Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Didaktička dokimologija

Šifra:
91889
Kratica:
DD-9US
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
4.0
Opterećenje:
30(V) + 15(P)
Nositelji:

izv. prof. dr. sc. Petra Pejić Papak

Izvođači:

izv. prof. dr. sc. Petra Pejić Papak (V, P)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Razlučiti i argumentirati temeljne dokimološke pojmove Identificirati i interpretirati evaluacijske procese u nastavi i učenju kao specifičnom vidu odgojno obrazovnog procesa Razlikovati i protumačiti temeljne komponente i faze evaluacijskog procesa Izraditi i prezentirati nastavni materijal korištenjem zadataka objetivnog tipa Kritički prosuđivati u vrednovanju pojedinih nastavnih sadržaja Implementirati i evaluirati objektivne instrumente za praćenje i ocjenjivanje napretka učenika (testovi, zadaci objektivnog tipa, skale procjene, skale sudova) Poduprijeti primjenjivanje dobre evaluacijske prakse iz drugih zemalja Protumačiti proces ocjenjivanja i klasifikacije znanja u školske ocjene. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Didaktička dokimologija - područje proučavanja i metodološka utemeljenost. 2. Osnovni termini i pojmovi (evaluacija, vrednovanje, provjeravanje, ocjenjivanje i ispitivanje). 3. Evaluacijski procesi u odgoju i obrazovanju u nastavi i učenju kao specifičnom vidu odgojno-obrazovnih procesa. 4. Pojam, cilj i svrha evaluacijskih procesa u nastavi i učenju. 5. Vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje, vrednovanje naučenog 6. Temeljne komponente evaluacijskih procesa. 7. Predmetna i metodološka složenost procesa evaluacije. 8. Specifičnosti odgojno-obrazovnih fenomena i prirode mjerenja u odgoju i obrazovanju. 9. Subjektivni pristupi evaluaciji u nastavi i učenju i teškoće što proizlaze iz tih pristupa. 10. Objektivizacija evaluacijskih procesa u nastavi i učenju (testovi, zadaci objektivnog tipa, skale procjene, skale sudova...). 11. Školska ocjena i ocjenjivanje. 12. Vrednovanje kurikuluma. 13. Dokimološke posebnosti u nastavnim predmetima. 14. Dokimološka iskustva iz svijeta i Europe.
Obavezna literatura:

Grgin, T. (2001): Školsko ocjenjivanje znanja

Matijević, M. (2004): Ocjenjivanje u osnovnoj školi

Stanić I., Borić E. (2016): Mjerila ocjenjivanja u razrednoj nastavi

Jurjević Jovanović I., Rukljač I., Viher J. (2020): Vrednovanje u razrednoj nastavi.

Preporučena literatura:

2. Klippert, H. (2001), Kako uspješno učiti u timu. Zagreb: Educa. Meyer, H. (2002), Didaktika: razredne kvake. Zagreb: Educa. Dryden,G:Vos,J.(2001), Revolucija u učenju.Zagre:Educa. Vrcelj, S. (1996), Kontinuitet u vrednovanju učenikova uspjeha. Rijeka: Pedagoški fakultet u Rijeci. Stanić I., Borić E. (2016) Mjerila ocjenjivanja u razrednoj nastavi. Zagreb:Školska knjiga.

Legenda

  • P - predavanja
  • V - Vježbe