Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Školski menadžment

Šifra:
58330
Kratica:
ŠM-9US
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
15(V) + 15(P) + 15(S)
Nositelji:

doc. dr. sc. Maša Magzan

Izvođači:

doc. dr. sc. Maša Magzan (V, P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Program kolegija Školski menadžment je korespondentan sadržaju sličnih nastavnih predmeta na drugim studijima, a zbog svojih odgojno-obrazovnih odrednica povezan je sa ostalim sadržajima nastavnih predmeta u obrazovanju učitelja. Zbog kompleksnosti zadataka i funkcija školskog menadžmenta koji obuhvaćaju razvojne, uslužne, administrativne i financijske aspekte, kolegij je interdisciplinaran pa uključuje i menadžersko-marketinška obilježja te psihološko-sociološke karakteristike. Program je posebno povezan i korespondira s relevantnim korpusom spoznaja iz sociologije, antropologije, teorije vodstva i organizacijske teorije, s naglaskom na sistemsko razmišljanje i teoriju učeće organizacije. SADRŽAJ KOLEGIJA 1. UVODNO PREDAVANJE: UPOZNAVANJE SA NAČINOM RADA, STRUKTUROM I OBAVEZAMA. POSTAVLJANJE MODELA KULTURE UČENJA 1.1 OBRAZOVNI MENADŽMENT: DEFINICIJA, FUNKCIJE, SASTAVNICE I KONTEKST 2. UMJETNOST VOĐENJA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM PROCESU 2.1 SPOSOBNOST VOĐENJA KAO AKCIJSKA LOGIKA 2.2 KLJUČNI ELEMENTI VODSTVA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU 2.3 ŽENE U (OBRAZOVNOM) MENADŽMENTU: STATISTIKA, BARIJERE I MOGUĆE PROMJENE 3. KOMUNIKACIJSKI ASPEKTI VOĐENJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH INSTITUCIJA 3.1 IZAZOVI ZA UČINKOVITO VODSTVO: KONFLIKT I POREMEĆAJI U TIMSKOM RADU 3.2 SNAGA DIJALOGA 3.3 VOĐENJE UČINKOVITIH SASTANAKA: ART OF HOSTING RADIONICA 4. ORGANIZACIJSKA UČINKOVITOST ŠKOLE 4.1 ŠKOLA KAO PROFESIONALNA ZAJEDNICA UČENJA 4.2 ORGANIZACIJSKI RAZVOJ: TRADICIONALNI I SUVREMENI ASPEKTI 4.3 VOĐENJE ŠKOLE KAO VOĐENJE TIMA: IMPERATIV SURADNJE 5. SUVREMENI TRENDOVI U ŠKOLSKOM MENADŽMENTU 5.1 KVALITETA, INOVACIJE I UPRAVLJANJE PROMJENAMA 5.2 PREZENTACIJA STUDENTSKIH PROJEKATA 'ŠKOLSKI MENADŽMENT U PRAKSI: REZULTATI ISTRAŽIVANJA I ZAKLJUČCI 5.3 ZAKLJUČNO PREDAVANJE: UPRAVLJATI SOBOM
Obavezna literatura:

1. Northouse, Peter G. (2010). Vodstvo: teorija i praksa. Zagreb: MATE do.o.

2. Robbins, S. P, T. A. Judge. (2010). Organizacijsko ponašanje, 12.izdanje. Zagreb: MATE doo.

3. Silov, M. (2001). Suvremeno upravljanje i rukovođenje u školskom sustavu. Velika Gorica: Persona.

4. Staničić, S. (2006). Menadžment u obrazovanju. Rijeka: vlastita naklada.

5. Vrcelj, Sofija. (2014). Jeli (obrazovni menadžment) muški posao? Rijeka: Hrvatsko futurološko društvo.

Preporučena literatura:

6. Bahtijarević-Šiber, F., Sikavica, P., Leksikon menadžmenta, Masmedia, Zagreb

7. Collins, Jim. (2008). Od dobrog do izvrsnog: zašto su jedne tvrtke uspješne, a druge nisu? Zagreb: Binoza Press

8. Drucker, Peter. (2005). Najvažnije o menadžmentu, Zagreb: M.E.P. Consult do.o

9. Lowney, Chris. (2004). Herojsko vodstvo Zagreb: MATE doo

10. Senge, Peter.(2001). Peta disciplina: principi i praksa učeće organizacije, Zagreb: Mozaik knjiga

11. Odabrani članci iz stručnog časopisa za liderstvo i organizacijski razvoj qLife, dostupni na e-knjiznica.carnet.hr

Ishodi učenja:

1. primjena znanja i razumijevanja u području obrazovnog menadžmenta na profesionalno odgovoran i etički način

2. razviti sposobnost analiziranja i sintetiziranja

3. ostvarenje upravljanja te složenih komunikacija i suradnje u različitim društvenim skupinama u nepredvidivim uvjetima

4. razvoj kvaliteta za autonomno učenje i spremnost za učenje u timu

5. otvorenost novim problemima, te sposobnost njihovog rješavanja;

6. razvoj daljnjih profesionalnih kompetencija kao što su autonomnost, (samo)kritičnost (samo) refleksivnost, (samo)evaluacija i

7. raspraviti, planirati i organizirati bitne elemente u (pro)vođenju kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa

8. interpretirati i razumijeti širok spektar djelokruga školskih ravnatelja; motivacija, komunikacija, kreiranje vizije, vođenje r

9. primjenjivati i izgrađivati važne stručne kompetencije kao što su socijalne i komunikacijske kompetencije, otvorenost i vizija

10. interpretirati i usporediti suvremene pristupe u vodstvu i menadžmentu odgojno-obrazovnih institucija

11. kreirati strategije za uspostavu kvalitetne suradnje sa svim dionicima odgojno-obrazovnog procesa, uključujući partnerske odnos

12. razumijevanje i primjena novih trendova u školskom menadžmentu uključujući imperativ suradnje te koncept škole kao profesionaln

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe