- English
Sadržaj predmeta
Glazbena metodika u integriranom kurikulumu II
- Šifra:
- 82445
- Kratica:
- GMK2-5PP
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(P) + 30(V)
- Nositelji:
-
Sanja Minić, prof., v. pred.
- Izvođači:
-
Sanja Minić, prof., v. pred. (P, V)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Glazbena metodika u integriranom kurikulu I - odslušana i položen ispit PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Znanja: Vrednovanje glazbenometodičkih postupaka u glazbenim područjima slušanja, pjevanja, sviranja i glazbenoj igri u integriranoj aktivnosti. Spoznajne vještine: Tumačenje i interpretacija elemenata metodičkih postupaka u vrstama slušanja različitih vrsta glazbi. Interpretacija i procjena manifestnih glazbenih doživljaja djeteta u slušanju glazbe. Kreativno korištenje vlastitih i dječjih glazbenih sposobnosti u stvaralačkim glazbenim i integriranim situacijama. Kreativno korištenje glazbe u svrhu razvoja identiteta djeteta: od zavičajnosti do mutikulturanosti. Psihomotoričke vještine: Kreativna reprodukcija glazbenih primjera: pjevanjem, sviranjem, pokretom, uz multimedijski pristup: glazbena slikovnica, ritmičke udaraljke, CD, DVD, CDrom, lutka, kazalište sjena. Socijalne vještine: Empatičnost i refleksivnost u temelju socioglazbene komunikacije i interakcije u skupini i u individualnom pristupu djetetu . Samostalnost: Istraživački kreativan rad u svrhu unapređenja glazbenih odgojnoobrazovnih situacija. Odgovornost: Etička i društvena odgovornost u stručnom provođenju glazbenog odgojno- obrazovnog rada koji je integralna sastavnica ukupnog odgoja i obrazovanja predškolskog djeteta. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Upoznavanje studenata s predmetom (GMUIK II), literaturom i hodogramom u nastavi koji se odnosi na realizaciju njihovih obveza do kraja predmeta. Cilj i zadaci slušanja glazbe u predškolskom odgoju. Određenje (definiranje) slušanja glazbe kao intelektualnog, emocionalnog i kognitivinog procesa. Faze slušanja. Vrste slušanja. Faze i vrste slušanja s obzirom na vrstu glazbe i vrste instrumentalne glazbe. Tonsko slikanje u funkciji glazbe s programom. Vokaliziranje instrumentalnih melodija (motivacija, cilj,zadatak, poticaj u slušanju). Izbor glazbenih primjera za slušanje s obzirom na faze glazbenog razvoja djeteta. Proces slušanja glazbe: doživljaj, spoznaja, analiza. Metode rada u području slušanja. Metodički postupci u cjelovitom slušanju (pri prvom susretu djeteta s glazbenim primjerom). Metodički postupci u analitičkom slušanju (ponavljanje slušanja s glazbenim zadatkom). Integracija slušanja glazbe s drugim odgojnoobrazovnim pdručjima i aktivnostima. Priprema za završni ispit
- Obavezna literatura:
-
Jurišić, G., Sam, R. (2002): Brojalica, snažan glazbeni poticaj
Heda Gopodnetić (2015): Metodika glazbene kulture za rad u dječjim vrtićima
Renata Sam (1998): Glazbeni doživljaj u odgoju djeteta
- Preporučena literatura:
-
Happ, E., Happ, R. (2004): Skočizvuk
Pulkkinen, A. (2008): Razvoj djece kroz igru
Majsec Vrbanić, V. (2008): Slušamo, pjevamo, plešemo, sviramo
- Preduvjeti za upis predmeta:
Glazbena metodika u integriranom kurikulumu I (odslušan)
Legenda
- P - predavanja
- V - Vježbe