- English
Sadržaj predmeta
Aspekti glazbe 20. stoljeća I
- Šifra:
- 100009
- Kratica:
- UAT902
- Visoko učilište:
- Umjetnička akademija
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 30(P)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Davorka Radica
- Izvođači:
-
prof. dr. sc. Davorka Radica (P)
- Opis predmeta:
- Sadržaj predmeta čini analitički pristup skladbama tzv. glavne struje glazbe 20. stoljeća s primarnim usredotočenjem na evoluciju parametra visina tona. Tematske cjeline: - Opće značajke glazbe 20. stoljeća; - Impresionizam, glazbeni impresionizam; - Značajke glazbenog jezika c. Debussya - C.Debussy: Preludij III, es-mol, analiza; - C. Debussy: Preludij IV, A-dur, analiza; - Glzabeni ekspresionizam; - Druga bečka škola; - A. Schőnberg, skladateljske faze; - A. Schönberg. Nacht, Pierrot lunaire, analiza; - A. Webern: Fünf Canons op. 16, analiza; - A. Schönberg: Drei Klavierstücke, op.11, naliza; - A. Schönberg: Varijacije za orkestar op.31, analiza Seminarski radovi: C. Debussy, preludiji za klavir.
- Obavezna literatura:
-
O. Messiaen (1944): Technique de mon langage musical
C. Kohoutek (1984): Tehnika komponovanja u muzici 20. veka
W. Gieseler (1975): Komposition im 20. Jahrhundert
Ch. Rosen (2003): Arnold Schönberg
I. Stravinski (2009): Poetika glazbe u šest predavanja
- Ishodi učenja:
1. Navesti značajke glazbenog impresionizma i glazbenog ekspresionizma
2. - Objasniti vezu kasnoromantičnih glazbenih karakteristika s Novom glazbom;
3. - Analizirati skladbe impresionističkog stilskog određenja;
4. - Objasniti značenje i strukturni značaj intervalske ćelije;
5. - Objasniti temeljne značajke i tehniku skladanja dodekafonije;
6. - Analizirati skladbe napisane 12-tonskom tehnikom skladanja;
7. - Napisati seminarski rad s elaboriranom analizom jedne klavirske skladbe C.A.Debussya.
8. Analizirati i tumačiti različite sastavnice glazbenog djela kao što su glazbena forma, skladateljska tehnika, harmonijska i polifonijska komponenta, orkestracija.
9. Oblikovati vlastite zrele umjetničke koncepte.
10. Otpjevati prima vista zahtjevniji tonalitetni i atonalitetni primjer.q
11. Sintetizirati stečena znanja i vještine glazbeno-teorijskog ili glazbeno-metodičkog područja.
12. Skladati manju operu.
13. Skladati veće jednostavačne skladbe za veliki simfonijski orkestar.
14. Skladati veće višestavačne skladbe za simfonijski orkestar uz kombinacije sa solistima ili zborom, te uz uporabu dodanih orkestralnih instrumenata ili elektroniku.
15. Skladati veće višestavačne skladbe za simfonijski orkestar.
16. Slušno prepoznati umjetničko glazbeno djelo s obzirom na povijesno razdoblje nastanka, stilske i skladateljske karakteristike, slog i tonsku provenijenciju.
17. Slušno prepoznati umjetničko glazbeno djelo s obzirom na povijesno razdoblje nastanka, stilske i skladateljske karakteristike, slog, instrumentalni sastav i tonsku provenijenciju.
18. Služiti se računalnim programima za pisanje nota.
19. Stvarati vlastite umjetničke zamisli zasnovane na elektronskom zvuku.
20. Surađivati u području glazbenog stvaralaštva u umjetničkim ustanovama, medijima, knjižnicama i glazbenoj publicistici.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 19 Flauta diplomski 1 izborni 20 Gitara diplomski 1 izborni 22 Glazbena kultura diplomski 1 izborni 23 Glazbena teorija diplomski 1 obavezni 25 Klarinet diplomski 1 izborni 26 Kompozicija diplomski 1 obavezni 30 Violončelo diplomski 1 izborni 31 Viola diplomski 1 izborni 32 Violina diplomski 1 izborni 48 Saksofon diplomski 1 izborni
Legenda
- P - Predavanja