- English
Sadržaj predmeta
Metodika prirode i društva I
- Šifra:
- 57891
- Kratica:
- MPD1-7US
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 15(V) + 30(P)
- Nositelji:
-
izv. prof. dr. sc. Dunja Anđić
- Izvođači:
-
izv. prof. dr. sc. Dunja Anđić (P)
Antonia Ćurić, mag. prim. educ. (V)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Povijest, Prirodoslovlje - položeni! PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Nakon odslušanog kolegija studenti će biti sposobni: - pravilno definirati i objasniti bitne karakteristike nastavnog predmeta prirode i društva; - analizirati temeljne karakteristike predmeta prirode i društva s posebnim osvrtom na ekstenzitet i intezitet nastavnog predmeta; - izraditi umnu mapu; - kritički argumentirano analizirati, raspravljati, planirati (tematski) programske sadržaje nastave prirode i društva od I. do IV. razreda osnovne škole; - samostalno i kreativno putem rasprava, komentara, vlastitih ideja, ali i kroz razne suradničke i timske oblike rada realizirati predviđene zadatke iz prirode i društva; - koristiti se informacijsko-komunikacijskom tehnologijom u kreiranju pojedinih sadržaja, vježbi iz prirode i društva; - osmisliti ishode učenja; - planirati terensku nastavu i zadatke povezane s tim. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Uvod u metodiku prirode i društva: - predmet i zadaci metodike nastave PID; - interdisciplinarnost metodike nastave PID. 2. Bitne karakteristike nastavnog predmeta prirode i društva: - načelo zavičajnosti ili životne blizine; - načelo cjelovitosti nastave PID; - ekološko načelo; - načelo ljudskih prava; - opseg i dubina nastavnog predmeta PID; - model koncentričnih krugova; spiralno-linijski model rasporeda nastavnih sadržaja; - promjenljivost sadržaja nastave PID. 3. Programski temelji nastave PID u nižim razredima osnovne škole: - prirodoslovni sadržaji; - geografski sadržaji; - povijesni sadržaji.
- Obavezna literatura:
-
Razni autori (2019): Udžbenici prirode i društva od I. do IV. razreda osnovne škole
De Zan, I (2010): Metodika prirode i društva
Kostović- Vranješ, V (2015): Metodika nastave prirodoslovnog područja
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2019): Kurikulum nastavnog predmeta priroda i društvo za osnovne škole.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2006): Nastavni plan i program za osnovnu školu.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (2010): Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi
- Preporučena literatura:
-
2. 1. Miljević, R.R. (1999.). Odgoj za razvoj. Jastrebarsko: Naklada Slap. 2. Spajić-Vrkaš, V., Kukoč, M., Bašić, S. (2001.). Interdisciplinarni rječnik: obrazovanje za ljudska prava i demokraciju. Zagreb: Hrvatsko povjerenstvo za UNESCO i Projekt Obrazovanje za mir i ljudska prava za hrvatske škole. 3. Spajić-Vrkaš, V., Stričević, I., Maleš, D., Matijević, M. (2004). Poučavati prava i slobode. Zagreb: Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 169.
- Preduvjeti za upis predmeta:
Povijest (položen)
Prirodoslovlje (položen)
Legenda
- P - predavanja
- V - Vježbe