Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Istraživačka nastava prirode i društva

Šifra:
171378
Kratica:
INP-US-I
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
15(P) + 30(V)
Nositelji:

prof. dr. sc. Dunja Anđić

Izvođači:

Antonia Ćurić, mag. prim. educ. (V)

prof. dr. sc. Dunja Anđić (P)

Opis predmeta:
Studij: INTEGRIRANI PREDDIPLOMSKI I DIPLOMSKI SVEUČILIŠNI UČITELJSKI STUDIJ (IX. SEMESTAR) Broj i oznaka predmeta: ISTNPID Web stranica predmeta: Merlin/ ISTRAŽIVAČKA NASTAVA PRIRODE I DRUŠTVA (ISTNPID 2017./2018.) ECTS bodovi: 4 Nastavno opterećenje: (1P + 2V + 0S) Mjesto izvođenja nastave: Učiteljski fakultet, Sveučilišna avenija 6, Rijeka (Sveučilišni kampus). Nositelj kolegija: doc.dr.sc. Dunja Anđić Broj sobe:378 Vrijeme konzultacija: utorak, 12.30-14.00 e-mail: dunja.andic@ufri.uniri.hr Web stranica: Merlin/ISTNPID Asistentica: Antonia Ćurić Broj sobe:378 Vrijeme konzultacija: prema dogovoru Telefon: 265 837 e-mail:antonia.curic@ufri.uniri.hf Web stranica: Merlin/ISTNPID Za upis ovog kolegija, potrebni preduvjeti određeni su odredbama za upis u višu godinu studija. Poželjno je da je student prije upisa ovog kolegija uspješno položio kolegije Metodika nastave prirode i društva 1. i Metodika nastave prirode i društva 2. Očekivane opće i specifične kompetencije studenata/studentica uključuju kompetencije razvijene na kolegijima Opće pedagogije, Didaktike, Psihologije, Prirodoslovlja, Sociologije, Metodika nastave prirode i društva. Posebno se izdvaja usvojenost pedagoško-didaktičko-metodičkih kompetencija na kolegijima Metodika nastave prirode i društva 1. i Metodika nastave prirode i društva 2. Potrebne kompetencije za uspješno polaganje ovog kolegija su vještine istraživanja, samostalnog i timskog rada, demonstracije te verbalne komunikacije. Kolegij korespondira s kolegijem Metodika prirode i društva na Učiteljskom studiju, Odjela za odgojne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Unutar programa studija, kolegij je korelativan s kolegijima Pedagogija, Didaktika, Razvojna psihologija i Psihologija obrazovanja, Prirodoslovlje, Sociologija, Pedagogija održivog razvoja. Planiranim predavanjima i vježbama u ovom kolegiju studentice/studenti će razviti sljedeće opće kompetencije: 1. analizirati temeljne kompetencije učenika u odgojno-obrazovnim područjima (kojima pri-pada sadržajno određenje nastavnog predmeta prirode i društva) i oblikovati ishode uče-nja; 2. analizirati i primijeniti metode poučavanja iskustvenoga učenja s ciljem razvoja kreativnoga i kritičkoga mišljenja te emocionalne inteligencije 3. primijeniti didaktičko-metodičke spoznaje o planiranju poučavanja učenika; 4. oblikovati sadržaje poučavanja prema načelima korelacije, integracije i interdisciplinarnosti; 5. objasniti materijalno-tehničke pretpostavke učenja i poučavanja s obzirom na posebnosti odgojno-obrazovnoga područja; 6. planirati učenje i poučavanje sadržaja odgojno-obrazovnoga područja u različitim okruže-njima u školi i izvan nje; 7. predstaviti pristupe koji potiču problemsko-istraživačke aktivnosti učenika u odgojno-obrazovnim područjima kurikuluma odnosno u nastavi prirode i društva; 8. demonstrirati i prezentirati aktivnosti u planiranju i izvedbi nastave prirode i društva u simu-liranoj situaciji.
Obavezna literatura:

De Zan, I. (2010): Metodika prirode i društva

Kostović- Vranješ, V (2015): Metodika nastave prirodoslovnog područja

Borić, E (2016): Priručnik za nastavu: Istraživačka nastava prirode i društva

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2019): Škola za život: Metodički priručnici

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2019): Kurikulum nastavnog predmeta priroda i društvo za osnovne škole

Sikirica, M (2014): 77 kuhinjskih pokusa za djecu i mlade od 7-77 godina

Milotić, B., Jurdana Šepić, R (2011): 101 pokus iz fizike

Anđić, D. (2007): Učenje i poučavanje prirode i društva na otvorenim prostorima

Preporučena literatura:

2. 1. Kostović-Vranješ, V. Ostvarivanje ekologijskog odgoja obradom sadržaja nastavnog predmeta prirode i društva. // Zbornik radova / Sveučilište u Zadru, Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgoji-telja predškolske djece = Collected papers / University of Zadar, Department of Teacher and Preschool Teacher Education ; [glavni urednik, editor-in-chief Robert Bacalja]. - 4 (2004), 4 ; str. 83-95 2. Žderić, J. Istraživanka : otkrivanje svijeta, ljudi, biljaka i životinja, poticanje aktivnog odnosa pre-ma svijetu, njegovanje pozitivnih stavova i navika. Zagreb : Profil international, 2004. 3. Kostović-Vranješ, V. Škola u prirodi. Školski vjesnik 53 (2004), 1/2 ; str. 51-64

Razni autori: Dodatna literatura

Ishodi učenja:

8. Planiranim predavanjima i vježbama u ovom kolegiju studentice/studenti će razviti sljedeće opće kompetencije: 1. analizirati t

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
5 Sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 9 izborni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - predavanja
  • V - Vježbe