Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Interkulturalna pedagogija

Šifra:
183527
Kratica:
PPEI14
Visoko učilište:
Sveučilište u Zadru
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
15(P) + 15(S)
Nositelji:

doc. dr. sc. Marija Buterin Mičić

Izvođači:

doc. dr. sc. Marija Buterin Mičić (P, S)

Opis predmeta:
Terminološka i pojmovna razgraničenja (kultura, identitet, multikulturalizam, interkulturalizam, socijalna distanca, diskriminacija, ksenofobija, predrasude, rasizam). Razvoj ideje multi i interkulturalizma u politici, teoriji i praksi odgoja i obrazovanja. Interkulturalni odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj i Svijetu i s njim povezani izazovi. Interkulturalna kompetencija (kognitivna, emocionalna i ponašajna dimenzija). Razvoj interkulturalne kompetencije: individualna i institucionalna razina. Interkulturalna kompetencija učitelja/pedagoga. Interkulturalni kurikulum i škola. Suvremena istraživanja u području interkultruralne pedagogije. Osiguranje kvalitete u interkulturalnom odgoju i obrazovanju.
Obavezna literatura:

Agencija za odgoj i obrazovanje (2011): Bijela knjiga o međukulturalnom dijalogu: Živimo zajedno jednaki u dostojanstvu

UNESCO (2006): UNESCO Guidlines on Intercultural Education

Banks, J. A. et al. (2001): Diversity within unity: Essential principles for teaching and learning in a multicultural society. Phi Delta Kappan. 83(3).

Buterin, M., Jagić, S. (2013): Razvoj interkulturalne kompetencije u kontekstu kurikulumskih promjena. Acta Iadertina. 10: 1-10.

Buterin, M., Jagić, S. (2013): Integration of intercultural principles in school context: evaluation of secondary school students.

Hrvatić, N. i Piršl, E. (2005): Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja. Pedagogijska istraživanja. 2

ERICarts (2008): Sharing diversity: National Approaches to Intercultural Dialogue in Europe: Study for the European Commission: Report, Bonn i Helsinki:

Ishodi učenja:

1. Kritički razumjeti predmet, sadržaj i metode rada i istraživanja u području interkulturalne pedagogije

2. Analitičko-kritički sagledavati razvoj ideje multi i interkulturalizma u politikama, teoriji i praksi odgoja i obrazovanja demokratskih društava i s njima povezanih društvenih izazova i implikacija

3. Kritički promišljati, planirati i vrednovati odgojno-obrazovnu praksu koja doprinosi razvoju interkulturalne kompetencije na individualnoj i institucionalnoj razini

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
11 Pedagogija (dvopredmetni) prijediplomski 3 izborni
165 Pedagogija (dvopredmetni) prijediplomski 3 izborni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - Predavanja
  • S - Seminar