Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja I

Šifra:
131423
Kratica:
RPO107
Visoko učilište:
Sveučilište u Zadru
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Rozana Petani

dr. sc. Marijana Miočić

Izvođači:

dr. sc. Marijana Miočić (S)

prof. dr. sc. Rozana Petani (P)

Opis predmeta:
1. Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja kao pedagoška disciplina. 2. Povezanost s ostalim disciplinama; antropološke, sociološke, filozofske i psihološke pretpostavke odgojnog djelovanja u ranom djetinjstvu. 3. Teorijsko-metodologijski aspekti predškolske pedagogije. 4. Društvena i kulturna uvjetovanost odgoja i obrazovanja u ranom djetinjstvu. 5. Interaktivni kontekst razvoja i odgoja. 6. Povijesni razvoj ideje o odgoju i obrazovanju u ranom djetinjstvu. 7. Povijest ranog i predškolskog odgoja u Hrvatskoj. 8. Suvremeno poimanje ranog djetinjstva (kulturološko-sociološki i edukacijski kontekst). 9. Humanistička koncepcija u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. 10. Ciljevi odgoja u ranom djetinjstvu; činioci zakonitosti razvoja; odnosne relacije odgoja, obrazovanja, razvoja i socijalizacije. 11. Područja ranog odgoja i obrazovanja. 12. Suvremeni predškolski programi (teorijske osnove, modeli, sastavnice programa, razvojni učinci- rezultati vrednovanja, mogućnosti primjene modela programa razvojno primjerene orijentacije). 13. Sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj. 14. Sustav RPOO u svijetu. 15. Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Obavezna literatura:

Petrović-Sočo, B. (2007): Kontekst ustanove za rani odgoj i obrazovanje

A. Miljak (2009): Življenje djece u vrtiću

E. Slunjski (2006): Stvaranje predškolskog kurikuluma u vrtiću-organizaciji koja uči

A. Miljak (1995): Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja

MILANOVIĆ, M., STRIČEVIĆ, I., MALEŠ, D. I SEKULIĆ-MAJUREC, A. (2000): Skrb za dijete i poticanje ranog razvoja djeteta u Republici Hrvatsko

Ishodi učenja:

1. Prepoznati primjenu različitih pristupa u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju s obzirom na posebnosti odgojnog konteksta: obitelj predškolska ustanova.

2. Razviti kritičko promišljanje aktualnih dosega teorije i prakse ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

3. Stvarati osobne teorije u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju, izgradnja refleksivne prakse.

4. Definirati i objasniti igre, učenje i obrazovanje u ranom djetinjstvu te ih interpretirati u odgojno-obrazovnom kontekstu.

5. Razviti sposobnosti kreiranja razvojno optimalnog institucionalnog konteksta u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.

6. Demonstrirati tehnike i metode izrade predložaka za dizajniranje suvremenih kurikuluma.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
111 Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (jednopredmetni) prijediplomski 1 obavezni
112 Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (jednopredmetni) prijediplomski 1 obavezni
155 Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (jednopredmetni) prijediplomski 1 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar