Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Tonsko slikarstvo

Šifra:
209433
Kratica:
UAR20T
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(V) + 15(P)
Nositelji:

izv. prof. dr. art. Mladen Čulić

Izvođači:

izv. prof. dr. art. Mladen Čulić (V, P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: 1. Općenito: razvijenija manualna vještina, opažanje, likovno promišljanje i likovni senzibilitet studenata. 2. Specifično: unaprijediti sposobnost razlikovanja šireg raspona tonova (boje) te umijeće definiranja točnih tonskih vrijednosti boja kroz likovnu praksu izrade tonske studije prema promatranju (prostora, odnosno predloška u prostoru ili odabrane reprodukcije). 3. Interpetirati zadani likovni motiv kroz odnos toplih tonova zemljanih boja (okeri, umbre) i hladnih tonova ( siva, ultramarin) . 4. Razumjeti važnost tonske studije u klasičnom slikarstvu kao i tonskog podslika kao faze u gradnji uljene i tempera slike. 5. Razivti osjećaj za gustoću i teksturu boje odnosno ulogu debljine nanosa i fakture poteza u modeliranju forme i realističnom prikazivanju tekstura površina. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet: Položen predmet Crtež u slikarskim tehnikama II ili srodni , ( ako predmet upisuju, kao izborni, studenti s drugih odsjeka UMAS) Očekivani ishodi učenja na razini predmeta : Student će znati analizirati i tonskom studijom u tehnici ulja na dasci/platnu/kartonu definirati prostor odnosno volumen promatranog predloška (kompozicija mrtve prirode); odrediti lokalne tonove na oplošju volumena te sugerirati teksture raznih materijala. Student koji je odslušao predavanja i uspješno savladao vježbe razumije i zna definirati te realizirati u praktičnom radu : Prostor (volumen) kroz gradaciju tonova uljene boje Gradaciju toplih i hladnih tonova. Teksture površina različitih materijala likovnim (slikarskim) elementima. Student koji je odslušao predavanja i uspješno savladao vježbe razumije i zna definirati ulogu/važnost tonskog podslika u gradnji uljene i tempera slike.
Obavezna literatura:

Solomon J. Solomon (2012): The Practice of Oil Painting and Drawing

Metka K. Hozo (2008): Slikarstvo, metode slikanja i materijali

Ž.Punda/ M.Čulić (2009): Slikarska tehnologija u konzervaciji i restauraciji, PDF skripta

Daniel V. Thhompson (1962): The Practice of Tempera Painting: Materials and Methods

Harold Speed (1924): Science & practice of oil painting Oil painting techniques and materials

Juliette Aristides (2008): Classical Painting Atelier: A Contemporary Guide to Traditional Studio Practice

www.webexhibits.org (2017): colorart

Preporučena literatura:

Max Doerner (1949): The Materials of the Artist and Their Use in Painting: With Notes on the Techniques of the Old Masters

Giorgio Vasari (2007): Životi slavnih slikara, kipara i arhitekata;

razno: Video materijali

razno: Video materijali

Ishodi učenja:

1. Student će znati analizirati i tonskom studijom u tehnici ulja na dasci/platnu/kartonu definirati prostor odnosno volumen promatranog predloška (kompozicija mrtve prirode); odrediti lokalne tonove na oplošju volumena te sugerirati teksture raznih materijala. IU na razini studijskog programa KR4 svjestan je estetskog aspekta konzervatorsko-restauratorskog djelovanja i razvio je u zadovoljavajućoj mjeri likovni i estetski senzibilitet. KR6 poznaje izvorne tehnologije nastanka pojedinih kulturnih dobara.

2. Razumije i zna definirati te realizirati u praktičnom radu : prostor (volumen) kroz gradaciju tonova uljene boje, gradaciju toplih i hladnih tonova, teksture površina različitih materijala likovnim (slikarskim) elementima. IU na razini studijskog programa KR4 svjestan je estetskog aspekta konzervatorsko-restauratorskog djelovanja i razvio je u zadovoljavajućoj mjeri likovni i estetski senzibilitet. KR6 poznaje izvorne tehnologije nastanka pojedinih kulturnih dobara.

3. Student koji je odslušao predavanja i uspješno savladao vježbe razumije i zna definirati ulogu/važnost tonskog podslika u gradnji uljene i tempera slike. IU na razini studijskog programa KR4 svjestan je estetskog aspekta konzervatorsko-restauratorskog djelovanja i razvio je u zadovoljavajućoj mjeri likovni i estetski senzibilitet. KR6 poznaje izvorne tehnologije nastanka pojedinih kulturnih dobara.

Preduvjeti za upis predmeta:

Crtež u slikarskim tehnikama (odslušan)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
17 Konzervacija i restauracija integrirani prijediplomski i diplomski 4 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • V - Vježbe