Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Opća pedagogija

Šifra:
62262
Kratica:
OPED-1PP
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
15(V) + 30(P) + 15(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Renata Čepić

Izvođači:

prof. dr. sc. Renata Čepić (V, P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Očekuje se da studenti mogu primijeniti osnovne tehnike intelektualnog rada pri samostalnom i timskom radu (reflektiranje, propitivanje, diskusija); kritički analiziraju, vrednuju i samovrednuju realizirane aktivnosti učenja; razumiju važnost cjeloživotnog učenja za osobni i daljni profesionalni razvoj; pravilno tumače i interpretiraju temeljne pedagoške pojmove i aspekte/pretpostavke/koncepcije odgoja; poznaju i razumiju povijesna,tradicijska i suvremena određenja pedagogijske znanosti; demonstriraju znanje i razumijevanje o glavnim značajkama fenomena odgoja, strukture odgojnog procesa, temeljnih odgojnih područja, općih načela, odgojnih metoda i sredstava, odgojno-obrazovne komunikacije; demonstriraju znanje i razumijevanje o vrijednostima u odgoju te odnosa između odgojnih ciljeva, normi i vrijednosti; kritički analiziraju odnose i relacije u okolini s primarnim, sekundarnim, pozitivnim i negativnim utjecajima u konteskeu suvremenih pedagogijskih zahtjeva i cjeloživotnog obrazovanja/učenja. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Temelji i pretpostavke odgoja: antropologijski, filozofski, sociologijski, psihologijski, pedagogijski aspekt/pretpostavke odgoja. Odnos odgoja i srodnih procesa razvoja čovjeka Društveno-povijesna dimenzija pedagogije (povijesna i tradicijska određenja) Pedagogija, njezin predmet i područje istraživanja I. (Znanost, Konstitutivni elementi pedagogije, predmet, zadaci, metode istraživanja) Pedagogija, njezin predmet i područje istraživanja II./ Pedagogijske discipline ili grane I, Struktura, povezanost i temeljne odrednice pojedinih pedagogijskih disciplina. Pedagogija i druge znanosti. Pedagoški pojmovi, terminologija i terminološke raznolikosti i drugi sadržaji predmeta
Obavezna literatura:

Matijević, M., Bilić, V., Opić, S. (2016): Pedagogija za učitelje i nastavnike

Mušanović, M., Lukaš, M. (2011): Osnove pedagogije

Preporučena literatura:

Giesecke, H (1993): Uvod u pedagogiju

2. Dodatna literatura: 1.Hentig, v. H. (2007), Kakav odgoj želimo? Zagreb: Educa. 2.Hentig,H. (2008), Što je obrazovanje? Zagreb: Educa. 3. Lenzen, D. (2002), Vodič za studij znanosti o odgoju. Zagreb: Educa. (Koncepcije znanosti o odgoju, str. 126-166.- Osnovni pedagoški procesi, str. 167-211.) 4.Mrnjaus, K. (2008), Pedagoška promišljanja o vrijednostima, Rijeka: Filozofski fakultet u Rijeci. 5. Dufour,, B., Will Curtis , W. (ur.) (2012) Studij odgojno-obrazovnih znanosti: - Uvod u ključne discipline, Zagreb: Educa ( prijevod)

Gudjons, H (1994): Pedagogija-temeljna znanja

Čepić, R., Kalin, J. (Ur.) (2017): Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije.

Thomas; G. (2015): Kratak uvod u pedagogiju.

Vujčić, V. (2013): Opća pedagogija: Novi pristupi znanosti o odgoju

Pupovac, V. (2018): Akademsko pisanje.

Ishodi učenja:

1. Pravilno tumačiti i interpretirati temeljne pedagoške pojmove i aspekte/pretpostavke/koncepcije odgoja odgoja

2. Poznavati temeljna povijesna, tradicijska i suvremena određenja pedagogijske znanosti

3. Demonstrirati znanje i razumijevanje o glavnim značajkama fenomena odgoja, strukture odgojnog procesa, temeljnih odgojnih područja, općih načela, odgojnih metoda i sredstava, odgojno-obrazovne komunikacije;

4. - Demonstrirati znanje i razumijevanje o vrijednostima u odgoju te odnosa između odgojnih ciljeva, normi i vrijednosti

5. Kritički analizirati odnose i relacije u okolini s primarnim, sekundarnim, pozitivnim i negativnim utjecajima u kontekstu suvremenih pedagogijskih zahtjeva i cjeloživotnog obrazovanja/učenja

6. Primijeniti osnovne tehnike intelektualnog rada pri samostalnom i timskom praktično-istraživačkom radu

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe