- English
Sadržaj predmeta
Metodika hrvatskog jezika II
- Šifra:
- 45812
- Kratica:
- MHJ2-6US
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(V) + 15(P)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Maja Opašić
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Maja Opašić (V, P)
- Opis predmeta:
- Poučavanje i učenje čitanja u razrednoj nastavi: Čitanje kao jezična djelatnost. Čitalačka pismenost i čitalačka sposobnost. Vrste čitanja. Strategije čitanja. Strategije poučavanja rječniku. Čitanje različitih vrsta tekstova. Učiti kako čitati. Poučavanje književnosti: Svrha i zadaće nastave književnosti u nižim razredima osnovne škole. Sadržaji iz književnosti u nastavnom planu i programu/kurikulumu. Literarna komunikacija i literarne sposobnosti učenika od 1. do 4. razreda. Model školske interpretacije. Interpretacija lirske pjesme. Interpretacija slikovnice. Interpretacija priče. Poučavanje jezika: Svrha i zadaće nastave jezika u nižim razredima. Jezični sadržaji u nastavnom planu i programu. Komunikacijska kompetencija. Funkcionalni pristup poučavanju jezičnih sadržaja. Struktura nastavnoga sata jezika. Lingvometodički predložak.
- Obavezna literatura:
-
Lazzarich, Marinko (2017): Metodika Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi
Rosandić, Dragutin (2005): Metodika književnog odgoja i obrazovanja
Visinko, Karol (2014): Čitanje: poučavanje i učenje
Pavličević-Franić, Dunja (2005): Komunikacijom do gramatike
Diklić, Zvonimir i dr. (1990): Dozivi i odzivi lirske pjesme. Metodički priručnik za razrednu nastavu
- Ishodi učenja:
1. opisati, objasniti i primijeniti različite vrste čitanja u poučavanju i učenju
2. opisati, objasniti i primijeniti strategije čitanja različitih vrsta tekstova
3. primijeniti različite strategije poučavanja rječniku
4. primijeniti pravila o govornoj interpretaciji teksta i vrednote govorenoga jezika pri i kazivanju lirskoga teksta
5. samostalno primijeniti i koristiti školsko rukopisno pismo pri pisanju u pisankama i kredom po ploči
6. a) primijeniti metodički sustav školske interpretacije, problemsko-stvaralački i korelacijsko-integracijski sustav pri interpretaciji lirske pjesme, priče, slikovnice b) pripremiti i oblikovati pitanja različite razine za interpretaciju teksta c) napisati pisanu pripravu za poučavanje i učenje nastavnih sadržaja iz područja književnosti
7. a) objasniti i primijeniti funkcionalni pristup u poučavanju jezičnih sadržaja b) primijeniti artikulaciju sata jezika pri obradi jezičnih sadržaja c) napisati pisanu pripravu za poučavanje i učenje jezičnih nastavnih sadržaja
- Preduvjeti za upis predmeta:
Metodika hrvatskog jezika I (položen)
Legenda
- P - predavanja
- V - Vježbe