Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Deskriptivna statistika u pedagogijskom istraživanju

Šifra:
183518
Kratica:
PPEO104
Visoko učilište:
Sveučilište u Zadru
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(V) + 15(P)
Nositelji:

doc. dr. sc. Marija Buterin Mičić

Izvođači:

doc. dr. sc. Marija Buterin Mičić (V, P)

Opis predmeta:
Uloga statistike u znanosti i pedagogijskoj praksi. Osnovni pojmovi vjerojatnosti. Varijable, mjerenje, razine mjerenja: nominalne, ordinarne, intervalne i omjerne skale. Teorija i hipoteze. Sređivanje i prikazivanje podataka. Distribucija frekvencija. Grupiranje rezultata. Tabelarno i grafičko prikazivanje statističkih podataka. Mjere središnjih vrijednosti. Aritmetička sredina. Centralna vrijednost. Ostale mjere središnjih vrijednosti. Uporaba i usporedba mjera središnjih vrijednosti. Mjere raspršenja rezultata. Standardna devijacija rezultata. Koeficijent raspršenja rezultata. Poluinterkvartilno raspršenje rezultata. Ostale mjere raspršenja rezultata. Uporaba i usporedba mjera raspršenja rezultata. Normalna distribucija. Konačna i beskonačna distribucija. Opći oblik normalne distribucije. Položaj pojedinog rezultata u skupini. Korelacija. Pojam korelacije, smisao i načelo korelacije. Pearsonov koeficijent korelacije. Spearmanov koeficijent rang korelacije. Ostale mjere povezanosti. Interpretacija povezanosti.
Obavezna literatura:

Petz, B. (2001): Osnovne statističke metode za nematematičare

Papić, M. (2005): Primijenjena statistika u MS Excelu

Preporučena literatura:

Kolesarić, V. i Petz, B. (2003): Statistički rječnik

Milas, G. (2009): Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima

Blaikie, N. (2003): Analyzing Quantitative Data

Bujas, Z. (1981): Uvod u metode eksperimentalne psihologije

Ishodi učenja:

1. Poznavanje kriterija primjene pojedinih statističkih tehnika u pedagogijskim istraživanjima

2. Sređivanje i obrada rezultata prikupljenih znanstvenim istraživanjem i u vezi s odgojnom i obrazovnom praksom

3. Opis, analiza i interpretacija rezultata prikupljenih znanstvenim istraživanjem i u vezi s odgojnom i obrazovnom praksom

4. Razumijevanje kvantitativnog i kvalitativnog izraza i njihovog međusobnog odnosa pri proučavanju i prezentiranju pedagogijskih pojava i problema

5. Planiranje statističkog dijela projekta istraživanja

6. Lakše i kvalitetnije usvajanje ostalih kolegija i znanstveno promišljanje pedagogije

7. Praćenje stručne i znanstvene literature

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
11 Pedagogija (dvopredmetni) prijediplomski 1 obavezni
165 Pedagogija (dvopredmetni) prijediplomski 1 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • V - Vježbe