- English
Sadržaj predmeta
Istraživačka nastava prirode i društva
- Šifra:
- 171378
- Kratica:
- INP-US-I
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 15(P) + 30(V)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Dunja Anđić
- Izvođači:
-
Antonia Ćurić, mag. prim. educ. (V)
prof. dr. sc. Dunja Anđić (P)
- Opis predmeta:
- Studij: INTEGRIRANI PREDDIPLOMSKI I DIPLOMSKI SVEUČILIŠNI UČITELJSKI STUDIJ (IX. SEMESTAR) Broj i oznaka predmeta: ISTNPID Web stranica predmeta: Merlin/ ISTRAŽIVAČKA NASTAVA PRIRODE I DRUŠTVA (ISTNPID 2017./2018.) ECTS bodovi: 4 Nastavno opterećenje: (1P + 2V + 0S) Mjesto izvođenja nastave: Učiteljski fakultet, Sveučilišna avenija 6, Rijeka (Sveučilišni kampus). Nositelj kolegija: doc.dr.sc. Dunja Anđić Broj sobe:378 Vrijeme konzultacija: utorak, 12.30-14.00 e-mail: dunja.andic@ufri.uniri.hr Web stranica: Merlin/ISTNPID Asistentica: Antonia Ćurić Broj sobe:378 Vrijeme konzultacija: prema dogovoru Telefon: 265 837 e-mail:antonia.curic@ufri.uniri.hf Web stranica: Merlin/ISTNPID Za upis ovog kolegija, potrebni preduvjeti određeni su odredbama za upis u višu godinu studija. Poželjno je da je student prije upisa ovog kolegija uspješno položio kolegije Metodika nastave prirode i društva 1. i Metodika nastave prirode i društva 2. Očekivane opće i specifične kompetencije studenata/studentica uključuju kompetencije razvijene na kolegijima Opće pedagogije, Didaktike, Psihologije, Prirodoslovlja, Sociologije, Metodika nastave prirode i društva. Posebno se izdvaja usvojenost pedagoško-didaktičko-metodičkih kompetencija na kolegijima Metodika nastave prirode i društva 1. i Metodika nastave prirode i društva 2. Potrebne kompetencije za uspješno polaganje ovog kolegija su vještine istraživanja, samostalnog i timskog rada, demonstracije te verbalne komunikacije. Kolegij korespondira s kolegijem Metodika prirode i društva na Učiteljskom studiju, Odjela za odgojne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Unutar programa studija, kolegij je korelativan s kolegijima Pedagogija, Didaktika, Razvojna psihologija i Psihologija obrazovanja, Prirodoslovlje, Sociologija, Pedagogija održivog razvoja. Planiranim predavanjima i vježbama u ovom kolegiju studentice/studenti će razviti sljedeće opće kompetencije: 1. analizirati temeljne kompetencije učenika u odgojno-obrazovnim područjima (kojima pri-pada sadržajno određenje nastavnog predmeta prirode i društva) i oblikovati ishode uče-nja; 2. analizirati i primijeniti metode poučavanja iskustvenoga učenja s ciljem razvoja kreativnoga i kritičkoga mišljenja te emocionalne inteligencije 3. primijeniti didaktičko-metodičke spoznaje o planiranju poučavanja učenika; 4. oblikovati sadržaje poučavanja prema načelima korelacije, integracije i interdisciplinarnosti; 5. objasniti materijalno-tehničke pretpostavke učenja i poučavanja s obzirom na posebnosti odgojno-obrazovnoga područja; 6. planirati učenje i poučavanje sadržaja odgojno-obrazovnoga područja u različitim okruže-njima u školi i izvan nje; 7. predstaviti pristupe koji potiču problemsko-istraživačke aktivnosti učenika u odgojno-obrazovnim područjima kurikuluma odnosno u nastavi prirode i društva; 8. demonstrirati i prezentirati aktivnosti u planiranju i izvedbi nastave prirode i društva u simu-liranoj situaciji.
- Obavezna literatura:
-
De Zan, I. (2010): Metodika prirode i društva
Kostović- Vranješ, V (2015): Metodika nastave prirodoslovnog područja
Borić, E (2016): Priručnik za nastavu: Istraživačka nastava prirode i društva
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2019): Škola za život: Metodički priručnici
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2019): Kurikulum nastavnog predmeta priroda i društvo za osnovne škole
Sikirica, M (2014): 77 kuhinjskih pokusa za djecu i mlade od 7-77 godina
Milotić, B., Jurdana Šepić, R (2011): 101 pokus iz fizike
Anđić, D. (2007): Učenje i poučavanje prirode i društva na otvorenim prostorima
- Preporučena literatura:
-
2. 1. Kostović-Vranješ, V. Ostvarivanje ekologijskog odgoja obradom sadržaja nastavnog predmeta prirode i društva. // Zbornik radova / Sveučilište u Zadru, Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgoji-telja predškolske djece = Collected papers / University of Zadar, Department of Teacher and Preschool Teacher Education ; [glavni urednik, editor-in-chief Robert Bacalja]. - 4 (2004), 4 ; str. 83-95 2. Žderić, J. Istraživanka : otkrivanje svijeta, ljudi, biljaka i životinja, poticanje aktivnog odnosa pre-ma svijetu, njegovanje pozitivnih stavova i navika. Zagreb : Profil international, 2004. 3. Kostović-Vranješ, V. Škola u prirodi. Školski vjesnik 53 (2004), 1/2 ; str. 51-64
Razni autori: Dodatna literatura
- Ishodi učenja:
8. Planiranim predavanjima i vježbama u ovom kolegiju studentice/studenti će razviti sljedeće opće kompetencije: 1. analizirati t
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 5 Sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 9 izborni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - predavanja
- V - Vježbe