- English
Sadržaj predmeta
Mozak, spoznaja, odgoj i obrazovanje
- Šifra:
- 200154
- Kratica:
- PSIBI873
- Visoko učilište:
- Fakultet hrvatskih studija
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 30(P)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Vanja Kopilaš
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Vanja Kopilaš (P)
- Opis predmeta:
- Cilj predmeta je upoznati studente sa suvremenim kognitivnim, neuroznanstvenim i psihologijskim tumačenjima dinamičkoga odnosa neuralne osnove, spoznajnih procesa, odgoja i obrazovanja. Predmet je namijenjen studentima srednjoškolske razine znanja iz humane biologije i psihologije te je osmišljen s predavačke platforme istraživača i nastavnika zainteresiranih za interdisciplinaran, kognitivno-neuroznanstveni pristup odgoju i obrazovanju. Student će steći osnovni uvid u spoznajne procese koji u značajnoj mjeri određuju školski uspjeh i odgojno-obrazovne procese s jasnim naglaskom na njihovu neuralnu osnovu i funkciju u odgoju i obrazovanju. Pri tome će imati priliku vidjeti slikovite prikaze tri temeljne sastavnice predmeta - neuralne osnove, kognitivnoga procesa, obrazovnoga ishoda - te raspravljati o dvosmjernosti njihove povezanosti. Susrest će se s različitim mjerama navedene tri temeljne sastavnice te upoznati izazove s kojima se suočavaju stručnjaci odgojno-obrazovnih znanosti u pokušaju primjene dostignuća iz više znanstvenih disciplina. Osim snažnoga naglaska na interdisciplinarnom dijalogu, predmet se bavi i premošćivanjem jaza između istraživanja i prakse.
- Obavezna literatura:
-
Sousa, D. A. (2010): Mind, Brain and Education: Neuroscience Implications for the Classroom (Leading Edge)
Tokuhama-Espinosa, T. (2010): Mind, brain, and education science: A comprehensive guide to the new brain-based teaching
Blakemore, S. J., & Frith, U. (2005): The learning brain: Lessons for education
- Ishodi učenja:
1. obrazložiti važnost kognitivne neuroznanosti za odgojno-obrazovne programe i praksu
2. definirati spoznajne procese značajne za odgoj i obrazovanje te opisati njihovu neuralnu osnovu
3. prepoznati različite mjere obrazovno relevantnih spoznajnih procesa i nabrojati područja njihove primjene u odgoju i obrazovanju
4. analizirati i pravilno interpretirati međudjelovanje mozga, kognitivnoga sustava (uma), odgoja i obrazovanja
5. razlikovati više i niže kognitivne procese, te diskutirati njihov međusobni odnos, kao i odnos sa školskim postignućem
6. povezati razvoj neuralne osnove i kognitivnih procesa tijekom odrastanja s kapacitetima za učenje te ilustrirati važnost usklađenosti tih kapaciteta sa zahtjevima obrazovnih programa
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 3 Psihologija prijediplomski 1 izborni * 3 Psihologija prijediplomski 2 izborni 3 Psihologija prijediplomski 3 izborni * 3 Psihologija prijediplomski 4 izborni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja