Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Metodika nastave harfe

Šifra:
92117
Visoko učilište:
Muzička akademija
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
60(P)
Izvođači:

prof. mr. art. Diana Grubišić Ćiković (P)

Opis predmeta:
Utvrđivanje sposobnosti za učenje harfe: muzikalnost, fizičke i fiziološke pretpostavke. Optimalni početak učenja. Početna nastava harfe. Optimalna organizacija nastave. Efikasno i uspješno vježbanje: psihologija stjecanja glazbenih znanja i umijeća; zakonitosti učenja; metode i načini učenja i vježbanja; umor i odmor pri vježbanju. Problem treme i javnog nastupanja. Učenje napamet. Mentalni trening. Tehnike opuštanja. Udžbenici, škole harfe. Uloga tehničkih vježbi, etuda i ljestvica u procesu stjecanja sviračkog umijeća. Poseban odnos učenika i nastavnika u situaciji individualne nastave. Motivacija učenika za učenje instrumenta. Praćenje i vrednovanje (ocjenjivanje). Nastavni plan i program srednje škole. Praktičan rad s učenicima srednjih glazbenih škola na elementima sviračke tehnike i glazbenog oblikovanja skladbi. 1.Smještaj i sjedenje za harfom 2.Vrste harf. tehnike, vrste artikulacije 3. vježbe-skale, podmetanje 4. prsta, prebacivanje palca 5. vježbe-trozvuk, četverozvuk, secco i rastavljeno 6. duple terce, sekste, oktave 7. triler, ukrasi 9.efekti na harfi 10. efekti na harfi 11. štimanje harfe 12.. što je to poučavanje 13 .nastavne metode 14 .zadaci nastave 15 .o javnom nastupu- kontrola treme, koncentracija, kontrola memorije, disanje 16. zlatna pravila za savladavanje napetosti u sviranju 17 . teorija motivacije 16. tijek nastavnog sata 17 .prvi koraci s početnikom-postava , razvoj glazbenih sposobnosti 18. upoznavanje udžbenika za početnike 19-20 .kako funkcionira tijelo (anatomija, vježbe za tijelo) 20-30.škole ( francuska, ruska, Salzedo)-usporedba, najznacajniji predstavnici Svaka nastavna jedinica izvodi se kroz 2 nastavna sata.
Obavezna literatura:

1. 1.Maria Grossi: Metoda za harfu ( Metodo per arpa, izdavač Ricordi) 2.H. Renie: Metoda sv. 1 i 2 ( englesko izdanje Complete method for harp i francusko Methode complete pour la harpe, jedno i drugo izdao Leduc) 3.Vera Dulova: Umjetnost sviranja harfe 4.Lucille Lawrence i Carlos Salzedo: Metod for the harp ili Methode pour la harpe ( i englesko i francusko izdanje G. Schirmer) 5.Carlos Salzedo: Modern study of the harp ( francusko izdanje: L etude moderne de la harpe), izdavač Schirmer 6.Lucille Lawrence:The ABC of harp playing ( izdavač Schirmer) 7.Suzanne Balderstorn: The art of teaching the harp ( izdavač S. Balderstorn) 8.John Marson:The complete guide to the harp glissandi 9.Antonio Zamara: Škola za harfu I-IV sv. ( Harfenschule) 10.Hans Joachim Zingel: Škola za harfu ( Neuenharfenlehre)

Ishodi učenja:

1. - Sposoban samostalno izvoditi individualnu nastavu harfe

2. - praktično primjenjuje i povezuje sadržaja teorije glazbe, glazbene pedagogije i podučavanja glavnog predmeta

3. - poznaje fiziološke osnove sviranja harfe

4. - sposoban je izvoditi nastavu harfe s različitim starosnim skupinama primjenjujući načela metodike individualne nastave

5. - poznaje literaturu različitih epoha za početnike i napredne iz didaktičkog rakursa

6. - sposoban je tumačiti interpretaciju i izvođačku praksa iz didaktičke perspektive

7. - upoznat je sa didaktičko-metodičkom stručnom literatura, povijesnim i modernim školama harfu

8. poznaje povijest i značajke harfe

Legenda

  • P - Predavanje