Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Psihodinamika razvoja ličnosti i likovna ekspresija

Šifra:
168734
Kratica:
UAL90O
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
15(P) + 15(S)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Tomislav Franić

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Tomislav Franić (P, S)

Opis predmeta:
Upoznati studente s razvojnim fazama psihe i specifičnih kreativnih sposobnosti. Upoznavanje s aberantnim linijama razvoja i psihopatologijom. Sadržaj predmeta bit će podijeljen na slijedeći način: 1. Povijest psihijatrije i psihološke medicine, s posebnim osvrtom na kreativnu ekspresiju; zdravlje i bolest; genetske osnove razvoja; intrauterini razvoj; rani razvoj; razvojne teorije ličnosti. 2. Razvoj u doba latencije; razvoj u adolescenciji; karakterno formiranje i odraslo doba; zrela dob; proces starenja i treća životna dob; faze umiranja i odnos prema smrti; odnos prema boli i nemoći. 3. Osnove psihopatologije; duševni poremećaj organske etiologije; mentalni i poremećaj ponašanja uslijed zlouporabe psihoaktivnih tvari. 4. Anksioznost i poremećaji iz anksioznog kruga: fobije, opsesije, PTSP; neurotski poremećaji izazvani stresom i somatoformni poremećaji. 5. Psihoze: shizofrenija, shizotipni i drugi sumanuti poremećaji; afektivni poremećaji i poremećaji raspoloženja. 6. Poteškoće ( odnosno karakteristike) reguliranja emocionalnih stanja i ponašanja u dječjoj i adolescentnoj dobi; osobitosti dječje i adolescentne psihijatrije; osnove sveobuhvatnog terapijskog pristupa u psihijatriji. 7. Osnove art-terapije; društveno-pravni status duševnih bolesnika i njihova prava. Antistigma program. 8. Praktična primjena navedenih znanja u okviru seminarskih radova o autorima, likovima, umjetnicima, itd. Student će nakon položenog ispita, što uključuje i seminarski rad o umjetniku ili umjetničkoj epohi, prema vlastitom izboru, izložiti svoj rad, objasniti motive svog izbora, te tako pokazati razinu usvajanja psiholoških znanja, psihodinamike i psihopatologije. Na taj način će rasvijetliti dinamiku i način kreativne ekspresije koristeći stečena znanja iz psihičkog razvoja i funkcioniranja, te utjecaja kulturnih i šire socijalnih elemenata na određeni vid likovne ekspresije. Vrednovanje rada studenata zasniva se na zalaganju, kvaliteti komentara vezano za profesionalnu tematiku i likovnu ekspresiju, kvaliteta eseja prikazanog u seminarskom radu te pokazanog znanja na završnom ispitu, koji se sastoji od pismenog i usmenog dijela.
Ishodi učenja:

1. Koristiti stečena znanja i vještine u području likovne i drugih umjetnosti u koncipiranju i primjeni art terapijskih pristupa i metoda intervencija u raznim problemskim područjima.

2. Poticati razvoj samopoštovanja kod djece i mladih.

3. Prepoznati učenika s teškoćom u razvoju, tj. s posebnim potrebama.

4. Senzibilizirati se za upotrebu terapije likovnim izrazom.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
27 Likovna kultura i likovna umjetnost diplomski 3 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminari