- English
Sadržaj predmeta
Metodika hrvatskog jezika III
- Šifra:
- 57894
- Kratica:
- MHJ3-7US
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 5.0
- Opterećenje:
- 45(V) + 15(P)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Maja Opašić
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Maja Opašić (V, P)
- Opis predmeta:
- Metode poticanja i razvoja vještine čitanja u razrednoj nastavi. Ispitivanje i vrednovanje čitanja. Metodika književnosti: Interpretacija bajke i basne. Igrokaz u razrednoj nastavi. Lektira u razrednoj nastavi. Nastavni sat lektire. Poučavanje jezičnoga izražavanja. Zanatska i stvaralačka razina pisanja. Primjena rukopisnoga pisma. Pisano stvaralaštvo učenika. Učenički sastavak. Proces nastajanja sastavka. Uvježbavanje pisanja sastavka. Ispitivanje i vrednovanje pisanja. Načini ispravljanja i vrednovanja učeničkoga sastavka. Metodika medijske kulture: Svrha, ciljevi i zadaće nastave medijske kulture. Sadržaji medijske kulture u nastavnom planu i programu. Metodički sustavi i pristupi u nastavi medijske kulture. Načela nastave medijske kulture. Nastavni sat medijske kulture. Diktat u razrednoj nastavi hrvatskoga jezika. Izbor teksta diktata. Vrste diktata i njihova izvedba. Vrednovanje diktata.
- Obavezna literatura:
-
Rosandić, Dragutin (2005): Metodika književnog odgoja i obrazovanja
Visinko, Karol (2010): Jezično izražavanje u nastavi Hrvatskoga jezika pisanje
Gabelica, M. i Težak, D. (2017): Kreativni pristup lektiri
Grosman, M. (2010): U obranu čitanja
Lazzarich, Marinko (2017): Metodika Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi
- Ishodi učenja:
1. oblikovati ishode učenja za različite nastavne sadržaje u poučavanju i učenju Hrvatskoga jezika
2. opisati i primijeniti metode poticanja i razvoja vještine čitanja
3. objasniti i primijeniti različite vrste diktata
4. sastaviti i napisati uredan i pregledan plan ploče za nastavnu jedinicu.
5. napisati pisanu pripravu za različite nastavne sadržaje iz jezika, jezičnoga izražavanja i književnosti
6. samostalno održati nastavni sat Hrvatskoga jezika primjenjujući različite metodičke sustave, pristupe i postupke i koristeći se različitim izvorima znanja, nastavnim sredstvima i pomagalima
7. a) opisati i objasniti načine ispravljanja i vrednovanja učeničkih pisanih radova b) primijeniti načine ispravljanja i vrednovanja učeničkih pisanih radova
8. sastaviti esej o temi iz područja metodike hrvatskoga jezika, aktualnosti iz školske svakodnevice i sl. čime će pokazati sposobnost pisanoga jezičnoga izražavanja na materinskome jeziku kao i poznavanje stručne literature, umijeće raspravljanja i kritičkoga promišljanja
- Preduvjeti za upis predmeta:
Metodika hrvatskog jezika II (položen)
Legenda
- P - predavanja
- V - Vježbe