Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Upoznavanje glazbene literature I

Šifra:
101032
Kratica:
UAC902
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
15(S) + 15(P)
Nositelji:

prof. dr. sc. Mirjana Siriščević

Izvođači:

prof. dr. sc. Mirjana Siriščević (P)

dr. sc. Sara Dodig Baučić (S, P)

Opis predmeta:
Proširenje i produbljenje znanja i spoznaja stečenih pohađanjem kolegija Glazbeni stilovi i oblici te Aspekti glazbe 20.stoljeća i Povijest glazbe tijekom dosadašnjeg preddiplomskog studija. To se postiže sveobuhvatnim slušnim i teorijsko-analitičkim pristupom skladbama koji je usmjeren postizanju osobnog viđenja i doživljaja analiziranog djela te osposobljavanju za njegovu samostalnu prezentaciju. Sadržaj kolegija prema satnici nastave: 1. Uvod u kolegij. Uvod u glazbenu renesansu. J. des Pres 2. Glazba renesanse - talijanski madrigal. L. Marenzio 3. Glazba renesanse: O. de Lasso, G. P. da Palestrina 4. Hrvatska glazbena renesansa. J. Skjavetić 5. Uvod u glazbeni barok: opera. C. Monteverdi 6. Glazbeni barok: suita i oratorij. G. F. Händel 7. Glazbeni barok: misa i pasija. J. S. Bach 8. Glazbeni barok: barokna sonata i koncert. G. Tartini, A. Vivaldi 9. Hrvatski glazbeni barok. I. Lukačić 10. Glazbena pretklasika. F. Couperin, D. Scarlatti, G. B. Pergolesi 11. Hrvatska glazbena pretklasika. L. Sorkorčević 12. Uvod u glazbenu klasiku. Ch. W. Gluck 13. Glazbena klasika. J. Haydn 14. Glazbena klasika. W. A. Mozart 15. Na pragu romantizma: L. van Beethoven. Rezime cjelokupnog gradiva Sva vrijedna djela glazbene literature koja tijekom studija nije bilo moguće upoznati, bilo zbog prevelike složenosti, bilo zbog pripadnosti razdobljima i pravcima koji se ne obrađuju temeljitije na prethodnim (drugim) kolegijima. Prilikom obrade skladbe provodi se njegova makroanaliza a važni momenti analiziraju se detaljnije. Neophodna je i muzikološka analiza okolnosti nastanka djela uz primjenu znanja iz opće povijesti i povijesti umjetnosti, sociologije i estetike glazbe.
Obavezna literatura:

Diether de la Motte (1983): Harmonielehre

Diether de la Motte (1981): Kontrapunkt

Hugo Leichtentritt (1952): Musikalische Formenlehre

Preporučena literatura:

Douglass Marshall Green (1979): Form in Tonal Music

Ishodi učenja:

1. Analizirati i tumačiti različite sastavnice glazbenog djela kao što su glazbena forma, harmonijska i polifonijska komponenta.

2. Kreirati i izvoditi cjelokupan nastavni proces navedenih predmeta.

3. Pismeno obrazložiti i uobličiti rezultate istraživanja.

4. Primijeniti osnovne metode glazbene analize i znanstvenog rada u praksi i pisanju znanstvenih radova.

5. Raditi kao glazbeni urednik u različitim medijima.

6. Samostalno kreirati nastavne jedinice za predmete Glazbena kultura (u osnovnoj školi), Glazbena umjetnost (u srednjoj školi) i Solfeggio (u nižoj glazbenoj školi).

7. Slušno prepoznati glazbeno umjetničko djelo s obzirom na povijesno razdoblje nastanka i stilske karakteristike.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
19 Flauta diplomski 1 izborni
20 Gitara diplomski 1 izborni
21 Glasovir diplomski 1 izborni
22 Glazbena kultura diplomski 1 obavezni
23 Glazbena teorija diplomski 1 izborni
25 Klarinet diplomski 1 izborni
26 Kompozicija diplomski 1 izborni
30 Violončelo diplomski 1 izborni
31 Viola diplomski 1 izborni
32 Violina diplomski 1 izborni
48 Saksofon diplomski 1 izborni

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminari