- English
Sadržaj predmeta
Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja I
- Šifra:
- 131423
- Kratica:
- RPO107
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Zadru
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Rozana Petani
dr. sc. Marijana Miočić
- Izvođači:
-
dr. sc. Marijana Miočić (S)
prof. dr. sc. Rozana Petani (P)
- Opis predmeta:
- 1. Pedagogija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja kao pedagoška disciplina. 2. Povezanost s ostalim disciplinama; antropološke, sociološke, filozofske i psihološke pretpostavke odgojnog djelovanja u ranom djetinjstvu. 3. Teorijsko-metodologijski aspekti predškolske pedagogije. 4. Društvena i kulturna uvjetovanost odgoja i obrazovanja u ranom djetinjstvu. 5. Interaktivni kontekst razvoja i odgoja. 6. Povijesni razvoj ideje o odgoju i obrazovanju u ranom djetinjstvu. 7. Povijest ranog i predškolskog odgoja u Hrvatskoj. 8. Suvremeno poimanje ranog djetinjstva (kulturološko-sociološki i edukacijski kontekst). 9. Humanistička koncepcija u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. 10. Ciljevi odgoja u ranom djetinjstvu; činioci zakonitosti razvoja; odnosne relacije odgoja, obrazovanja, razvoja i socijalizacije. 11. Područja ranog odgoja i obrazovanja. 12. Suvremeni predškolski programi (teorijske osnove, modeli, sastavnice programa, razvojni učinci- rezultati vrednovanja, mogućnosti primjene modela programa razvojno primjerene orijentacije). 13. Sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj. 14. Sustav RPOO u svijetu. 15. Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
- Obavezna literatura:
-
Petrović-Sočo, B. (2007): Kontekst ustanove za rani odgoj i obrazovanje
A. Miljak (2009): Življenje djece u vrtiću
E. Slunjski (2006): Stvaranje predškolskog kurikuluma u vrtiću-organizaciji koja uči
A. Miljak (1995): Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja
MILANOVIĆ, M., STRIČEVIĆ, I., MALEŠ, D. I SEKULIĆ-MAJUREC, A. (2000): Skrb za dijete i poticanje ranog razvoja djeteta u Republici Hrvatsko
- Ishodi učenja:
1. Prepoznati primjenu različitih pristupa u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju s obzirom na posebnosti odgojnog konteksta: obitelj predškolska ustanova.
2. Razviti kritičko promišljanje aktualnih dosega teorije i prakse ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
3. Stvarati osobne teorije u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju, izgradnja refleksivne prakse.
4. Definirati i objasniti igre, učenje i obrazovanje u ranom djetinjstvu te ih interpretirati u odgojno-obrazovnom kontekstu.
5. Razviti sposobnosti kreiranja razvojno optimalnog institucionalnog konteksta u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.
6. Demonstrirati tehnike i metode izrade predložaka za dizajniranje suvremenih kurikuluma.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 111 Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (jednopredmetni) prijediplomski 1 obavezni 112 Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (jednopredmetni) prijediplomski 1 obavezni 155 Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (jednopredmetni) prijediplomski 1 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja
- S - Seminar