- English
Sadržaj predmeta
Deskriptivna statistika u pedagogijskom istraživanju
- Šifra:
- 183518
- Kratica:
- PPEO104
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Zadru
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(V) + 15(P)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Marija Buterin Mičić
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Marija Buterin Mičić (V, P)
- Opis predmeta:
- Uloga statistike u znanosti i pedagogijskoj praksi. Osnovni pojmovi vjerojatnosti. Varijable, mjerenje, razine mjerenja: nominalne, ordinarne, intervalne i omjerne skale. Teorija i hipoteze. Sređivanje i prikazivanje podataka. Distribucija frekvencija. Grupiranje rezultata. Tabelarno i grafičko prikazivanje statističkih podataka. Mjere središnjih vrijednosti. Aritmetička sredina. Centralna vrijednost. Ostale mjere središnjih vrijednosti. Uporaba i usporedba mjera središnjih vrijednosti. Mjere raspršenja rezultata. Standardna devijacija rezultata. Koeficijent raspršenja rezultata. Poluinterkvartilno raspršenje rezultata. Ostale mjere raspršenja rezultata. Uporaba i usporedba mjera raspršenja rezultata. Normalna distribucija. Konačna i beskonačna distribucija. Opći oblik normalne distribucije. Položaj pojedinog rezultata u skupini. Korelacija. Pojam korelacije, smisao i načelo korelacije. Pearsonov koeficijent korelacije. Spearmanov koeficijent rang korelacije. Ostale mjere povezanosti. Interpretacija povezanosti.
- Obavezna literatura:
-
Petz, B. (2001): Osnovne statističke metode za nematematičare
Papić, M. (2005): Primijenjena statistika u MS Excelu
- Preporučena literatura:
-
Kolesarić, V. i Petz, B. (2003): Statistički rječnik
Milas, G. (2009): Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima
Blaikie, N. (2003): Analyzing Quantitative Data
Bujas, Z. (1981): Uvod u metode eksperimentalne psihologije
- Ishodi učenja:
1. Poznavanje kriterija primjene pojedinih statističkih tehnika u pedagogijskim istraživanjima
2. Sređivanje i obrada rezultata prikupljenih znanstvenim istraživanjem i u vezi s odgojnom i obrazovnom praksom
3. Opis, analiza i interpretacija rezultata prikupljenih znanstvenim istraživanjem i u vezi s odgojnom i obrazovnom praksom
4. Razumijevanje kvantitativnog i kvalitativnog izraza i njihovog međusobnog odnosa pri proučavanju i prezentiranju pedagogijskih pojava i problema
5. Planiranje statističkog dijela projekta istraživanja
6. Lakše i kvalitetnije usvajanje ostalih kolegija i znanstveno promišljanje pedagogije
7. Praćenje stručne i znanstvene literature
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 11 Pedagogija (dvopredmetni) prijediplomski 1 obavezni 165 Pedagogija (dvopredmetni) prijediplomski 1 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja
- V - Vježbe