Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Analiza glazbe 20. stoljeća 1

Šifra:
198544
Kratica:
UAT406
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

prof. dr. sc. Mirjana Siriščević

Izvođači:

prof. dr. sc. Mirjana Siriščević (P)

Dino Gluić, mag. mus. (P)

Opis predmeta:
Upoznavanje s razvojem tonskih i harmonijskih sustava u okviru različitih povijesnih i stilskih Glavni ciljevi kolegija su: razdoblja. Razumijevanje uloge pojedinih sastavnica glazbenog jezika (tonski sustav, melodija, harmonija) u gradnji oblika na mikro i makro razini. Usvajanje vještine analitičkog pristupa glazbenom djelu. Usvajanje vještine klasifikacije i interpretacije analizom dobivenih rezultata, usmeno i pismeno. Svaka navedena tematska jedinica obrađuje se u okviru dva sata predavanja. Tonalitet. Srodstva i funkcije, Od fiksiranja prve tonske visine do tetrakorda, Načini popunjavanja i nadovezivanja tetrakorda, Pentatonika, Grčki dijatonski sustav, Srednjevjekovni modusni sustav, Pojava višeglasja, konstrukcija kvintakorda, formiranje kadence, Formiranje dursko-molskog sustava, Monizam i dualizam, Harmonijski 12-tonski sustav baroka, Analiza harmonizacija Bachovih korala, Analiza stavka Kyrie iz Bachove Mise u h-molu, Harmonijski 15-tonski sustav klasike; prošireni tonalitet, Analiza Mozartove sonate u c-molu - konstrukcijska uloga harmonije, Harmonijski 18-tonski sustav romantizma; alteracije, modusna harmonija.
Obavezna literatura:

Vlastimir Peričić (1968): Razvoj tonalnog sistema

Vincent Persichetti (1961): Twentieth-Century Harmony

Preporučena literatura:

John Vincent (1974): The Diatonic Modes in Modern Music

Dejan Despić (1971): Teorija tonaliteta

Ishodi učenja:

1. Analizirati i tumačiti različite sastavnice glazbenog djela kao što su glazbena forma, skladateljska tehnika, harmonijska i polifonijska komponenta, orkestracija.

2. Oblikovati vlastite zrele umjetničke koncepte.

3. Otpjevati prima vista zahtjevniji tonalitetni i atonalitetni primjer.

4. Sintetizirati stečena znanja i vještine o tehnici, formi i zvučnom oblikovanju i primijeniti ih na skladanje skladbi za manji simfonijski orkestar, komorne orkestre limenih duhača kombinirajući ih sa solističkim instrumentima ili glasom.

5. Slušno prepoznati umjetničko glazbeno djelo s obzirom na povijesno razdoblje nastanka, stilske i skladateljske karakteristike, slog i tonsku provenijenciju.

6. Služiti se računalnim programima za pisanje nota.

7. Stvarati vlastite umjetničke zamisli zasnovane na elektronskom zvuku.

8. Surađivati u području glazbenog stvaralaštva u umjetničkim ustanovama, medijima, knjižnicama i glazbenoj publicistici.

9. Svirati na klaviru partiture zborskih i orkestralnih skladbi.

Preduvjeti za upis predmeta:

Harmonija IV (položen)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
7 Glazbena teorija preddiplomski 7 obavezni
10 Kompozicija preddiplomski 7 obavezni

Legenda

  • P - Predavanja