- English
Sadržaj predmeta
Predškola
- Šifra:
- 58364
- Kratica:
- PŠ-6US
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Danijela Blanuša Trošelj
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Danijela Blanuša Trošelj (P, S)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA - pronaći informacije potrebne za obradu određene nastavne teme i pisanje samostalnog zadatka, procijeniti njihovu primjerenost zadanoj temi i organizirati ih u funkcionalnu cjelinu (informacijska pismenost; analiza i sinteza; organizacija; kritičko mišljenje) - surađivati s drugim studentima u realizaciji zajedničkih zadataka (interpersonalne vještine i timski rad) - izvršiti izlaganje zajedničkog rada grupe kao javni nastup pred studijskom grupom - stvoriti osobne kriterije za procjenu kvalitete odgojno obrazovnog djelovanja u institucionalnom kontekstu - razviti želju za upoznavanjem i drugih oblika izvanobiteljskog odgoja i obrazovanja djece ranog i predškolskog uzrasta - Razumjeti smisao kontinuiteta odgojnih poticaja kao poveznicu odgojno obrazovnih utjecaja u razvojnom periodu iz predškolskog u razredni sustav poučavanja - Opisati i analizirati razvojne karakteristike djeteta predškolske dobi kao pretpostavku širih kontinuiranih razvojnih akcija - Primijeniti znanja o strukturnim elementima programa Predškole u profesionalnom djelovanju programu pripreme za školu - Graditi i prilagođavati vlastiti stil rada djetetovim razvojnim i psihološkim potrebama OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA - Predškolski odgoj u odgojno obrazovnom sustavu RH (Povijesni razvoj predškolskog odgoja; Ciljevi i zadaće; Zakonska regulativa) - Ustrojstvo predškolskog odgoja i obrazovanja u RH (Osnovna načela; Predškolske ustanove; Organizacija života i odgojno obrazovnog rada) - Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta u godini pred polazak u osnovnu školu - Vrste izvanobiteljskih programa koncepcije i pristupi - Predškola (Razvoj ideje o organiziranoj pripremi djeteta za polazak u osnovnu školu; Ciljevi i zadaće; Sadržaji te organizacijski uvjeti rada; Osnovni elementi programa)
- Obavezna literatura:
-
1. Barbalić, A., Blaževic, B., Ivanković, M., Milanovic, M. (1996), Ustroj odgojno?obrazovnog rada s djecom u godini pred polazak u školu. Školske novine. XLV (10), 8 ? 9. Čudina Obradovic, M. (1995), Psihološka utemeljenost institucionalnog predškolskog odgoja: Teorije razvoja i njihov pridonos razumijevanju obrazovnih potreba predškolske djece. Napredak, br. 136 (1). Zagreb: HPKZ, 160 ? 170. Došen ? Dobud, A. (2001), Predškola. Zagreb: Alinea. Hitrec, G. (1991), Kako pripremiti dijete za školu. Zagreb: Tipex. Prijedlog koncepcije razvoja predškolskog odgoja i Programsko usmjerenje odgoja i obrazovanja predškolske djece. (1991), Glasnik Ministarstva prosvjete i kulture RH. br. 7 ? 8.
Legenda
- P - predavanja
- S - seminar