Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Glazbena metodika u integriranom kurikulumu II

Šifra:
82445
Kratica:
GMK2-5PP
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P) + 30(V)
Nositelji:

Sanja Minić, prof., v. pred.

Izvođači:

Sanja Minić, prof., v. pred. (P, V)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Glazbena metodika u integriranom kurikulu I - odslušana i položen ispit PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Znanja: Vrednovanje glazbenometodičkih postupaka u glazbenim područjima slušanja, pjevanja, sviranja i glazbenoj igri u integriranoj aktivnosti. Spoznajne vještine: Tumačenje i interpretacija elemenata metodičkih postupaka u vrstama slušanja različitih vrsta glazbi. Interpretacija i procjena manifestnih glazbenih doživljaja djeteta u slušanju glazbe. Kreativno korištenje vlastitih i dječjih glazbenih sposobnosti u stvaralačkim glazbenim i integriranim situacijama. Kreativno korištenje glazbe u svrhu razvoja identiteta djeteta: od zavičajnosti do mutikulturanosti. Psihomotoričke vještine: Kreativna reprodukcija glazbenih primjera: pjevanjem, sviranjem, pokretom, uz multimedijski pristup: glazbena slikovnica, ritmičke udaraljke, CD, DVD, CDrom, lutka, kazalište sjena. Socijalne vještine: Empatičnost i refleksivnost u temelju socioglazbene komunikacije i interakcije u skupini i u individualnom pristupu djetetu . Samostalnost: Istraživački kreativan rad u svrhu unapređenja glazbenih odgojnoobrazovnih situacija. Odgovornost: Etička i društvena odgovornost u stručnom provođenju glazbenog odgojno- obrazovnog rada koji je integralna sastavnica ukupnog odgoja i obrazovanja predškolskog djeteta. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Upoznavanje studenata s predmetom (GMUIK II), literaturom i hodogramom u nastavi koji se odnosi na realizaciju njihovih obveza do kraja predmeta. Cilj i zadaci slušanja glazbe u predškolskom odgoju. Određenje (definiranje) slušanja glazbe kao intelektualnog, emocionalnog i kognitivinog procesa. Faze slušanja. Vrste slušanja. Faze i vrste slušanja s obzirom na vrstu glazbe i vrste instrumentalne glazbe. Tonsko slikanje u funkciji glazbe s programom. Vokaliziranje instrumentalnih melodija (motivacija, cilj,zadatak, poticaj u slušanju). Izbor glazbenih primjera za slušanje s obzirom na faze glazbenog razvoja djeteta. Proces slušanja glazbe: doživljaj, spoznaja, analiza. Metode rada u području slušanja. Metodički postupci u cjelovitom slušanju (pri prvom susretu djeteta s glazbenim primjerom). Metodički postupci u analitičkom slušanju (ponavljanje slušanja s glazbenim zadatkom). Integracija slušanja glazbe s drugim odgojnoobrazovnim pdručjima i aktivnostima. Priprema za završni ispit
Obavezna literatura:

Jurišić, G., Sam, R. (2002): Brojalica, snažan glazbeni poticaj

Heda Gopodnetić (2015): Metodika glazbene kulture za rad u dječjim vrtićima

Renata Sam (1998): Glazbeni doživljaj u odgoju djeteta

Preporučena literatura:

Happ, E., Happ, R. (2004): Skočizvuk

Pulkkinen, A. (2008): Razvoj djece kroz igru

Majsec Vrbanić, V. (2008): Slušamo, pjevamo, plešemo, sviramo

Preduvjeti za upis predmeta:

Glazbena metodika u integriranom kurikulumu I (odslušan)

Legenda

  • P - predavanja
  • V - Vježbe