- English
Sadržaj predmeta
Interkulturalna pedagogija
- Šifra:
- 183527
- Kratica:
- PPEI14
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Zadru
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 15(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Marija Buterin Mičić
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Marija Buterin Mičić (P, S)
- Opis predmeta:
- Terminološka i pojmovna razgraničenja (kultura, identitet, multikulturalizam, interkulturalizam, socijalna distanca, diskriminacija, ksenofobija, predrasude, rasizam). Razvoj ideje multi i interkulturalizma u politici, teoriji i praksi odgoja i obrazovanja. Interkulturalni odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj i Svijetu i s njim povezani izazovi. Interkulturalna kompetencija (kognitivna, emocionalna i ponašajna dimenzija). Razvoj interkulturalne kompetencije: individualna i institucionalna razina. Interkulturalna kompetencija učitelja/pedagoga. Interkulturalni kurikulum i škola. Suvremena istraživanja u području interkultruralne pedagogije. Osiguranje kvalitete u interkulturalnom odgoju i obrazovanju.
- Obavezna literatura:
-
Agencija za odgoj i obrazovanje (2011): Bijela knjiga o međukulturalnom dijalogu: Živimo zajedno jednaki u dostojanstvu
UNESCO (2006): UNESCO Guidlines on Intercultural Education
Banks, J. A. et al. (2001): Diversity within unity: Essential principles for teaching and learning in a multicultural society. Phi Delta Kappan. 83(3).
Buterin, M., Jagić, S. (2013): Razvoj interkulturalne kompetencije u kontekstu kurikulumskih promjena. Acta Iadertina. 10: 1-10.
Buterin, M., Jagić, S. (2013): Integration of intercultural principles in school context: evaluation of secondary school students.
Hrvatić, N. i Piršl, E. (2005): Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja. Pedagogijska istraživanja. 2
ERICarts (2008): Sharing diversity: National Approaches to Intercultural Dialogue in Europe: Study for the European Commission: Report, Bonn i Helsinki:
- Ishodi učenja:
1. Kritički razumjeti predmet, sadržaj i metode rada i istraživanja u području interkulturalne pedagogije
2. Analitičko-kritički sagledavati razvoj ideje multi i interkulturalizma u politikama, teoriji i praksi odgoja i obrazovanja demokratskih društava i s njima povezanih društvenih izazova i implikacija
3. Kritički promišljati, planirati i vrednovati odgojno-obrazovnu praksu koja doprinosi razvoju interkulturalne kompetencije na individualnoj i institucionalnoj razini
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 11 Pedagogija (dvopredmetni) prijediplomski 3 izborni 165 Pedagogija (dvopredmetni) prijediplomski 3 izborni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanja
- S - Seminar