- English
Sadržaj predmeta
Metodika nastave gitare
- Šifra:
- 92160
- Visoko učilište:
- Muzička akademija
- ECTS bodovi:
- 6.0
- Opterećenje:
- 60(P)
- Izvođači:
-
Assistant Professor Pedro Ribeiro Rodrigues (P)
- Opis predmeta:
- Razvoj gitare, tabulature, literatura, skladatelji, pedagozi. Postava gitare, desne i lijeve ruke. Dobivanje tona na gitari. Rad s početnikom. Barré, legato, vibrato, flageoletni tonovi. Razrada nastavnog plana i programa osnovne i srednje škole: tehničke vježbe, etide i umjetnička literatura. Anatomija i fiziologija sviračkog aparata, izvori snage sviranja na gitari. Upoznavanje s glavnim komponentama interpretacije i njihovom realizacijom (dinamika, agogika, tempo, artikulacija, fraziranje, akcentuacija). Utvrđivanje sposobnosti za učenje gitare: muzikalnost, fizičke i fiziološke pretpostavke. Optimalni početak učenja. Početna nastava gitare. Optimalna organizacija nastave. Efikasno i uspješno vježbanje: psihologija stjecanja glazbenih znanja i umijeća; zakonitosti učenja; metode i načini učenja i vježbanja; umor i odmor pri vježbanju. Problem treme i javnog nastupanja. Učenje napamet. Udžbenici, škole za gitaru. Uloga tehničkih vježbi, etuda i ljestvica u procesu stjecanja sviračkog umijeća. Poseban odnos učenika i nastavnika u situaciji individualne nastave. Motivacija učenika za učenje instrumenta. Praćenje i vrednovanje (ocjenjivanje). Praktičan rad s učenicima nižih i srednjih glazbenih škola na elementima sviračke tehnike i glazbenog oblikovanja skladbi
- Obavezna literatura:
-
1. DellAra, M. Gilardino, A. Manuale di storia della chitarra, Ancona 1992. Kresnik, F. Starotalijansko umijeće gradnje instrumenata, Zagreb 1951. Paeffgen, P. Die Gitarre, Mainz 1988. Prek, S., Orlić, M. Metodika klasične gitare, Zagreb 1976. Taylor, J. Tone Production on the Classical Guitar, London 1978. Turnbull, H. The Guitar - from the Renaissance to the Present Day, London 1974.
- Ishodi učenja:
1. - Sposoban samostalno izvoditi individualnu nastavu gitare
2. - praktično primjenjuje i povezuje sadržaja teorije glazbe, glazbene pedagogije i podučavanja glavnog predmeta
3. - poznaje fiziološke osnove sviranja gitare
4. - sposoban je izvoditi nastavu gitare s različitim starosnim skupinama primjenjujući načela metodike individualne nastave
5. - poznaje literaturu različitih epoha za početnike i napredne iz didaktičkog rakursa
6. - sposoban je tumačiti interpretaciju i izvođačku praksa iz didaktičke perspektive
7. - upoznat je sa didaktičko-metodičkom stručnom literatura, povijesnim i modernim školama gitaru
Legenda
- P - Predavanje