Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Integrirani kurikulum ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja

Šifra:
82457
Kratica:
IKRO-6PP
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
30(P) + 30(S) + 15(V)
Nositelji:

prof. dr. sc. Lidija Vujičić

Izvođači:

prof. dr. sc. Lidija Vujičić (P)

Akvilina Čamber Tambolaš, univ. mag. praesc. educ. (S, V)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Za upis ovog kolegija potrebni su preduvjeti određeni odredbama za upis u višu godinu studija. Nije poželjno da kolegij upisuju studenti koji nisu odslušali i položili Istraživačko-spoznajni integrirani kurikulum I i II. PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Student će nakon položenog ispita: - biti osposobljen za primjenu metodičkih znanja u praksi u integriranom kurikulumu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (instrumentalne kompetencije) - iskazivati istraživačke vještine i kontinuiranu sposobnost učenja u osmišljavanju situacija i poticaja koji će biti u skladu s dječjom prirodom (sistemske kompetencije) - demonstrirati sposobnost prilagođavanja novim i neočekivanim situacijama na način aktivne primjene stečenih znanja, vještina i sposobnosti (instrumentalne kompetencije) - osvijestiti potrebu kontinuiranog učenja, proširivanja stručnih i metodičkih kompetencija (sistemske kompetencije) - razviti sposobnosti refleksivnog praktičara koji kontinuirano vrednuje učinke svojih postignuća (interpersonalne) - definirati, razlikovati, argumentirati, objasniti i interpretirati projekt kao model cjelovitog integriranog učenja (na razini pamćenja činjenica, razumijevanja i analize) - demonstrirati znanje učinkovitih strategija u poticanju ukupnih razvojnih dosega djeteta u ranom djetinjstvu - provesti i analizirati različite didaktičko-metodičke odluke u praktičnim situacijama niza odgojno-obrazovnih procesa - primjenjivati suvremene strategije učenja i poučavanja - izraditi kreativni materijal za samostalno učenje OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Rad djece i odgajatelja na zajedničkom planiranju i provođenju projekta kao modela cjelovitog integriranog učenja, suradničkog učenja, uključivanjem roditelja i lokalne zajednice_ sukonstrukcija kurikuluma. 2. Raznovrsne uloge odgajatelja u odgojno-obrazovnim aktivnostima (promatrač, sudionik, pomagač, inicijator, poticatelj, istraživač, moderator, voditelj, dokumentator i dr.) 3. Roditelji kao resursi znanja u odgojno-obrazovnom procesu 4. Pedagoška dokumentacija i odgajatelj. 5. Kurikulumski pristup pri izboru i metodičkom oblikovanju sadržaja, realizacije i vrednovanja 6. Uloga dokumentacije u poticanju suradničkog učenja djece (dokumentiranje procesa učenja djece i odgajatelja) 7. Uloga odgajatelja u kreiranju, promatranju, poticanju i evaluiranju dječjeg iskustvenog učenja (manipuliranjem, istraživanjem, eksperimentiranjem, izražavanjem te revidiranjem i dograđivanjem prethodnih dječjih iskustava) 8. Mješovite odgojne skupine i suradničko učenje djece 9. Roditelji i odgajatelji-partneri u građenju i evaluiranju kurikuluma 10. Procesno orijentirana arhitektura 11. "Projektiranje" projekta (oblika integriranog kurikuluma) kao način istraživanja dječjeg učenja u podržavanju prirodne, urođene znatiželje za istraživanjem i stvaranjem temelja cjeloživotnom učenju.
Obavezna literatura:

Antulić Majcen, S. & Pribela-Hodap, S (2017): Prvi koraci na putu prema kvaliteti. Samovrednovanje ustanova ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja

Grupa autora (2014): Nacionalni kurikulum ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja

Petrović-Sočo, B (2009): Međuovisnost kurikuluma ranoga odgoja i institucijskoga konteksta

Grupa autora (2012): Priručnik za samovrednovanje ustanova ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja

Slunjski, E (2006): Stvaranje predškolskog kurikuluma u vrtiću - organizaciji koja uči

Vujičić, L (2016): Razvoj znanstvene pismenosti u ustanovama ranoga odgoja

Razni autori (2006): Tematski broj: Mješovite odgojne skupine. Dijete, vrtić, obitelj br. 43/2006

Krnjaja, Ž., Pavlović-Breneselović, D (2013): Pedagoška dokumentacija: nevidljiva i vidljiva praksa

Preporučena literatura:

Ljubetić, M. & Tabain, S (2009): Odnosi roditelja i djece rane i predškolske dobi - kako ih unaprjeđivati? U: L. Vujičić & M. Duh (ur.), Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta

Miljak, A (2009): Integracijski pristup u ranom odgoju i obrazovanju na konceptualnoj i/ili djelatnoj razini. Zbornik radova: Integracijski pristup kao načelo u radu s djecom predškolske dobi

Šagud, M., & Kermeci, M (2009): Integriranje pedagoške teorije u kompleksno područje prakse. U: L. Vujičić & M. Duh (ur.), Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta

Slunjski, E (2001): Integrirani predškolski kurikulum, rad djece na projektima

Hajdin, Lj (2009): Od strogo vođenih do samoorganizirajućih aktivnosti djece u dječjim vrtićima. U: L. Vujičić & M. Duh (ur.), Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta

Duh, M (2009): Likovno-oblikovne strategije predškolske djece. U: L. Vujičić & M. Duh (ur.), Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta

Tomljanović, J (2012): Djeca rane dobi u igri na otvorenom. Dijete vrtić obitelj br. 68

Ishodi učenja:

1. Student će biti osposobljen za primjenu metodičkih znanja u praksi u integriranom kurikulumu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (instrumentalne kompetencije)

2. Student će iskazivati istraživačke vještine i kontinuiranu sposobnost učenja u osmišljavanju situacija i poticaja koji će biti u skladu s dječjom prirodom (sistemske kompetencije)

3. Student će demonstrirati sposobnost prilagođavanja novim i neočekivanim situacijama na način aktivne primjene stečenih znanja, vještina i sposobnosti (instrumentalne kompetencije)

4. Student će osvijestiti potrebu kontinuiranog učenja, proširivanja stručnih i metodičkih kompetencija (sistemske kompetencije)

5. Student će razviti sposobnosti refleksivnog praktičara koji kontinuirano vrednuje učinke svojih postignuća (interpersonalne)

6. Definirati, razlikovati, argumentirati, objasniti i interpretirati projekt kao model cjelovitog integriranog učenja (na razini pamćenja činjenica, razumijevanja i analize)

7. Demonstrirati znanje učinkovitih strategija u poticanju ukupnih razvojnih dosega djeteta u ranom djetinjstvu

8. Provesti i analizirati različite didaktičko-metodičke odluke u praktičnim situacijama niza odgojno-obrazovnih procesa

9. Primjenjivati suvremene strategije učenja i poučavanja

10. Izraditi kreativni materijal za samostalno učenje

11. Demonstrirati znanje u promatranju i procjeni djetetovih aktivnosti i mogućnosti kao pretpostavci konstrukcije integriranog kurikuluma u smislu odgovora na njegove razvojne i odgojno-obrazovne potrebe

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe