- English
Sadržaj predmeta
Opća pedagogija
- Šifra:
- 91870
- Kratica:
- OP-1US
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 6.0
- Opterećenje:
- 15(V) + 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Renata Čepić
- Izvođači:
-
prof. dr. sc. Renata Čepić (V, P, S)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Očekuje se da studenti mogu primijeniti osnovne tehnike intelektualnog rada pri samostalnom i timskom radu (reflektiranje, propitivanje, diskusija); kritički analiziraju, vrednuju i samovrednuju realizirane aktivnosti učenja; razumiju važnost cjeloživotnog učenja za osobni i daljni profesionalni razvoj; pravilno tumače i interpretiraju temeljne pedagoške pojmove i aspekte/pretpostavke/koncepcije odgoja; poznaju i razumiju povijesna,tradicijska i suvremena određenja pedagogijske znanosti; demonstriraju znanje i razumijevanje o glavnim značajkama fenomena odgoja, strukture odgojnog procesa, temeljnih odgojnih područja, općih načela, odgojnih metoda i sredstava, odgojno-obrazovne komunikacije; demonstriraju znanje i razumijevanje o vrijednostima u odgoju te odnosa između odgojnih ciljeva, normi i vrijednosti; kritički analiziraju odnose i relacije u okolini s primarnim, sekundarnim, pozitivnim i negativnim utjecajima u konteskeu suvremenih pedagogijskih zahtjeva i cjeloživotnog obrazovanja/učenja. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1.Pedagogija, njezin predmet i područje istraživanja I. (Znanost, Što je pedagogija, Konstitutivni elementi pedagogije, predmet pedagogije 2. Pedagogija, njezin predmet i područje istraživanja II./ Pedagogijske discipline ili grane I, Struktura, povezanost i temeljne odrednice pojedinih pedagogijskih disciplina. Pedagogija i druge društvene znanosti.
- Obavezna literatura:
-
Mušanović, M., Lukaš, M. (2011): Osnove pedagogije
Matijević, M., Bilić, V., Opić, S. (2016): Pedagogija za učitelje i nastavnike
- Preporučena literatura:
-
Giesecke, H (1993): Uvod u pedagogiju
2. Dodatna literatura: 1.Hentig, v. H. (2007), Kakav odgoj želimo? Zagreb: Educa. 2.Hentig,H. (2008), Što je obrazovanje? Zagreb: Educa. 3. Lenzen, D. (2002), Vodič za studij znanosti o odgoju. Zagreb: Educa. (Koncepcije znanosti o odgoju, str. 126-166.- Osnovni pedagoški procesi, str. 167-211.) 4.Mrnjaus, K. (2008), Pedagoška promišljanja o vrijednostima, Rijeka: Filozofski fakultet u Rijeci. 5. Dufour,, B., Will Curtis , W. (ur.) (2012) Studij odgojno-obrazovnih znanosti: - Uvod u ključne discipline, Zagreb: Educa ( prijevod)
Čepić, R., Kalin, J. (Ur.) (2017): Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije. Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci.
Thomas, G. (2015): Kratak uvod u pedagogiju.
Vujčić, V.: Opća pedagogija: Novi pristupi znanosti o odgoju
Pupovac, V. (2018): Akademsko pisanje.
Gudjons, H: Pedagogija-temeljna znanja
Legenda
- P - predavanja
- S - seminar
- V - Vježbe