- English
Sadržaj predmeta
Vizualne komunikacije
- Šifra:
- 160871
- Kratica:
- UAL4AA
- Visoko učilište:
- Umjetnička akademija
- ECTS bodovi:
- 5.0
- Opterećenje:
- 30(P) + 30(S)
- Nositelji:
-
dr. sc. Barbara Gaj Ristić, v. pred.
- Izvođači:
-
dr. sc. Barbara Gaj Ristić, v. pred. (P, S)
- Opis predmeta:
- Ovaj predmet omogućuje studentima upoznavanje s različitim vizualnim medijima kroz koje se ostvaruje vizualno komuniciranje i njihovim razvojem kroz povijest, kao i razvijanje kritičke svijesti i vizualne osjetljivosti za događanja iz neposredne stvarnosti te analize suvremene umjetnosti i semiotičkog odnosa slike i značenja. Također i upoznavanje s ulogom, značenjem i utjecajem vizualnih medija u suvremenom društvu. Ishodi učenja: Nakon položenog ispita, studenti će moći 1) Opisati i definirati temeljne pojmove iz teorije informacija i komunikacija, semiotike i semiologije. 2) Razumjeti i objasniti komponente vizualne komunikacije u suvremenom medijskom okruženju te principe novih medija 3) Steći temeljna znanja o povijesti vizualnih medija, razvoju medijskih tehnologija, digitalizaciji suvremene umjetnosti ulozi vizualnog u javnom komunikacijskom prostoru 4) Kritički vrednovati medijski tekst te analizirati različite aspekte sadržaja vizualne medijske poruke 5) Primijeniti stečena znanja i prezentirati svoj ili tuđi umjetnički rad kroz semiotičku analizu.
- Obavezna literatura:
-
Žarko Paić (2008): Vizualne komunikacije, uvod
Milan Pelc (2002): Pismo, knjiga, slika, uvod u povijest informacijske kulture
Josef Müller Brockmann (1971): A History of Visual Communications
Edward Lucie Smith (2003): Vizualne umjetnosti dvadesetog stoljeća
Umberto Eco (1977): Estetika i teorija informacija
Jean Baudrillard (2001): Simulacija i zbilja
Lev Manovich (2001): The Language of New Media
- Ishodi učenja:
1. Analizirati, formulirati i interpretirati usvojene spoznaje o likovnim umjetnostima XX. stoljeća u odnosu na širi društveni kontekst vremena.
2. Imenovati, prepoznati i objasniti osnove pojmove vezane za oblike i načela funkcioniranja dizajna.
3. Kritički analizirati djela i proizvode dizajna.
4. Objasniti pojavu, društvenu uvjetovanost, glavne odlike i povijesne promjene sadržaja pojma dizajn.
5. Povezati dizajnersku praksu sa teorijskim pojmovima i konceptima.
6. Prevoditi kratke stručne tekstove iz vodećih svjetskih časopisa.
7. Primijeniti usvojene pojmove i teze u vlastitom tekstu (eseju).
8. Razvijati vizualnu percepciju i opažanje različitih elemenata forme prilikom analize likovnog djela.
9. Steći temeljna znanja o povijesti vizualnih medija, razvoju medijskih tehnologija, digitalizaciji suvremene umjetnosti ulozi vizualnog u javnom komunikacijskom prostoru.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 1 Dizajn vizualnih komunikacija prijediplomski 1 obavezni 11 Likovna kultura i likovna umjetnost prijediplomski 5 obavezni 12 Slikarstvo prijediplomski 5 izborni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja
- S - Seminari