Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Harmonija na glasoviru III

Šifra:
100305
Kratica:
UAT203
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
15(P)
Nositelji:

doc. dr. sc. Jelica Valjalo Kaporelo

Izvođači:

doc. dr. sc. Jelica Valjalo Kaporelo (P)

Opis predmeta:
Ciljevi predmeta: OSPOSOBLJAVANJE ZA VJEŠTU I KREATIVNU HARMONIZACIJU ČETVEROGLASNOG HOMOFONOG SLOGA NA KLAVIRU SA UPORABOM ENHARMONIJSKIH PROGRESIJA. OVLADAVANJE VJEŠTINOM SVIRANJA ENHARMONIJSKIH MODULACIJA I MODULATIVNIH STAVAKA. KOGNITIVNO I PSIHOMOTORIČKO OVLADAVANJE VJEŠTINOM SVIRANJA ZADATAKA SA UPORABOM SVIH ALTERIRANIH AKORADA I NJIHOVIH ENHARMONIJSKIH PROMJENA I ZAMJENA. POSTIZANJE SVIJESTI O PRAKTIČNOM KORIŠTENJU ENHARMONIJSKIH PROGRESIJA U REALIZACIJI ČETVEROGLASNOG SLOGA TE NJIHOVO POTPUNO OVLADAVANJE. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave: (Na početku semestra odrediti niz zadataka koje je potrebno odsvirati u toku semestra). 1. Sviranje enharmonijskih modulacija (model za transpoziciju) na osnovi enharmonijske zamjene kvintakorda. Sviranje složenijih kadenca i sekvenci u okviru enharmonije. 2. Sviranje jednostavnijih zadataka (soprani i basovi, obilježeni i neobilježeni) sa uporabom povećanog sekstakorda i povećanog kvintsekstakorda i njihovih enharmonijskih promjena. Sviranje složenijih kadenca u okviru enharmonije. 3. Harmonizacija zadataka (soprani, basovi) sa uporabom pov. sekstakorda, pov. kvintsekstakorda i pov. terckvartakorda i njihovih enharmonijskih promjena. Sviranje zadataka sa enharmonijskim promjenama D7. 4. Sviranje enharmonijskih modulacija i modulativnih stavaka (jednostavnije razine) pomoću enharmonijske promjene pov. sekstakorda, pov. kvintsekstakorda, pov. terckvartakorda i D7. Harmonizacija kraćih enaharmonijskih zadataka "a vista". 5. Harmonizacija zadataka (sopran, bas) sa smanjenim septakordom i njegovim enharmonijskim promjenama. Složeniji enharmonijski zadaci sa zadanim vanjskim glasovima. Enharmonijske modulacije pomoću enharmonijske promjene alteriranih akorada (pov. sekstakorda, pov. kvintsekstakorda i pov. terckvartakorda, D7 i sm.7). 6. Sviranje enharmonijskih modulacija pomoću enharmonijske promjene D7 i pomoću sm.7 u funkciji DD u ciljnom tonalitetu. Harmonizacija zadataka "a vista" sa uporabom alteriranih akorada kromatskog tipa. 7. Sviranje enharmonijskih modulacija i modulativnih stavaka pomoću enharmonijske promjene svih obrađenih alteriranih akorada (srednja razina težine). Korištenje sm.7 u funkciji drugih sekundarnih dominanta u ciljnom tonalitetu. Zadaci "a vista" enharmonijskog tipa. 8. Sviranje enharmonijskih modulacija i modulativnih stavaka pomoću enharmonijske promjene akorada (sve vrste). Sviranje malo složenijih enharmonijskih modela za transpoziciju. Enharmonijski zadaci "a vista". 9. Harmonizacija složenijih enharmonijskih zadataka sa zadanim vanjskim glasovima. Sviranje zadataka sa uporabom pov. kvintakorda i njegovih enharmonijskih promjena. Zadaci "a vista". 10. Sviranje enharmonijskih modulacija pomoću enharmonijske promjene povećanog sekundakorda. Enharmonijske modulacije pomoću pov. 2 u dominantnoj funkciji u ciljnom tonalitetu. 11. Harmonizacija složenijih zadataka (sopran, bas) sa kompleksnijim kromatsko-enharmonijskim progresijama (pov. kvintakord i njegove enharmonijske promjene). Sviranje zahtjevnijih enharmonijskih modulacija i modulativnih stavaka pomoću smanjenog septakorda u funkciji DD u ciljnom tonalitetu. Harmonizacija složenijih zadataka "a vista". 12. Sviranje složenijih harmonijskih sekvenca sa uporabom gustih enharmonijskih progresija. Enharmonijski zadaci uz uporabu alteriranih dominantnih nonakorda (oblici prikladni za enharmonijske promjene). 13. Sviranje složenih enharmonijskih modulacija i modulativnih stavaka. Harmonizacija vrlo kompleksnih zadataka (sopran, bas) uz pomno odabrane enharmonijske progresije (sve vrste alteriranih akorada). 14. Harmonizacija dužih i vrlo složenih zadataka uz primjenu svih alteriranih akorda. Sviranje različitih složenih enharmonijskih modulativnih stavaka (u obliku malih formi) s obzirom na gustoću harmonijskog ritma (manja forma 's reprizom'). 15. Priprema za ispit. Zadaci u okviru kromatike i enharmonije "a vista", u duhu ispitnih zadataka. Sviranje složenih zadataka sa uporabom svih alteriranih akorada obrađenih u nastavi Harmonije 3.
Obavezna literatura:

