Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Vođenje i upravljanje

Šifra:
82472
Kratica:
VU-3PD
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S) + 15(V)
Nositelji:

prof. dr. sc. Renata Čepić

Izvođači:

prof. dr. sc. Renata Čepić (P, S, V)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Očekuje se da studenti: - demonstriraju znanje o suvremenim organizacijskim konceptima, njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te da sposobnost procjene njihovu primjenjivost u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja; - pokažu višu razinu razumijevanja osnovnih načela i metoda vođenja i upravljanja organizacijama koje uče; - usvoje znanja za vrednovanje kvalitete temeljnih procesa u odgojno-obrazovnoj organizaciji, i sudjelovanje u radu i vođenju tima - pokažu višu razinu znanja i razumijevanja temeljnih značajki koncepta organizacije koja uči i specifičnosti djelovanja/ponašanja različitih vrsta organizacija; - usvoje znanja za identificiranje i razumijevanje ključnih mehanizma osiguranja stalnog osposobljavanja i usavršavanja te samoobrazovanja zaposlenika; - analiziraju procese osiguranja i razvoja kvalitete vođenja (misija, vizija, vrednote) i kvalitete procesa upravljanja; - poznaju temeljne sastavnice planiranja i oblikovanja akcijskog plana uvođenja poboljšanja i razvoja u odgojno-obrazovnoj organizaciji pomoću (samo)evaluacije kvalitete temeljnih procesa; - poznaju ključne elemente izrade i vođenja portfolia za prikupljanje podataka o napretku i postignućima zaposlenika. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Dominantni pristupi u razumijevanju temeljnih značajki koncepta organizacije koja uči (organizacijsko učenje, učenje na radnom mjestu, organizacijska klima ili ozračje i kultura, organizacijska struktura). Neke specifičnosti djelovanja poduzetničkih organizacija, birokratskih organizacija, organizacija koje ne uče i organizacija koje uče (strategija, struktura, sustav i kultura). 2. Mehanizmi osiguranja stalnog osposobljavanja i usavršavanja te samoobrazovanja zaposlenika. Kvaliteta vođenja (misija, vizija, vrednote) i procesi odlučivanja. Organizacijska kultura učenja. Procesi komuniciranja i posredovanja informacija. Upravljanje profesionalnim i osobnim razvojem zaposlenika i financijama. 3. Infrastruktura kontinuiranog učenja. Individualno, timsko i organizacijsko učenje i uloga vodstva u njihovu ostvarivanju. Individualna i organizacijska odgovornost u stvaranju organizacije koja uči. Menadžment znanja i inoviranje znanja. 4. (Samo)evaluacija u procesu razvoja kvalitete. Oblikovanje akcijskog plana uvođenja poboljšanja i razvoja kvalitete. Izrada i vođenje portfolia za prikupljanje podataka o napretku i postignućima zaposlenika. Partnersko povezivanje odgojno-obrazovne organizacije s okruženjem i marketing. Pitanja osiguranja kvalitete i akreditacije.
Obavezna literatura:

1. Čepić, R. (2009). Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive. Pedagogijska istraživanja, god. 6, br.1-2, str. 163-178. i druga obvezna literatura po preporuci nositelja koelgija

Filipović, V., Lovrić, I., Mihaljević, N. (2009): Ravnatelj škole-Upravljanje-Vođenje

Seme Stojnović, I. , Hitrec, S. (2014): Suvremeno vođenje u odgoju i obrazovanju: Priručnik za ravnatelje, stručne suradnike i odgojitelje u sustavu odgoja i obrazovanja

Preporučena literatura:

2. Dodatna literatura: Collison, C., Parcell, G. (2002), Učimo se leteti: Priročnik za upravljanje znanja. Ljubljana: GV Založba. Senge, P. M. i dr. 2002), Peta disciplina: u praksi: Strategije i alati za gradnju učeće organizacije. Zagreb: Mozaik knjiga. 5.Senge, P. M. i dr. (2003), Ples promjene: Izazovi u razvoju učećih organizacija. Zagreb: Mozaik knjiga. Časopisi (npr. The Learning Organization, Management Learning, Management in Education, i dr.) i druga preporučena literatura

Vican, Sorić i Radeka (Ur. ),Vican, Sorić i Radeka (Ur.) (2016): Upravljanje odgojno-obrazovnim ustanovom: Kompetencijski profil odgajatelja.

Ishodi učenja:

1. - razumjeti suvremene organizacijske koncepte, njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja;

2. - razumjeti osnovna načela i metode vođenja i upravljanja organizacijama koje uče;

3. - vrednovati kvalitetu temeljnih procesa u odgojno-obrazovnoj organizaciji;

4. - sudjelovati u radu i vođenju tima

5. - pokazati znanje i razumijevanje temeljnih značajki koncepta organizacije koja uči i specifičnosti djelovanja/ponašanja različitih vrsta organizacija;

6. - identificirati i razumjeti ključne mehanizme osiguranja stalnog osposobljavanja i usavršavanja te samoobrazovanja zaposlenika;

7. - analizirati procese osiguranja i razvoja kvalitete vođenja (misija, vizija, vrednote) i kvalitete procesa upravljanja;

8. - poznavati temeljne sastavnice (prije planirati i oblikovati) akcijskog plana uvođenja poboljšanja i razvoja u odgojno-obrazovnoj organizaciji pomoću (samo)evaluacije kvalitete temeljnih procesa;

9. poznavati ključne elemente (prije.- izraditi i voditi) portfolia za prikupljanje podataka o napretku i postignućima zaposlenika.

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe