Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Zdravstvena njega odraslih I

Šifra:
142701
Kratica:
SSE 118
Visoko učilište:
Sveučilište u Zadru
ECTS bodovi:
8.0
Opterećenje:
90(V) + 45(P) + 20(S)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Dario Nakić

Ines Leto, nasl. pred.

Kristina Bačkov, nasl. pred.

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Dario Nakić (P)

Kristina Bačkov, nasl. pred. (V)

Ines Leto, nasl. pred. (S)

Opis predmeta:
Predmet pruža studentima temeljna znanja i stjecanje kliničkih iskustava o naprednim načinima upravljanja sestrinskom praksom kod odraslih osoba, a koji se odnose na promociju, prevenciju i liječenje kod različitih bolesti iz područja interne medicine. Naglasak je na korištenju teorije, kritičkom razmišljanju, te praksi utemeljenoj na dokazima pri formuliranju sestrinskih dijagnoza, kliničkih dojmova, dijagnostičkim postupcima, liječenju i evaluaciji planova zdravstvene njege bolesnika oboljelih od internističkih bolesti (internističkih, neuroloških, infektoloških bolesnika).
Obavezna literatura:

Štefanija Ozimec (2000): Zdravstvena njega internističkih bolesnika(nastavni tekstovi)

Sandra Franković i suradnici (2010): Zdravstvena njega odraslih

Božidar Vrhovac i suradnici (2008): Interna medicina

Jadranka Morović Vergles i suradnici (2008): Interna medicina

Štefanija Ozimec (2004): Zdravstvena njega infektoloških bolesnika

Nizam Damani (2019): Priručnik o prevenciji i kontroli infekcija, Prijevod četvrtog zdanja

Željka Benceković, Ivica Benko, Marija Bukvić, Sonja Kalauz, Vesna Konjevoda, Marija Milić, (2019): STANDARDNI OPERATIVNIPOSTUPCI U ZDRAVSTVENOJ NJEZI

Biserka Sedić (2000): Zdravstvena njega neuroloških bolesnika ( nastavni tekstovi )

Ishodi učenja:

1. prikupljati, procjenjivati, analizirati i interpretirati podatke vezane uz zadovoljavanje osnovnih ljudskih potreba bolesnika oboljelih od internističkih bolesti;

2. objasniti i izraditi plan provođenja zdravstvene njege primjenjujući holistički pristup;

3. provoditi zdravstvenu njegu prema izrađenom planu, a utemeljenu na znanstvenim dokazima;

4. objasniti i razlikovati prioritete u provođenju zdravstvene skrbi;

5. kritički evaluirati utvrđeni plan zdravstvene njege;

6. objasniti i sudjelovati u planiranju i provođenju terapijskih i dijagnostičkih postupaka;

7. prepoznavati patofiziološke promjene u pacijenata oboljelih od internističkih bolesti;

8. objasniti važnost rada medicinske sestre u timu, te važnost timske suradnje i komunikacije;

9. dokumentirati sestrinsku skrb.

10. 1 B - primjeniti temeljna načela nastanka i prijenosa zaraznih bolesti prilikom zdravstvene njege infektoloških bolesnika;

11. 2 B-objasniti patogenezu nastanka zaraznih bolesti,

12. 2 A-prepoznati kliničku sliku i tijek zaraznih bolesti;

13. 4 B-integrirati temeljna znanja pri provedbi ordiniranih postupaka od strane liječnika, a kod dijagnostičkih i terapijskih postupaka kod infektološkog bolesnika;

14. 2 C-integrirati mjere prevencije širenja zaraznih bolesti u procesu svakodnevnog rada;

15. 2 C-integrirati mjere prevencije širenja infekcija povezanih sa zdravstvenom skrbi u procesu svakodnevnog rada;

16. 3 B-planirati provedbu zdravstvene njege kod infektoloških bolesnika primjenjujući temeljna načela prijenosa zaraznih bolesti;

17. 1 C-integrirati temeljna znanja kod prepoznavanja pojavnosti zarazne bolesti, a sukladno kompentencijama medicinskih sestara prvostupnica sestrinstva u procesu rada, na svim razinama zdravstvene zaštite (primarne, sekundarne i tercijalne razine).

18. 2 C -argumentirati mišljenje u procesu rada kod sumnje na zaraznu bolest,a prilikom asistiranja liječniku kod pregleda bolesnika u hitnom prijamu,

19. 2 C-argumentirati mišljenje u procesu rada kod sumnje na zaraznu bolest i prilikom prikupljanja podataka iz područja anamneze i fizikalnog pregleda u propisanoj sestrinskoj dokumentaciji.

20. prikupljati, procjenjivati, analizirati i interpretirati podatke vezane uza zadovoljavanje osnovnih ljudskih potreba neuroloških bolesnika;

21. objasniti, planirati i provoditi zdravstvenu njegu neuroloških bolesnika

22. razviti znanje o procjeni i planiranju zdravstvene njege neuroloških bolesnika

23. objasniti i sudjelovati u planiranju i provođenju terapijskih i dijagnostičkih postupaka;

24. prepoznavati patofiziološke promjene u neuroloških bolesnika

25. dokumentirati sestrinsku neurološku skrb.

Preduvjeti za upis predmeta:

Proces zdravstvene njege (položen)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
101 Sestrinstvo (jednopredmetni) prijediplomski 3 obavezni
102 Sestrinstvo (jednopredmetni) prijediplomski 3 obavezni
156 Sestrinstvo (jednopredmetni) prijediplomski 3 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar
  • V - Vježbe