1. Devčić N.: HARMONIJA, Zagreb Vidal P., Boulanger N. Harmonija na klaviru Sekvence i kadence napisane za nastavu predmeta DOPUNSKA LITERATURA: 1. MERLET M., Cent-vingt textes pour l'harmonisation au piano, Paris 2. FARINA Guido, (1948.), Armonia consonante e dissonante naturale(Vol I), Milano 3. FARINA, Guido, Il basso senza numeri e la sua armonizzazione (armonia complementare)-bassi, norme, regole, eccezioni, definizioni ed esempi, Milano: Carish 4. BIANCHI, Italo, Bassi e melodie facili - per lo studio dell`armonia. Roma 5. DUBOIS, Teodoro, Realizzazioni dei Bassi e Canti del Trattato d`Armonia. Paris: Heugel

Ishodi učenja:

1. Analizirati i tumačiti različite sastavnice glazbenog djela kao što su glazbena forma, skladateljska tehnika, harmonijska i polifonijska komponenta, orkestracija.

2. Harmonizirati i improvizirati na glasoviru zadane melodijske predloške.

3. Izvoditi klavirsku pratnju (korepeticiju) zborskih ili srednje zahtjevnih instrumentalnih i pjevačkih skladbi.

4. Oblikovati vlastite zrele umjetničke koncepte.

5. Održavati nastavu solfeggia u osnovnoj glazbenoj školi.

6. Prilagoditi partituru različitim vrstama vokalnih i instrumentalnih sastava.

7. Sintetizirati stečena znanja i vještine o tehnici, formi i zvučnom oblikovanju i primijeniti ih na skladanje skladbi za manji simfonijski orkestar, komorne orkestre limenih duhača kombinirajući ih sa solističkim instrumentima ili glasom.

8. Slušno prepoznati umjetničko glazbeno djelo s obzirom na povijesno razdoblje nastanka, stilske i skladateljske karakteristike, slog i tonsku provenijenciju.

9. Slušno rekonstruirati i zapisati tonalitetne glazbene primjere jednoglasja, dvoglasja, troglasja i četveroglasja.

10. Svirati na klaviru partiture zborskih i orkestralnih skladbi.

Preduvjeti za upis predmeta:

Harmonija na glasoviru II (položen)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
7 Glazbena teorija preddiplomski 5 obavezni
10 Kompozicija preddiplomski 5 obavezni

Legenda

  • P - Predavanja