- English
Sadržaj predmeta
Renesansna polifonija I
- Šifra:
- 100817
- Kratica:
- UAC002
- Visoko učilište:
- Umjetnička akademija
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 60(P)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Mirjana Siriščević
- Izvođači:
-
prof. dr. sc. Mirjana Siriščević (P)
- Opis predmeta:
- Opći je cilj učenja ovoga kolegija upoznavanje polifonijske skladateljske tehnike s obzirom na njen udio i značaj u razvoju glazbene umjetnosti, te izgrađivanje estetskih kriterija putem analitičkog i praktičnog svladavanja stilskih obilježja određenog povijesnog razdoblja; u okviru ovoga predmeta renesansnog. Posebni ciljevi: - usvojiti osnovne pojmove vezane uz sustav kontrapunktskih vrsta kako ih je sistematizirao J. Fux, - usvojiti temeljna pravila dvoglasnog i troglasnog vokalnog kontrapunkta, - ovladati vještinom/osnovama komponiranja prema usvojenim pravilima, - postići svijest o ulozi disonance u okvirima renesansnog vokalnog stila, - postići svijest o elementima glazbenog oblika na početnoj razini polifonijske tehnike u smislu početak, razvijanje, završetak. Svaka navedena tematska jedinica obrađuje se u okviru četiri sata predavanja što uključuje i mentorski rad sa svakim studentom pojedinačno: - Pojmovno određenje polifonije. Povijesni presjek razvoja polifonog mišljenja od prvih oblika višeglasja do 20. stoljeća. - Stari načini - modusi. Pravila za gradnju melodije. - Melodijski i harmonijski intervali. Fuxove kontrapunktske vrste. - Početci i završetci u dvoglasju. Prva i druga vrsta. - Treća vrsta. - Sinkope u dvoglasju. Floridus. - Tretman teksta. Slobodno dvoglasje. - Imitacija u dvoglasju. - Posebne vrste imitacije: inverzija, augmentacija, diminucija. - Troglasje. Početci i završetci u troglasju. Vrste u troglasju: prva i druga vrsta. - Treća vrsta. Sinkope u troglasju. - Kombinacije vrsta: druga i treća vrsta, druga i četvrta vrsta. - Kombinacije vrsta: treća i četvrta vrsta. - Slobodno troglasje na zadani tekst. - Imitacija u troglasju na zadani tekst.
- Obavezna literatura:
-
Vlastimir Peričić (1991): Vokalni kontrapunkt
Knud Jeppesen (1960): Counterpoint
- Preporučena literatura:
-
Franjo Lučić (1969): Kontrapunkt
Tihomir Petrović (2019): Nauk o kontrapunktu
- Ishodi učenja:
1. Analizirati i tumačiti različite sastavnice glazbenog djela kao što su glazbena forma, skladateljska tehnika, harmonijska i polifonijska komponenta, orkestracija.
2. Harmonizirati i improvizirati na glasoviru zadane melodijske predloške.
3. Izvoditi klavirsku pratnju (korepeticiju) zborskih ili srednje zahtjevnih instrumentalnih i pjevačkih skladbi.
4. Oblikovati vlastite zrele umjetničke koncepte.
5. Otpjevati prima vista zahtjevniji tonalitetni i atonalitetni primjer.
6. Prilagoditi partituru različitim vrstama vokalnih i instrumentalnih sastava.
7. Sintetizirati stečena znanja i vještine o tehnici, formi i zvučnom oblikovanju i primijeniti ih na skladanje skladbi za manji simfonijski orkestar, komorne orkestre limenih duhača kombinirajući ih sa solističkim instrumentima ili glasom.
8. Slušno prepoznati umjetničko glazbeno djelo s obzirom na povijesno razdoblje nastanka, stilske i skladateljske karakteristike, slog i tonsku provenijenciju.
9. Slušno rekonstruirati i zapisati tonalitetne glazbene primjere jednoglasja, dvoglasja, troglasja i četveroglasja.
10. Služiti se računalnim programima za pisanje nota.
11. Surađivati u području glazbenog stvaralaštva u umjetničkim ustanovama, medijima, knjižnicama i glazbenoj publicistici.
12. Svirati na klaviru partiture zborskih i orkestralnih skladbi.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 7 Glazbena teorija preddiplomski 1 obavezni 10 Kompozicija preddiplomski 1 obavezni
Legenda
- P - Predavanja