Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Jezično-komunikacijski integrirani kurikulum I

Šifra:
82447
Kratica:
JKK1-5PP
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S) + 15(V)
Nositelji:

Senior Lecturer Vesna Katić

Izvođači:

Senior Lecturer Vesna Katić (P, S, V)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Izvoditi usmenu i pismenu komunikaciju na materinjem jeziku Demonstrirati razumijevanje raznolikosti i multikulturalnosti Poduprijeti primjenu interpersonalnih vještina i timski rad Voditi i upravljati vlastitim učenjem Osmisliti i kreirati nove ideje Objasniti temeljne pojmove jezično komunikacijskog integriranog kurikuluma Analizirati govor kao sredstvo jezično komunikacijske kompetencije Prepoznati i analizirati osnovne činioce, uvjete i različite metodičke postupke pri oblikovanju jezično komunikacijskog integriranog kurikuluma Analizirati i sintetizirati sadržaje s psihofizičkim karakteristikama razvoja predškolske djece Aktivno primjenjivati stečene spoznaje o osnovnim komunikacijskim procesima u svakodnevnom životu i odgojno obrazovnim situacijama OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Osnovni pojmovi: Jezik - komunikacija - integrirani kurikulum Govor kao sredstvo komunikacije (osnovni elementi, komponente, osobine dobrog govora) Faktori razvoja govora Osnovni pojmovi i zakoni komunikacije; funkcija komunikacije kod predškolske djece Osnovni komunikacijski procesi - verbalni govor Osnovni komunikacijski procesi - neverbalna komunikacija Osnovni komunikacijski procesi - aktivno slušanje, povratna informacija Integrirani kurikuluma - određenje, individualizacija Integrirani kurikuluma - materijalno i prostorno okruženje Integrirani kurikuluma - strategije poučavanja Integrirani kurikuluma - planiranje i procjenjivanje Uloga odgajatelja
Obavezna literatura:

1. Apel, K., Masterson, J. (2004), Jezik i govor od rođenja do 6. godine. Zagreb: Ostvarenje. Bognar, L., Matijević, M. (2005), Didaktika. Zagreb: Školska knjiga. (str. 29, 30, 101-162, 357-372) Bratanić, M. (1991), Mikropedagogija. Zagreb: Školska knjiga. (Str. 75-90) Silić, A. (2007), Prirodno učenje stranog (engleskog) jezika djece predškolske dobi. Zagreb: Mali profesor. Slunjski, E. (2001), Integrirani predškolski kurikulum. Zagreb: Mali profesor.

Preporučena literatura:

2. Jensen, E. (2003), Super ? nastava. Zagreb: Educa. Kuvač, J., Palmović, M. (2007), Metodologija istraživanja dječjeg jezika. Jastrebarsko: Naklada Slap.:7 ? 63. McKay, M., Fanning, P., Paleg, K. (1997), Vještine komuniciranja u dvoje. Zagreb: VBZ. Pavličević ? Franić, D. (2005), Komunikacijom do gramatike. Zagreb: Alfa. (str. 18-30) Posokhova, I. (1999), Razvoj govora i prevencija govornih poremećaja u djece. Zagreb: Ostvarenje. Stančić, V., Ljubešić, M. (1994), Jezik, govor, spoznaja. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada. (str. 11-14; 19- 35; 51-56; 77-85; 160-189; 191-239; 241- 284.) Starc, B., Čudina ? Obradović, M. i drugi. (2004), Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi. Zagreb: Golden marketing ? Tehnička knjiga. (Str. 26-30, 68-69, 75-76, 81-83, 90-92, 103-105, 118-119, 132-133, 147, 158). Škarić, I. (2000), Temeljci suvremenoga govorništva. Zagreb: Školska knjiga. (Str. 147 ? 165)

Ishodi učenja:

1. Objasniti temeljne pojmove: Jezik, komunikacija, integrirani kurikulum

2. Analizirati govor kao sredstvo komunikacije

3. Implementirati spoznaje o osnovnim komunikacijskim procesima u svakodnevnu komunikaciju

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe