- English
Sadržaj predmeta
Tonsko slikarstvo
- Šifra:
- 209433
- Kratica:
- UAR20T
- Visoko učilište:
- Umjetnička akademija
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 30(V) + 15(P)
- Nositelji:
-
izv. prof. dr. art. Mladen Čulić
- Izvođači:
-
izv. prof. dr. art. Mladen Čulić (V, P)
- Opis predmeta:
- Ciljevi predmeta: 1. Općenito: razvijenija manualna vještina, opažanje, likovno promišljanje i likovni senzibilitet studenata. 2. Specifično: unaprijediti sposobnost razlikovanja šireg raspona tonova (boje) te umijeće definiranja točnih tonskih vrijednosti boja kroz likovnu praksu izrade tonske studije prema promatranju (prostora, odnosno predloška u prostoru ili odabrane reprodukcije). 3. Interpetirati zadani likovni motiv kroz odnos toplih tonova zemljanih boja (okeri, umbre) i hladnih tonova ( siva, ultramarin) . 4. Razumjeti važnost tonske studije u klasičnom slikarstvu kao i tonskog podslika kao faze u gradnji uljene i tempera slike. 5. Razivti osjećaj za gustoću i teksturu boje odnosno ulogu debljine nanosa i fakture poteza u modeliranju forme i realističnom prikazivanju tekstura površina. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet: Položen predmet Crtež u slikarskim tehnikama II ili srodni , ( ako predmet upisuju, kao izborni, studenti s drugih odsjeka UMAS) Očekivani ishodi učenja na razini predmeta : Student će znati analizirati i tonskom studijom u tehnici ulja na dasci/platnu/kartonu definirati prostor odnosno volumen promatranog predloška (kompozicija mrtve prirode); odrediti lokalne tonove na oplošju volumena te sugerirati teksture raznih materijala. Student koji je odslušao predavanja i uspješno savladao vježbe razumije i zna definirati te realizirati u praktičnom radu : Prostor (volumen) kroz gradaciju tonova uljene boje Gradaciju toplih i hladnih tonova. Teksture površina različitih materijala likovnim (slikarskim) elementima. Student koji je odslušao predavanja i uspješno savladao vježbe razumije i zna definirati ulogu/važnost tonskog podslika u gradnji uljene i tempera slike.
- Obavezna literatura:
-
Solomon J. Solomon (2012): The Practice of Oil Painting and Drawing
Metka K. Hozo (2008): Slikarstvo, metode slikanja i materijali
Ž.Punda/ M.Čulić (2009): Slikarska tehnologija u konzervaciji i restauraciji, PDF skripta
Daniel V. Thhompson (1962): The Practice of Tempera Painting: Materials and Methods
Harold Speed (1924): Science & practice of oil painting Oil painting techniques and materials
Juliette Aristides (2008): Classical Painting Atelier: A Contemporary Guide to Traditional Studio Practice
www.webexhibits.org (2017): colorart
- Preporučena literatura:
-
Max Doerner (1949): The Materials of the Artist and Their Use in Painting: With Notes on the Techniques of the Old Masters
Giorgio Vasari (2007): Životi slavnih slikara, kipara i arhitekata;
razno: Video materijali
razno: Video materijali
- Ishodi učenja:
1. Student će znati analizirati i tonskom studijom u tehnici ulja na dasci/platnu/kartonu definirati prostor odnosno volumen promatranog predloška (kompozicija mrtve prirode); odrediti lokalne tonove na oplošju volumena te sugerirati teksture raznih materijala. IU na razini studijskog programa KR4 svjestan je estetskog aspekta konzervatorsko-restauratorskog djelovanja i razvio je u zadovoljavajućoj mjeri likovni i estetski senzibilitet. KR6 poznaje izvorne tehnologije nastanka pojedinih kulturnih dobara.
2. Razumije i zna definirati te realizirati u praktičnom radu : prostor (volumen) kroz gradaciju tonova uljene boje, gradaciju toplih i hladnih tonova, teksture površina različitih materijala likovnim (slikarskim) elementima. IU na razini studijskog programa KR4 svjestan je estetskog aspekta konzervatorsko-restauratorskog djelovanja i razvio je u zadovoljavajućoj mjeri likovni i estetski senzibilitet. KR6 poznaje izvorne tehnologije nastanka pojedinih kulturnih dobara.
3. Student koji je odslušao predavanja i uspješno savladao vježbe razumije i zna definirati ulogu/važnost tonskog podslika u gradnji uljene i tempera slike. IU na razini studijskog programa KR4 svjestan je estetskog aspekta konzervatorsko-restauratorskog djelovanja i razvio je u zadovoljavajućoj mjeri likovni i estetski senzibilitet. KR6 poznaje izvorne tehnologije nastanka pojedinih kulturnih dobara.
- Preduvjeti za upis predmeta:
Crtež u slikarskim tehnikama (odslušan)
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 17 Konzervacija i restauracija integrirani prijediplomski i diplomski 4 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja
- V - Vježbe