Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Zdravstvena njega djeteta

Šifra:
142699
Kratica:
SSE 116
Visoko učilište:
Sveučilište u Zadru
ECTS bodovi:
7.0
Opterećenje:
90(V) + 40(P) + 10(S)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Nataša Skitarelić

doc. dr. sc. Marija Ljubičić

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Nataša Skitarelić (P)

doc. dr. sc. Marija Ljubičić (V, S)

Opis predmeta:
Kolegij omogućuje usvajanje znanja, vještina i stavova, razvijanje kritičkog mišljenje te poticanje istraživanja na području zdravstvene njege zdravog i bolesnog djeteta. Stečene kompetencije medicinske sestre primijenit će za dobrobit djece i njihovih roditelja uvažavajući fizičke, psihosocijalne, duhovne i kulturalne čimbenike koji mogu utjecati na djetetov razvoj, zdravlje i pojavu bolesti. Znanstveno-istraživačkim radom pozitivno će utjecati na razvoj sestrinstva i unaprjeđenje sestrinske prakse i kvalitete zdravstvene zaštite i zdravstvene skrbi djece. 1. Povijesni pregled na djetinjstvo, razvoj pedijatrije i zdravstvene njege djeteta. 2. Pokazatelji zdravstvenog stanja djece. 3. Morbiditet u djece, uzroci, dojenačka smrtnost. 4. Osobitosti dječjeg organizma 5. Razdoblja u dječjoj dobi. 6. Psihomotorni razvoj djeteta, procjena rasta i razvoja. 7. Teškoće u razvoju djeteta. 8. Emocionalni razvoj djeteta, razvoj privrženosti, razvoj samopoštovanja. 9. Roditeljski stilovi, stavovi djeteta prema vlastitom djetetu, stavovi roditelja prema kronično bolesnom djetetu. 10. Zlostavljano dijete, algoritam postupanja za zdravstvene djelatnike kod sumnje na zlostavljanje. 11. Proces zdravstvene njege, teorije zdravstvene njege. 12. Cjelovito promatranje, načela pri davanju terapije. 13. Aktivna i pasivna imunizacija. 14. Dijete i igra; vrste igara s obzirom na spoznajnu i društvenu razinu, igra i učenje u bolnici 15. Sigurnost djeteta u bolnici, prevencija ozljeda 16. Reakcije djeteta na hospitalizaciju, prava djece i roditelja u bolnici, program humanizacije bolničkog liječenja djece. 17. Komunikacija s roditeljima/skrbnicima. 18. Hitna stanja u zdravstvenoj njezi djeteta. 19. Zdravstvena njega djeteta kod bolesti respiratornog sustava. 20. Zdravstvena njega djeteta s bolestima gastrointestinalnog sustava. 21. Zdravstvena njega djeteta s bolestima respiratornog sustava. 22. Zdravstvena njega djeteta s bolestima neurološkog sustava. 23. Zdravstvena njega djeteta s bolestima nefrološkog sustava. 24. Zdravstvena njega djeteta s bolestima kardiovaskularnog sustava. 25. Zdravstvena njega djeteta s bolestima endokrinološkog sustava. 26. Zdravstvena njega djeteta oboljelog od infekcijskih bolesti. 27. Zdravstvena njega djeteta s malignom bolešću. 28. Zdravstvena njega djeteta oboljelog od rijetkih bolesti. 29. Bol u djece. 30. Palijativna skrb djece. 31. Zdravstvena njega djeteta na kraju života
Obavezna literatura:

Ljubičić Marija (2022): Zdravstvena njega djeteta

Ishodi učenja:

1. Objasniti osnovna načela i filozofiju zdravstvene njege djeteta.

2. Analizirati, sintetizirati i vrednovati područje zdravstvene njege zdravog i bolesnog djeteta te aktualne znanstvene spoznaje.

3. Primijeniti proces sestrinske skrbi poštujući individualnost djeteta

4. Primijeniti holistički pristup djetetu i roditeljima.

5. Samostalno procjenjivati potrebe djeteta i roditelja.

6. Kritički promišljati o mogućim intervencijama i ishodima zdravstvene njege djeteta

7. Izvoditi složene sestrinske intervencije primjenjujući sofisticirane metode u izvršavanju složenih i specifičnih zadataka u djelomično i u potpunosti nepredvidivim uvjetima.

8. Primijeniti sestrinsku dokumentaciju pedijatrijskog bolesnika.

9. Ocjenjivati rezultate krajnjih ishoda zdravstvene njege zdravog i bolesnog djeteta;

10. Ostvariti primjerenu komunikaciju s djecom, njihovim roditeljima, ostalim članovima obitelji i drugima.

11. Organizirati profesionalnu i socijalnu podršku kronično bolesnoj djeci i njihovim roditeljima.

12. Organizirati profesionalnu i socijalnu podršku kronično bolesnoj djeci i njihovim roditeljima;

13. Procijeniti ishode u zdravstvenoj njezi djeteta;

14. Ostvariti suradnju s članovima multidisciplinarnog tima;

15. Rukovoditi stručnim timovima iz područja sestrinstva s naglaskom na područje pedijatrijske zdravstvene skrbi;

16. Razviti profesionalni odnos i odgovornost u procesu rada;

17. Ponašati se u skladu s etičkim načelima i zakonskim normama zdravstvene profesije.

Preduvjeti za upis predmeta:

Proces zdravstvene njege (položen)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
101 Sestrinstvo (jednopredmetni) prijediplomski 3 obavezni
102 Sestrinstvo (jednopredmetni) prijediplomski 3 obavezni
156 Sestrinstvo (jednopredmetni) prijediplomski 3 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar
  • V - Vježbe