Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Metode istraživanja u dizajnu

Šifra:
100522
Kratica:
UAD703
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P) + 15(V)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Valerija Barada

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Valerija Barada (P, V)

Opis predmeta:
Primijenjene kvantitativne i kvalitativne metode istraživanja (statistički i demografski pokazatelji, ankete, deskriptivna statistika, etnografija, intervjui, promatranje s i bez sudjelovanja, vizualna analiza). Istraživačka strategija studije slučaja. Planiranje istraživanja i usmjereno prikupljanje empirijskog materijala u svrhu izrade dizajnerskog zadatka. Obrada podataka i donošenje zaključaka. Prezentacija istraživačkih nalaza.
Obavezna literatura:

H. Collins (2010): Creative research. The theory and practice of research for creative industries

M. Denscombe (2003): The good research guide for small-scale research projects.

B. Laurel, (ur.) (2003): Design research. Methods and perspectives.

Ishodi učenja:

1. Razlikovati metode prikupljanja, organiziranja i obrade kvantitativnih i kvalitativnih podataka.

2. Vrednovati prikladnost primijenjenih kvantitativnih i kvalitativnih metoda istraživanja za pojedini dizajnerski zadatak.

3. Osmisliti i prikupiti relevantne podatke za istraživanje manjeg opsega.

4. Analizirati podatke na prikupljenom predlošku u usmenom i pisanom obliku.

5. Interpretirati odnose tehnologije, pojedinca i društa u urbanom kontekstu.

6. Izraditi portfolio i prezentirati vlastiti rad u usmenom i pisanom obliku.

7. Kritički i argumentirano prezentirati svoj rad stručnoj i općoj publici.

8. Osmisliti manje intervencije u prostoru.

9. Osmisliti projekt istraživanja. Samostalnim radom provesti istraživanje i interpretirati rezultate. Projekt oblikovati u formi vizualnog eseja.

10. Povezati dizajnersku praksu sa teorijskim pojmovima i konceptima u određenom društvenom kontekstu.

11. Prezentirati projekt po pravilima struke.

12. Primjeniti metodologiju kritičkog dizajna u istraživanju.

13. Usvojiti osnove etičkog ponašanja u profesionalnom dizajnerskom djelovanju.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
50 Tipografija diplomski 1 obavezni
51 Grafički dizajn diplomski 1 obavezni
52 Interaktivni mediji diplomski 1 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • V - Vježbe