Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Analiza glazbe 20. stoljeća 2

Šifra:
198545
Kratica:
UAT506
Visoko učilište:
Umjetnička akademija
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
30(P)
Nositelji:

Full Professor Mirjana Siriščević, PhD

Izvođači:

Full Professor Mirjana Siriščević, PhD (P)

Dino Gluić (P)

Opis predmeta:
Osnovni ciljevi predmeta su: Upoznavanje s nastankom i razvojem tonskih i harmonijskih sustava 20. stoljeća. Razumijevanje uloge pojedinih sastavnica glazbenog jezika (tonski sustav, melodija, harmonija) u gradnji oblika na mikro i makro razini. Usvajanje vještine analitičkog pristupa glazbenom djelu. Usvajanje vještine klasifikacije i interpretacije analizom dobivenih rezultata, usmeno i pismeno. Svaka navedena tematska jedinica obrađuje se u okviru dva sata predavanja. - Romantička harmonija: medijantika, - Analiza primjera iz literature (Chopin, Schumann, Liszt), - Impresionizam: povijesno-estetski okvir nastanka, - Impresionistička harmonija: akordi, akordne progresije, ljestvice, - Analiza preludija C. Debussy-ja, - Novoklasicizam: analiza odabranih primjera iz opusa Stjepana Šuleka, - Kromatski sustav u glazbi 20. stoljeća (Bartok), - Analiza Gudačkog kvarteta Petra Bergama, - Teorija tonaliteta P. Hindemitha: niz 1, niz 2, - Analiza odabranih primjera iz zbirke Ludus tonalis, - Ljestvični sustav O. Messiaena, - Teorije intervalskih napetosti (Persichetti, Brindle), - Sastavljeni pravilni modusi Rubena Radice, - Tvorba akorda pomoću modela modusne selekcije, - Harmonizacija melodije u novom tonskom sustavu.
Obavezna literatura:

Mirjana Siriščević (2001): Teorije intervalskih napetosti i njihova primjena

Paul Hindemith (1983): Tehnika tonskog sloga

Preporučena literatura:

Ctirad Kohoutek (1984): Tehnika komponiranja u glazbi 20. stoljeća

Reginald Smith Brindle (1966): Serial Composition

Davorka Radica (2012): Ritamska komponenta u glazbi 20. stoljeća

Ishodi učenja:

1. Analizirati i tumačiti različite sastavnice glazbenog djela kao što su glazbena forma, skladateljska tehnika, harmonijska i polifonijska komponenta, orkestracija.

2. Oblikovati vlastite zrele umjetničke koncepte.

3. Otpjevati prima vista zahtjevniji tonalitetni i atonalitetni primjer.

4. Sintetizirati stečena znanja i vještine o tehnici, formi i zvučnom oblikovanju i primijeniti ih na skladanje skladbi za manji simfonijski orkestar, komorne orkestre limenih duhača kombinirajući ih sa solističkim instrumentima ili glasom.

5. Slušno prepoznati umjetničko glazbeno djelo s obzirom na povijesno razdoblje nastanka, stilske i skladateljske karakteristike, slog i tonsku provenijenciju.

6. Služiti se računalnim programima za pisanje nota.

7. Stvarati vlastite umjetničke zamisli zasnovane na elektronskom zvuku.

8. Surađivati u području glazbenog stvaralaštva u umjetničkim ustanovama, medijima, knjižnicama i glazbenoj publicistici.

9. Svirati na klaviru partiture zborskih i orkestralnih skladbi.

Preduvjeti za upis predmeta:

Analiza glazbe 20. stoljeća 1 (odslušan)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
7 Music Theory preddiplomski 8 obavezni
10 Composition preddiplomski 8 obavezni

Legenda

  • P - Predavanja