Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Solfeggio B II

Šifra:
100914
Kratica:
UAM101
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

prof. dr. sc. Davorka Radica

Izvođači:

prof. dr. sc. Davorka Radica (P)

Bernard Kahle (P)

Opis predmeta:
Usvajanje osnovnih intonacijskih pojmova, ljestvica s 4 i 5 predznaka, D7 i obrata. Ovladavanje vještinom pisanja glazbenih diktata s obzirom na dijatonski tonalitet s neakordnim alteracijama u jednoglasju, melodijsku liniju i pojednostavljenu pratnju u dvoglasju i veće osamostaljenje jedne melodijske dionice u homofonom troglasju. Usvajanje sekundarnih dominanti unutar jasnog tonalitetnog konteksta. Ovladavanje slušnom rekonstrukcijom jednostavnih kadencnih harmonijskih progresija u četveroglasju.
Obavezna literatura:

Beata i Natko Devčić (1979): Intervali

Beata i Natko Devčić (1981): Ritam

Davorka Radica (2003): Solfeggio, primjeri za pjevanje

Ishodi učenja:

1. Slušno identificirati i teorijski prepoznati osnovne glazbene pojmove, ljestvice s 4 i 5 predznaka, D7 i obrate dominantnog septakorda;

2. Slušno prepoznati i zapisati melodijsku liniju jasnog tonalitetnog konteksta s neakordnim alteriranim tonovima;

3. Slušno prepoznati i zapisati jednostavniji dvoglasni glazbeni komad u tonalitetu tipa melodija i pratnja;

4. Slušno prepoznati i zapisati jednostavniji homofoni troglasni primjer s početkom osamostaljivanja jedne melodijske linije;

5. Slušno prepoznati redoslijed glavnih i sporednih funkcija u četveroglasnim kadencnim odlomcima.

6. Analizirati i tumačiti različite sastavnice glazbenog djela kao što su glazbena forma, harmonijska i polifonijska komponenta.

7. Harmonizirati na klaviru tonalitetne melodijske linije.

8. Interpretirati ciljeve i zadatke različitih oblika glazbene nastave.

9. Kreirati metodičke teme teorijski i praktično za predmete Glazbena kultura, Glazbena umjetnost i Solfeggio.

10. Otpjevati prima vista tonalitetni glazbeni primjer.

11. Prepoznati i okarakterizirati slušne glazbene primjere folklorne glazbe različitih dijelova Hrvatske.

12. Priređivati skladbe za mandolinski kvintet, mandolinski orkestar i tamburaški orkestar.

13. Raditi kao suradnik u izvannastavnim glazbenim aktivnostima osnovnih i srednjih škola.

14. Raditi kao suradnik u vođenju zborova i instrumentalnih sastava.

15. Slušno prepoznati glazbeno umjetničko djelo s obzirom na povijesno razdoblje nastanka i stilske karakteristike.

16. Slušno rekonstruirati i zapisati tonalitetne glazbene primjere jednoglasja, dvoglasja i troglasja.

Preduvjeti za upis predmeta:

Solfeggio B I (odslušan)

Preduvjeti za polaganje predmeta:

Solfeggio B I (položen)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
6 Glazbena pedagogija preddiplomski 2 obavezni

Legenda

  • P - Predavanja