Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Kultura vrtića

Šifra:
82473
Kratica:
KV-3PD
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
5.0
Opterećenje:
30(P) + 15(S) + 15(V)
Nositelji:

prof. dr. sc. Lidija Vujičić

Izvođači:

prof. dr. sc. Lidija Vujičić (P)

Akvilina Čamber Tambolaš, univ. mag. praesc. educ. (S, V)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA - demonstrirati jednu višu razinu znanja i razumijevanja pri analiziranju, sintetiziranju i vrednovanju kvalitete odgojno-obrazovne prakse - poduprijeti višu razinu sposobnosti kritike i samokritike - izgraditi istraživačke vještine i sposobnost učenja u timu - klasificirati elemente kulture vrtića - procijeniti njihovu važnost i prisutnost u kulturi vrtića - argumentirati prednosti pokretanja promjena ˝iznutra˝ - valorizirati i izdvojiti bitne pokretače promjena - dizajnirati istraživački projekt procesa mijenjanja kulture vrtića OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Kultura odgojno-obrazovne ustanove. Kultura organizacije. Elementi kulture odgojno-obrazovne ustanove. Mijenjanje kulture odgojno_obrazovne ustanove. Istraživačke kultura odgojno_obrazovne ustanove. Kreiranje istraživačke kulture usmjerene na učenje. Osposobljavanje odgajatelja za proces mijenjanja kulture vrtića. Samoorganiziranje, samoiniciranje i samousavršavanje odgajatelja i drugih sudionika. Umrežavanje suradnje među vrtićima kao temelj mijenjanja kulture odgojno-obrazovne ustanove. Novi pristup istraživanju kulture vrtića.
Obavezna literatura:

1. 1. Vujičić, L. (2011), Istraživanje kulture odgojno-obrazovne ustanove. Zagreb: Mali profesor. Sveučilište u Rijeci 2. Stoll, L.,Fink,D.(2000), Mijenjajmo naše škole.Zg:Educa. Str. 115-160 3. Vujičić, L. (2012), Kultura participacije:i(u)istraživanje (istraživanju) odgojno-obrazovne prakse. U:Ljubetić,M. i Mendeš, B. (ur.), Prema kulturi (samo)vrednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja. Str. 166-181 4. Vujičić, L. (2008.), Cjeloživotno učenje za održivi razvoj iz perspektive kulture odgojno-obrazovne ustanove, U: Uzelac, V., Vujičić, L. (ur), Cjeloživotno učenje za održivi razvoj, svezak 1, Učiteljski fakultet u Rijeci, Rijeka (125.-131. str.) 5. Vujičić, L. (2008.), Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta promjena odgojno-obrazovne prakse, Pedagogijska istraživanja, 5 (1), Zagreb (7.-22. str.)

Preporučena literatura:

2. 1. Brajša,P. (1995), Sedam tajni uspješne škole.Zg:ŠN 2. Thacker, J. (2001), Osobno, društveno i moralno obrazovanje. U:Desforges, C. (ur), Uspješno učenje i poučavanje.ZG:Educa str.249-267 3. Vujičić,L.(2011), Novi pristup istraživanju kulture vrtića. U:Maleš,D (ur.) Nove paradigme ranoga odgoja. ZG:FF str.209-237 4. Vujičić, L., (2007.), Razvoj istraživačke kulture odgojno-obrazovne ustanove iz perspektive cjeloživotnog učenja, U:Cindrić, M., Domović, V., Matijević,M. (ur.), Pedagogija i društvo znanja. Sv.1, Učiteljski fakultet, Zagreb (423.-430. str.) 5. Srića, V. (1997.), Kako postati pun ideja, M.E.P. CONSULT, Zagreb

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe