- English
Sadržaj predmeta
Psihodinamika razvoja ličnosti i likovna ekspresija
- Šifra:
- 168734
- Kratica:
- UAL90O
- Visoko učilište:
- Umjetnička akademija
- ECTS bodovi:
- 2.0
- Opterećenje:
- 15(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
izv. prof. dr. sc. Tomislav Franić
- Izvođači:
-
izv. prof. dr. sc. Tomislav Franić (P, S)
- Opis predmeta:
- Upoznati studente s razvojnim fazama psihe i specifičnih kreativnih sposobnosti. Upoznavanje s aberantnim linijama razvoja i psihopatologijom. Sadržaj predmeta bit će podijeljen na slijedeći način: 1. Povijest psihijatrije i psihološke medicine, s posebnim osvrtom na kreativnu ekspresiju; zdravlje i bolest; genetske osnove razvoja; intrauterini razvoj; rani razvoj; razvojne teorije ličnosti. 2. Razvoj u doba latencije; razvoj u adolescenciji; karakterno formiranje i odraslo doba; zrela dob; proces starenja i treća životna dob; faze umiranja i odnos prema smrti; odnos prema boli i nemoći. 3. Osnove psihopatologije; duševni poremećaj organske etiologije; mentalni i poremećaj ponašanja uslijed zlouporabe psihoaktivnih tvari. 4. Anksioznost i poremećaji iz anksioznog kruga: fobije, opsesije, PTSP; neurotski poremećaji izazvani stresom i somatoformni poremećaji. 5. Psihoze: shizofrenija, shizotipni i drugi sumanuti poremećaji; afektivni poremećaji i poremećaji raspoloženja. 6. Poteškoće ( odnosno karakteristike) reguliranja emocionalnih stanja i ponašanja u dječjoj i adolescentnoj dobi; osobitosti dječje i adolescentne psihijatrije; osnove sveobuhvatnog terapijskog pristupa u psihijatriji. 7. Osnove art-terapije; društveno-pravni status duševnih bolesnika i njihova prava. Antistigma program. 8. Praktična primjena navedenih znanja u okviru seminarskih radova o autorima, likovima, umjetnicima, itd. Student će nakon položenog ispita, što uključuje i seminarski rad o umjetniku ili umjetničkoj epohi, prema vlastitom izboru, izložiti svoj rad, objasniti motive svog izbora, te tako pokazati razinu usvajanja psiholoških znanja, psihodinamike i psihopatologije. Na taj način će rasvijetliti dinamiku i način kreativne ekspresije koristeći stečena znanja iz psihičkog razvoja i funkcioniranja, te utjecaja kulturnih i šire socijalnih elemenata na određeni vid likovne ekspresije. Vrednovanje rada studenata zasniva se na zalaganju, kvaliteti komentara vezano za profesionalnu tematiku i likovnu ekspresiju, kvaliteta eseja prikazanog u seminarskom radu te pokazanog znanja na završnom ispitu, koji se sastoji od pismenog i usmenog dijela.
- Ishodi učenja:
1. Koristiti stečena znanja i vještine u području likovne i drugih umjetnosti u koncipiranju i primjeni art terapijskih pristupa i metoda intervencija u raznim problemskim područjima.
2. Poticati razvoj samopoštovanja kod djece i mladih.
3. Prepoznati učenika s teškoćom u razvoju, tj. s posebnim potrebama.
4. Senzibilizirati se za upotrebu terapije likovnim izrazom.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 27 Likovna kultura i likovna umjetnost diplomski 3 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja
- S - Seminari