Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Komunikološki praktikum

Šifra:
100445
Kratica:
UAD009
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P) + 10(V) + 5(S)
Nositelji:

doc. dr. sc. Meri Maretić

Izvođači:

doc. dr. sc. Meri Maretić (P, V, S)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s osnovnim pojmovima iz područja komunikologije i odnosa s javnostima. Osvijestiti, interpretirati i primijeniti osnovna pravila uspješne komunikacije. Razumijevati i analizirati različite segmente odnosa s javnošću u praksi. Planirati komunikaciju s ključnim javnostima te je implementirati u vlastiti profesionalni angažman. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja): Studentice i studenti će nakon položenog kolegija Komunikološki praktikum, moći: -Imenovati, prepoznati i objasniti osnove pojmove vezane za vrste i oblike komunikacije. -Objasniti potrebu usklađivanja verbalnog i neverbalnog govora u poslovnoj komunikaciji. -Definirati javnost i ciljnu javnost te procese upravljanja odnosima s javnošću. -Objasniti utjecaj komunikacijskih procesa putem medija na suvremeno poslovanje. -Analizirati i usporediti pojedine oblike novinskog izražavanja. -Povezati dizajnersku praksu s teorijskim pojmovima i konceptima uspješnog poslovnog komuniciranja. -Prezentirati informacije prikupljene individualnim proučavanjem i argumentirati svoje stavove. -Izrada seminarskog rada i prezentacija uz korištenje svih elemenata komunikacijskog procesa. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave: 1. UVOD U KOLEGIJ (Proces komunikacije: Osnovne značajke komunikacije? - Što komuniciramo? - Zapreke u komunikaciji - Kako prenijeti poruku na logičan i uvjerljiv način?) 2 sata 2. VERBALNA KOMUNIKACIJA (Vještine govorenja - Vještine slušanja - Otvorena pitanja - Parafraziranje - Sažimanje) 2 sata 3. NEVERBALNA KOMUNIKACIJA (Paralingvistička komunikacija - Jezik tijela - Konflikt između verbalne i neverbalne komunikacije) 3 sata 4. OBLICI INTERPERSONALNE KOMUNIKACIJE ("Ja" izjave - Povratne informacije - Interakcija i koherencija - Unutrašnja i vanjska pravila komunikacije - Komunikacija kao aktivnost - Preoblikovanje i uvjeravanje) 3 sata 5. ZAGOVARANJE I/ILI LOBIRANJE (Što su zagovaranje i/ili lobiranje? - Strategije zagovaranja i/ili lobiranja - Na koga je usmjereno lobiranje? - Kako razvijati poruke i kampanje? - Kako utjecati na izabranu ciljnu skupinu?) 3 sata 6. LOBIRANJE U IZRAVNOJ SITUACIJI (Neformalno i formalno lobiranje - Dogovaranje formalnih sastanaka - Kako se pripremiti za sastanak? - Kako se ponašati tijekom sastanka?) 3 sata 7. VJEŠTINE IZLAGANJA (Diskusije i kratka izlaganja na sastancima - Karakteristike dobrog sudionika sastanka - Uključivanja u diskusiju - Video konferencije - Audiokonferencije, Prezentacije projekata) 3 sata 8. ODNOSI S JAVNOŠĆU (Strategija komuniciranja s velikim auditorijem - Medijska baza podataka) 3 sata 9. INFORMATIVNI LETAK (Poznavanje strukture i vrste medija) 3 sata 10. OBLICI NOVINSKOG IZRAŽAVANJA (Konferencija za tisak - Priopćenje i/ili izjava za javnost - Reagiranje Intervjui - Radijski intervju - Televizijski intervju - Press arhiva, Priprema prezentacije) 14 sati 11. PRAKTIKUM (Odabrani žanrovi i problemska područja) 3 sata 12. REKAPITUALACIJA KOLEGIJA 3 sata Obveze studenata: Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi (izlaganja, moderirane rasprave), izrada i prezentiranje seminarskog rada. Razmjene informacija i diskusije među polaznicima kolegija ostvarivati će se na satovima prezentiranja vještina i vježbi.
Obavezna literatura:

1. Maretić, M. Odabrana poglavlja, Skripta. Tench, R., Yeomans, L. (2009) Otkrivanje odnosa s javnošću, Zagreb, PRint, HUOJ. Cottle, S. (2009) Informacije, odnosi s javnošću i moć, Zagreb, Medijska istraživanja. McLuhan, M. (2008) Razumijevanje medija, Zagreb, Golden marketing - Tehnička knjiga. Bauer, T. A. (2007.) Mediji za otvoreno društvo, Zagreb, Sveučilišna knjižara. Kunczik, M., Zipfel, A. (2006) Uvod u znanost o medijima i komunikologiju, Zagreb, Zaklada Friedrich Ebert. Rouse, M. J., Rouse, S. (2005) Poslovne komunikacije: Kulturološki i strateški pristup, Zagreb, Masmedia.

Preporučena literatura:

2. Malović, S. (2007) Mediji i društvo, Zagreb, ICEJ i Sveučilišna knjižara. Malović, S. (2005) Osnove novinarstva, Zagreb, Golden Marketing - Tehnička knjiga. Maretić; M. (2009) "Političari, mediji, građani", Split - Solin, Bibliotheca Salonitana. Fox, R. (2006) Poslovna komunikacija, 2. dopunjeno izdanje, Zagreb, Hrvatska Sveučilišna naklada, Pučko otvoreno učilište. Cottle, S. (2009) Informacije, odnosi s javnošću i moć, Zagreb, Medijska istraživanja. Cutlip, S., Center, A., Broom, G. (2003) Odnosi s javnošću, Zagreb, Mate. Holtz, S. (2008) Korporativni razgovori, Zagreb, Biblioteka PRint. Green, A. (2007) Kreativnost u odnosima s javnošću, Biblioteka PRint. Theaker, A. (2007) Priručnik za odnose s javnošću, Biblioteka Print.

Ishodi učenja:

10. Prezentirati i argumentirati vlastita rješenja.

12. Izrada seminarskog rada i prezentacija uz korištenje svih elemenata komunikacijskog procesa.

20. Izraditi potrebnu prezentaciju i dokumentaciju rada.

25. Sintetizirati znanja i vještine iz ostalih teorijskih i praktičnih kolegija pri oblikovanju sredstava vizualnih komunikacija.

29. Povezati dizajnersku praksu sa teorijskim pojmovima i konceptima.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
1 Dizajn vizualnih komunikacija prijediplomski 2 obavezni
12 Slikarstvo prijediplomski 2 izborni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminari
  • V - Vježbe