Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Metodika prirode i društva I

Šifra:
57891
Kratica:
MPD1-7US
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
15(V) + 30(P)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Dunja Anđić

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Dunja Anđić (P)

Antonia Ćurić, mag. prim. educ. (V)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Povijest, Prirodoslovlje - položeni! PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Nakon odslušanog kolegija studenti će biti sposobni: - pravilno definirati i objasniti bitne karakteristike nastavnog predmeta prirode i društva; - analizirati temeljne karakteristike predmeta prirode i društva s posebnim osvrtom na ekstenzitet i intezitet nastavnog predmeta; - izraditi umnu mapu; - kritički argumentirano analizirati, raspravljati, planirati (tematski) programske sadržaje nastave prirode i društva od I. do IV. razreda osnovne škole; - samostalno i kreativno putem rasprava, komentara, vlastitih ideja, ali i kroz razne suradničke i timske oblike rada realizirati predviđene zadatke iz prirode i društva; - koristiti se informacijsko-komunikacijskom tehnologijom u kreiranju pojedinih sadržaja, vježbi iz prirode i društva; - osmisliti ishode učenja; - planirati terensku nastavu i zadatke povezane s tim. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Uvod u metodiku prirode i društva: - predmet i zadaci metodike nastave PID; - interdisciplinarnost metodike nastave PID. 2. Bitne karakteristike nastavnog predmeta prirode i društva: - načelo zavičajnosti ili životne blizine; - načelo cjelovitosti nastave PID; - ekološko načelo; - načelo ljudskih prava; - opseg i dubina nastavnog predmeta PID; - model koncentričnih krugova; spiralno-linijski model rasporeda nastavnih sadržaja; - promjenljivost sadržaja nastave PID. 3. Programski temelji nastave PID u nižim razredima osnovne škole: - prirodoslovni sadržaji; - geografski sadržaji; - povijesni sadržaji.
Obavezna literatura:

Razni autori (2019): Udžbenici prirode i društva od I. do IV. razreda osnovne škole

De Zan, I (2010): Metodika prirode i društva

Kostović- Vranješ, V (2015): Metodika nastave prirodoslovnog područja

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2019): Kurikulum nastavnog predmeta priroda i društvo za osnovne škole.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2006): Nastavni plan i program za osnovnu školu.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2010): Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi

Preporučena literatura:

2. 1. Miljević, R.R. (1999.). Odgoj za razvoj. Jastrebarsko: Naklada Slap. 2. Spajić-Vrkaš, V., Kukoč, M., Bašić, S. (2001.). Interdisciplinarni rječnik: obrazovanje za ljudska prava i demokraciju. Zagreb: Hrvatsko povjerenstvo za UNESCO i Projekt Obrazovanje za mir i ljudska prava za hrvatske škole. 3. Spajić-Vrkaš, V., Stričević, I., Maleš, D., Matijević, M. (2004). Poučavati prava i slobode. Zagreb: Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 169.

Preduvjeti za upis predmeta:

Povijest (položen)

Prirodoslovlje (položen)

Legenda

  • P - predavanja
  • V - Vježbe