Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Renesansna polifonija II

Šifra:
100818
Kratica:
UAC102
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
60(P)
Nositelji:

Full Professor Mirjana Siriščević, PhD

Izvođači:

Full Professor Mirjana Siriščević, PhD (P)

Opis predmeta:
Opći je cilj učenja ovoga kolegija upoznavanje polifonijske skladateljske tehnike s obzirom na njen udio i značaj u razvoju glazbene umjetnosti, te izgrađivanje estetskih kriterija putem analitičkog i praktičnog svladavanja stilskih obilježja određenog povijesnog razdoblja; ovdje renesansnog. Posebni ciljevi: - usvojiti temeljna pravila četveroglasnog vokalnog kontrapunkta, - usvojiti osnovna pravila kanonske tehnike, - primijeniti stečeno znanje u komponiranju osnovnih polifonih oblika prema zadanom predlošku: dvoglasna fugeta, kanon u dvoglasju, kanon s dopunskim glasom u troglasju, četveroglasni motet na zadani tekst, - prepoznavanje i tumačenje polifonih tehnika i oblika na primjerima iz literature. Svaka navedena tematska jedinica obrađuje se u okviru četiri sata predavanja što uključuje i mentorski rad sa svakim studentom pojedinačno: - Kontrapunktske vrste u četveroglasju: početci i završetci, prva vrsta - 2 sata predavanja, - Druga i treća vrsta - 4 sata predavanja, - Četvrta vrsta - 2 sata predavanja, - Floridus u jednom glasu u četveroglasju - 2 sata predavanja - Kombinacije vrsta u četveroglasju - 8 sati predavanja, - Floridus u dva i tri glasa u četveroglasju - 6 sati predavanja, - Imitacija u četveroglasju - 4 sata predavanja, - Izrada polifonih oblika prema zadanom predlošku: kanon u dvoglasju i troglasju - 8 sati predavanja, - Dvoglasna fugeta s primjenom kanona u završnom dijelu - 4 sata predavanja, - Četveroglasni motet sa četiri provedbe na zadani tekst - 20 sati predavanja.
Obavezna literatura:

Vlastimir Peričić (1991): Vokalni kontrapunkt

Franjo Lučić (1969): Polifona kompozicija

Preporučena literatura:

Enio Stipčević (2007): Ivan Lukačić

Leeman L. Perkins, patrick Macey (2001): Motet: Later 16th Century

Ishodi učenja:

1. Analizirati i tumačiti različite sastavnice glazbenog djela kao što su glazbena forma, skladateljska tehnika, harmonijska i polifonijska komponenta, orkestracija.

2. Harmonizirati i improvizirati na glasoviru zadane melodijske predloške.

3. Izvoditi klavirsku pratnju (korepeticiju) zborskih ili srednje zahtjevnih instrumentalnih i pjevačkih skladbi.

4. Oblikovati vlastite zrele umjetničke koncepte.

5. Otpjevati prima vista zahtjevniji tonalitetni i atonalitetni primjer.

6. Prilagoditi partituru različitim vrstama vokalnih i instrumentalnih sastava.

7. Sintetizirati stečena znanja i vještine o tehnici, formi i zvučnom oblikovanju i primijeniti ih na skladanje skladbi za manji simfonijski orkestar, komorne orkestre limenih duhača kombinirajući ih sa solističkim instrumentima ili glasom.

8. Slušno prepoznati umjetničko glazbeno djelo s obzirom na povijesno razdoblje nastanka, stilske i skladateljske karakteristike, slog i tonsku provenijenciju.

9. Slušno rekonstruirati i zapisati tonalitetne glazbene primjere jednoglasja, dvoglasja, troglasja i četveroglasja.

10. Služiti se računalnim programima za pisanje nota.

11. Surađivati u području glazbenog stvaralaštva u umjetničkim ustanovama, medijima, knjižnicama i glazbenoj publicistici.

12. Svirati na klaviru partiture zborskih i orkestralnih skladbi.

Preduvjeti za upis predmeta:

Renesansna polifonija I (odslušan)

Preduvjeti za polaganje predmeta:

Renesansna polifonija I (položen)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
7 Music Theory preddiplomski 2 obavezni
10 Composition preddiplomski 2 obavezni

Legenda

  • P - Predavanja