Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Razvojna psihologija

Šifra:
62263
Kratica:
RP-1PP
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
15(V) + 30(P) + 30(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić

Izvođači:

prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić (V, P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Opći je cilj kolegija upoznati studente s temeljnim spoznajama o razvoju djece u ranom djetinjstvu i predškolskom periodu, koji su neophodni za razumijevanje i adekvatnu primjenu zakonitosti predškolskog odgoja s ciljem poticanja kvalitetnog psihofizičkog razvoja. Nakon učenja sadržaja iz kolegija Razvojna psihologija, student će moći: 1.Identificirati i opisati osnovne termine normativnog razvoja djeteta u ranom djetinjstvu i predškolskog perioda iz svih razvojnih područja 2.pravilno opisati I prepoznati temeljne pojmove iz domene normativnog ali i specifičnog individualnog razvoja predškolskog djeteta 3.dati primjere specifičnosti u pojedinim razvojnim područjima/dobi, kao i primjere optimalnih psiholoških uvjeta za razvoj predškolskog djeteta 4.interpretirati I protumačiti razvojne karakteristike djece predškolske dobi iz svih razvojnih područja 5.analizirati značajke razvoja s ciljem preispitivanja razlika u pojedinim specifičnostima različitih individualnih razvoja ili razlika/sličnosti između pojedinog individualnog razvoja s normativnim razvojem djeteta u ranom djetinjstvu i predškolskog djeteta 6.uopćavati stečene spoznaje iz pojedinog razvojnog područja/dobi predškolskog djeteta, generirati značajke obitelji djeteta i predškolske ustanove, te na osnovu toga planirati i predložiti optimalne psihološke uvjete za kvalitetan razvoj predškolskog djeteta 7.opisati pojedine razvojne dobi u svim razvojnim područjima, analizirati ih u odnosu na njihove karakteristike, te kreirati odgajanje primjenom tih spoznaja 8.kritički prosuđivati dosadašnje spoznaje I novija istraživanja iz područja razvojen psihologija, a s aspekta rada budućeg odgajatelja 9.na temelju osmišljene interakcije s djetetom predškoslke dobi, roditeljima i/ili odgajateljima dati primjer i diskutirati o temeljnim spoznajama iz područja razvojen psihologije 10.na osnovu specifičnosti pojedinog razvojnog područja/dobi uopćiti zaključke, osmisliti njihovu implementaciju u vrtićkom okruženju, te pored toga kreirati rješenja za pojedine problemne situacije ili krize u životu djeteta ali i njihovih roditelja (npr. prilagodba djeteta na polazak u jaslice/vrtić) OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Uvod i metode istraživanja u razvojnoj psihologija; Razvojne teorije; Prenatalni razvoj, porod i stanje novorođenčeta; Fizički rast i motorički razvoj; Osjetilno-perceptivni razvoj; Razvoj inteligencije i kognitivni razvoj; Emocionalno-socijalni razvoj, razvoj privrženosti i ličnosti; Razvoj govora; Razvoj pojma o sebi i samoregulacija u predškolskoj dobi; Moralni razvoj, prosocijalno ponašanje i agresivnost; Razvoj spolnih uloga i odnosi s vršnjacima; Razvoj igre i dječjeg crteža; Obitelj i razvoj predškolskog djeteta, te stilovi roditeljstva; zlostavljanje djece, Kontekst razvoja: vrtići i mediji; Optimalni psihološki uvjeti za razvoj predškolskog djeteta
Obavezna literatura:

1. 1. Berk. L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap. 2. Vasta, R., Haith, M.M., Miller, S.A. (1998). Djecja psihologija. Jastrebarsko: Slap. 3. Starc, B., Cudina-Obradovic, M., Pleša, A., Profaca, B., Letica, M. (2004). Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi. Zagreb: Golden market.

Preporučena literatura:

2. 1. Brajša-Žganec, A. (2003). Dijete i obitelj ? emocionalni i socijalni razvoj. Naklada Slap, Jastrebarsko. 2. Buggle, F. (2002). Razvojna psihologija Jeana Piageta. Naklada Slap, Jastrebarsko. 3. Cuturic, N. (1996). Psihicko-motoricki razvoj djece u prve dvije godine života. Jastrebarsko: Naklada Slap. 5. Duran, M. (2004). Dijete i igra. Naklada Slap, Jastrebarsko. 6. Furlan, I. (1988). Čovjekov psihički razvoj. Školska knjiga, Zagreb.

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe