- English
Sadržaj predmeta
Renesansna polifonija II
- Šifra:
- 100818
- Kratica:
- UAC102
- Visoko učilište:
- Umjetnička akademija
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 60(P)
- Nositelji:
-
Full Professor Mirjana Siriščević, PhD
- Izvođači:
-
Full Professor Mirjana Siriščević, PhD (P)
- Opis predmeta:
- Opći je cilj učenja ovoga kolegija upoznavanje polifonijske skladateljske tehnike s obzirom na njen udio i značaj u razvoju glazbene umjetnosti, te izgrađivanje estetskih kriterija putem analitičkog i praktičnog svladavanja stilskih obilježja određenog povijesnog razdoblja; ovdje renesansnog. Posebni ciljevi: - usvojiti temeljna pravila četveroglasnog vokalnog kontrapunkta, - usvojiti osnovna pravila kanonske tehnike, - primijeniti stečeno znanje u komponiranju osnovnih polifonih oblika prema zadanom predlošku: dvoglasna fugeta, kanon u dvoglasju, kanon s dopunskim glasom u troglasju, četveroglasni motet na zadani tekst, - prepoznavanje i tumačenje polifonih tehnika i oblika na primjerima iz literature. Svaka navedena tematska jedinica obrađuje se u okviru četiri sata predavanja što uključuje i mentorski rad sa svakim studentom pojedinačno: - Kontrapunktske vrste u četveroglasju: početci i završetci, prva vrsta - 2 sata predavanja, - Druga i treća vrsta - 4 sata predavanja, - Četvrta vrsta - 2 sata predavanja, - Floridus u jednom glasu u četveroglasju - 2 sata predavanja - Kombinacije vrsta u četveroglasju - 8 sati predavanja, - Floridus u dva i tri glasa u četveroglasju - 6 sati predavanja, - Imitacija u četveroglasju - 4 sata predavanja, - Izrada polifonih oblika prema zadanom predlošku: kanon u dvoglasju i troglasju - 8 sati predavanja, - Dvoglasna fugeta s primjenom kanona u završnom dijelu - 4 sata predavanja, - Četveroglasni motet sa četiri provedbe na zadani tekst - 20 sati predavanja.
- Obavezna literatura:
-
Vlastimir Peričić (1991): Vokalni kontrapunkt
Franjo Lučić (1969): Polifona kompozicija
- Preporučena literatura:
-
Enio Stipčević (2007): Ivan Lukačić
Leeman L. Perkins, patrick Macey (2001): Motet: Later 16th Century
- Ishodi učenja:
1. Analizirati i tumačiti različite sastavnice glazbenog djela kao što su glazbena forma, skladateljska tehnika, harmonijska i polifonijska komponenta, orkestracija.
2. Harmonizirati i improvizirati na glasoviru zadane melodijske predloške.
3. Izvoditi klavirsku pratnju (korepeticiju) zborskih ili srednje zahtjevnih instrumentalnih i pjevačkih skladbi.
4. Oblikovati vlastite zrele umjetničke koncepte.
5. Otpjevati prima vista zahtjevniji tonalitetni i atonalitetni primjer.
6. Prilagoditi partituru različitim vrstama vokalnih i instrumentalnih sastava.
7. Sintetizirati stečena znanja i vještine o tehnici, formi i zvučnom oblikovanju i primijeniti ih na skladanje skladbi za manji simfonijski orkestar, komorne orkestre limenih duhača kombinirajući ih sa solističkim instrumentima ili glasom.
8. Slušno prepoznati umjetničko glazbeno djelo s obzirom na povijesno razdoblje nastanka, stilske i skladateljske karakteristike, slog i tonsku provenijenciju.
9. Slušno rekonstruirati i zapisati tonalitetne glazbene primjere jednoglasja, dvoglasja, troglasja i četveroglasja.
10. Služiti se računalnim programima za pisanje nota.
11. Surađivati u području glazbenog stvaralaštva u umjetničkim ustanovama, medijima, knjižnicama i glazbenoj publicistici.
12. Svirati na klaviru partiture zborskih i orkestralnih skladbi.
- Preduvjeti za upis predmeta:
Renesansna polifonija I (odslušan)
- Preduvjeti za polaganje predmeta:
Renesansna polifonija I (položen)
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 7 Music Theory preddiplomski 2 obavezni 10 Composition preddiplomski 2 obavezni
Legenda
- P - Predavanja