Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Vizualne komunikacije

Šifra:
160871
Kratica:
UAL4AA
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
30(P) + 30(S)
Nositelji:

dr. sc. Barbara Gaj Ristić, v. pred.

Izvođači:

dr. sc. Barbara Gaj Ristić, v. pred. (P, S)

Opis predmeta:
Ovaj predmet omogućuje studentima upoznavanje s različitim vizualnim medijima kroz koje se ostvaruje vizualno komuniciranje i njihovim razvojem kroz povijest, kao i razvijanje kritičke svijesti i vizualne osjetljivosti za događanja iz neposredne stvarnosti te analize suvremene umjetnosti i semiotičkog odnosa slike i značenja. Također i upoznavanje s ulogom, značenjem i utjecajem vizualnih medija u suvremenom društvu. Ishodi učenja: Nakon položenog ispita, studenti će moći 1) Opisati i definirati temeljne pojmove iz teorije informacija i komunikacija, semiotike i semiologije. 2) Razumjeti i objasniti komponente vizualne komunikacije u suvremenom medijskom okruženju te principe novih medija 3) Steći temeljna znanja o povijesti vizualnih medija, razvoju medijskih tehnologija, digitalizaciji suvremene umjetnosti ulozi vizualnog u javnom komunikacijskom prostoru 4) Kritički vrednovati medijski tekst te analizirati različite aspekte sadržaja vizualne medijske poruke 5) Primijeniti stečena znanja i prezentirati svoj ili tuđi umjetnički rad kroz semiotičku analizu.
Obavezna literatura:

Žarko Paić (2008): Vizualne komunikacije, uvod

Milan Pelc (2002): Pismo, knjiga, slika, uvod u povijest informacijske kulture

Josef Müller Brockmann (1971): A History of Visual Communications

Edward Lucie Smith (2003): Vizualne umjetnosti dvadesetog stoljeća

Umberto Eco (1977): Estetika i teorija informacija

Jean Baudrillard (2001): Simulacija i zbilja

Lev Manovich (2001): The Language of New Media

Ishodi učenja:

1. Analizirati, formulirati i interpretirati usvojene spoznaje o likovnim umjetnostima XX. stoljeća u odnosu na širi društveni kontekst vremena.

2. Imenovati, prepoznati i objasniti osnove pojmove vezane za oblike i načela funkcioniranja dizajna.

3. Kritički analizirati djela i proizvode dizajna.

4. Objasniti pojavu, društvenu uvjetovanost, glavne odlike i povijesne promjene sadržaja pojma dizajn.

5. Povezati dizajnersku praksu sa teorijskim pojmovima i konceptima.

6. Prevoditi kratke stručne tekstove iz vodećih svjetskih časopisa.

7. Primijeniti usvojene pojmove i teze u vlastitom tekstu (eseju).

8. Razvijati vizualnu percepciju i opažanje različitih elemenata forme prilikom analize likovnog djela.

9. Steći temeljna znanja o povijesti vizualnih medija, razvoju medijskih tehnologija, digitalizaciji suvremene umjetnosti ulozi vizualnog u javnom komunikacijskom prostoru.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
1 Dizajn vizualnih komunikacija prijediplomski 1 obavezni
11 Likovna kultura i likovna umjetnost prijediplomski 5 obavezni
12 Slikarstvo prijediplomski 5 izborni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminari