Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Metodika hrvatskog jezika III

Šifra:
57894
Kratica:
MHJ3-7US
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
45(V) + 15(P)
Nositelji:

doc. dr. sc. Maja Opašić

Izvođači:

doc. dr. sc. Maja Opašić (V, P)

Opis predmeta:
Metode poticanja i razvoja vještine čitanja u razrednoj nastavi. Ispitivanje i vrednovanje čitanja. Metodika književnosti: Interpretacija bajke i basne. Igrokaz u razrednoj nastavi. Lektira u razrednoj nastavi. Nastavni sat lektire. Poučavanje jezičnoga izražavanja. Zanatska i stvaralačka razina pisanja. Primjena rukopisnoga pisma. Pisano stvaralaštvo učenika. Učenički sastavak. Proces nastajanja sastavka. Uvježbavanje pisanja sastavka. Ispitivanje i vrednovanje pisanja. Načini ispravljanja i vrednovanja učeničkoga sastavka. Metodika medijske kulture: Svrha, ciljevi i zadaće nastave medijske kulture. Sadržaji medijske kulture u nastavnom planu i programu. Metodički sustavi i pristupi u nastavi medijske kulture. Načela nastave medijske kulture. Nastavni sat medijske kulture. Diktat u razrednoj nastavi hrvatskoga jezika. Izbor teksta diktata. Vrste diktata i njihova izvedba. Vrednovanje diktata.
Obavezna literatura:

Rosandić, Dragutin (2005): Metodika književnog odgoja i obrazovanja

Visinko, Karol (2010): Jezično izražavanje u nastavi Hrvatskoga jezika pisanje

Gabelica, M. i Težak, D. (2017): Kreativni pristup lektiri

Grosman, M. (2010): U obranu čitanja

Lazzarich, Marinko (2017): Metodika Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi

Ishodi učenja:

1. oblikovati ishode učenja za različite nastavne sadržaje u poučavanju i učenju Hrvatskoga jezika

2. opisati i primijeniti metode poticanja i razvoja vještine čitanja

3. objasniti i primijeniti različite vrste diktata

4. sastaviti i napisati uredan i pregledan plan ploče za nastavnu jedinicu.

5. napisati pisanu pripravu za različite nastavne sadržaje iz jezika, jezičnoga izražavanja i književnosti

6. samostalno održati nastavni sat Hrvatskoga jezika primjenjujući različite metodičke sustave, pristupe i postupke i koristeći se različitim izvorima znanja, nastavnim sredstvima i pomagalima

7. a) opisati i objasniti načine ispravljanja i vrednovanja učeničkih pisanih radova b) primijeniti načine ispravljanja i vrednovanja učeničkih pisanih radova

8. sastaviti esej o temi iz područja metodike hrvatskoga jezika, aktualnosti iz školske svakodnevice i sl. čime će pokazati sposobnost pisanoga jezičnoga izražavanja na materinskome jeziku kao i poznavanje stručne literature, umijeće raspravljanja i kritičkoga promišljanja

Preduvjeti za upis predmeta:

Metodika hrvatskog jezika II (položen)

Legenda

  • P - predavanja
  • V - Vježbe