Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Akcijska istraživanja

Šifra:
62374
Kratica:
AI-2PD
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
15(V) + 30(P) + 15(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Lidija Vujičić

Izvođači:

Akvilina Čamber Tambolaš, univ. mag. praesc. educ. (V, S)

prof. dr. sc. Lidija Vujičić (P)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA - Različita određenja akcijskog istraživanja. - Bitne značajke akcijskog istraživanja. - Osnovne značajke modela akcijskog istraživanja - plan, akcija, praćenje, samoevaluacija te rasprava i refleksije o akcijama. - Opći plan akcijskog istraživanja: opća ideja, razmatranje u kontekstu ili preispitivanje, radni opis polja akcije, praćenje prvog koraka akcije, refleksije (promišljanje), priprema izvješća, priprema revidiranoga plana. - Uvježbavanje svih pojedinih etapa izrada osobnog općeg plana spirale akcijskog istraživanja. - Upoznavanje i isprobavanje tehnika koje se koriste u akcijskim istraživanjima: videorefleksivna metodologija, dokumentiranje, bilježenje, fotografiranje, opažanje, promatranje, sudjeljujuće promatranje, samoevaluacija, korištenje etnografskih metoda i sl. - Primjeri akcijskih istraživanja iz naše i svjetske literature.
Obavezna literatura:

Miljak, A (1996): Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja - model Izvor

Miljak, A (2001): Akcijsko istraživanje i tvorba gradbene teorije, U: Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagogijskih istraživanja

Slunjski, E (2011): Kurikulum ranog odgoja: istraživanje i konstrukcija

Slunjski, E (2008): Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića. Pedagogijska istraživanja 5(1)

Vujičić, L (2008): Research and Improvement of One's own Practice - Way to Development of Teachers'/preschool teachers' Practical Competence. In: Žogla, I. (ur.), Teacher of the 21ST Century: Quality Education for Quality Teaching, ATEE

Preporučena literatura:

Petrović-Sočo, B (1997): Dijete, odgajatelj i slikovnica: akcijsko istraživanje

Miljak, A., & Vujičić, L (2000): Mijenjanje kulture predškolske ustanove putem akcijskog istraživanja, U: Kramar, M., Duh, M. (ur.), Didaktički in metodični vidiki nadaljnjega razvoja izobraževanja

Miljak, A., & Vujičić, L (2002): Vrtić u skladu s dječjom prirodom ˝Dječja kuća˝, DV Neven, Rovinj

Sekulić-Majurec, A (1994): Akcijska istraživanja u praksi školskog pedagoga, U: Vrgoč, H. (ur.), Iz prakse pedagoga osnovne škole - Akcijska istraživanja programiranje i planiranje rada

Vujičić, L (1999): Razvoj stručne kompetencije odgajatelja i kvaliteta življenja u vrtiću. U: Rosić, V. (ur.), Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju. Drugi međunarodni znanstveni kolokvij Rijeka

Miljak, A., Vujičić, L., & Slunjski, E (2003): Stvaranje gradbene teorije na osnovi istraživanja odgojne prakse. U: Kramar, M. i Duh, M. (ur.), Didaktični in metodični vidiki prenove in razvoja izobraževanja - Knjiga referatov z mednarodnega znanstvenega posveta

Ishodi učenja:

1. Demonstrirati sposobnost kvalitativno više razine interpretacije i evaluacije istraživačkih podataka

2. Analizirati i tumačiti prirodu i tehnike akcijskog istraživanja (da je to istodobno akcija i istraživanje)

3. Razlikovati izravno uključivanje u mijenjanje odgojno-obrazovne prakse od neizravnog, primjenom tehnika koje se koriste u akcijskom istraživanju (sudjelujuće promatranje, videorefleksivna metodologija, dokumentiranje)

4. Prepoznati ulogu praktičara (odgojitelja/učitelja) u mijenjanju i usavršavanju svoje odgojno-obrazovne prakse, izradom i analizom plana akcijskog istraživanja

5. Predvidjeti moguće primjere akcijskih istraživanja kojima će studenti argumentirati svoju učinkovitost

6. Pripremiti i prezentirati nacrt jednog akcijskog istraživanja

7. Kritički prosuđivati i preispitivati osobnu praksu

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe