Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Metodika hrvatskog jezika II

Šifra:
45812
Kratica:
MHJ2-6US
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(V) + 15(P)
Nositelji:

doc. dr. sc. Maja Opašić

Izvođači:

doc. dr. sc. Maja Opašić (V, P)

Opis predmeta:
Poučavanje i učenje čitanja u razrednoj nastavi: Čitanje kao jezična djelatnost. Čitalačka pismenost i čitalačka sposobnost. Vrste čitanja. Strategije čitanja. Strategije poučavanja rječniku. Čitanje različitih vrsta tekstova. Učiti kako čitati. Poučavanje književnosti: Svrha i zadaće nastave književnosti u nižim razredima osnovne škole. Sadržaji iz književnosti u nastavnom planu i programu/kurikulumu. Literarna komunikacija i literarne sposobnosti učenika od 1. do 4. razreda. Model školske interpretacije. Interpretacija lirske pjesme. Interpretacija slikovnice. Interpretacija priče. Poučavanje jezika: Svrha i zadaće nastave jezika u nižim razredima. Jezični sadržaji u nastavnom planu i programu. Komunikacijska kompetencija. Funkcionalni pristup poučavanju jezičnih sadržaja. Struktura nastavnoga sata jezika. Lingvometodički predložak.
Obavezna literatura:

Lazzarich, Marinko (2017): Metodika Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi

Rosandić, Dragutin (2005): Metodika književnog odgoja i obrazovanja

Visinko, Karol (2014): Čitanje: poučavanje i učenje

Pavličević-Franić, Dunja (2005): Komunikacijom do gramatike

Diklić, Zvonimir i dr. (1990): Dozivi i odzivi lirske pjesme. Metodički priručnik za razrednu nastavu

Ishodi učenja:

1. opisati, objasniti i primijeniti različite vrste čitanja u poučavanju i učenju

2. opisati, objasniti i primijeniti strategije čitanja različitih vrsta tekstova

3. primijeniti različite strategije poučavanja rječniku

4. primijeniti pravila o govornoj interpretaciji teksta i vrednote govorenoga jezika pri i kazivanju lirskoga teksta

5. samostalno primijeniti i koristiti školsko rukopisno pismo pri pisanju u pisankama i kredom po ploči

6. a) primijeniti metodički sustav školske interpretacije, problemsko-stvaralački i korelacijsko-integracijski sustav pri interpretaciji lirske pjesme, priče, slikovnice b) pripremiti i oblikovati pitanja različite razine za interpretaciju teksta c) napisati pisanu pripravu za poučavanje i učenje nastavnih sadržaja iz područja književnosti

7. a) objasniti i primijeniti funkcionalni pristup u poučavanju jezičnih sadržaja b) primijeniti artikulaciju sata jezika pri obradi jezičnih sadržaja c) napisati pisanu pripravu za poučavanje i učenje jezičnih nastavnih sadržaja

Preduvjeti za upis predmeta:

Metodika hrvatskog jezika I (položen)

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
5 Sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 6 obavezni

* predmet se ne predaje u tom semestru

Legenda

  • P - predavanja
  • V - Vježbe