- English
Sadržaj predmeta
Didaktička dokimologija
- Šifra:
- 91889
- Kratica:
- DD-9US
- Visoko učilište:
- Učiteljski fakultet
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 30(V) + 15(P)
- Nositelji:
-
izv. prof. dr. sc. Petra Pejić Papak
- Izvođači:
-
izv. prof. dr. sc. Petra Pejić Papak (V, P)
- Opis predmeta:
- PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Razlučiti i argumentirati temeljne dokimološke pojmove Identificirati i interpretirati evaluacijske procese u nastavi i učenju kao specifičnom vidu odgojno obrazovnog procesa Razlikovati i protumačiti temeljne komponente i faze evaluacijskog procesa Izraditi i prezentirati nastavni materijal korištenjem zadataka objetivnog tipa Kritički prosuđivati u vrednovanju pojedinih nastavnih sadržaja Implementirati i evaluirati objektivne instrumente za praćenje i ocjenjivanje napretka učenika (testovi, zadaci objektivnog tipa, skale procjene, skale sudova) Poduprijeti primjenjivanje dobre evaluacijske prakse iz drugih zemalja Protumačiti proces ocjenjivanja i klasifikacije znanja u školske ocjene. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Didaktička dokimologija - područje proučavanja i metodološka utemeljenost. 2. Osnovni termini i pojmovi (evaluacija, vrednovanje, provjeravanje, ocjenjivanje i ispitivanje). 3. Evaluacijski procesi u odgoju i obrazovanju u nastavi i učenju kao specifičnom vidu odgojno-obrazovnih procesa. 4. Pojam, cilj i svrha evaluacijskih procesa u nastavi i učenju. 5. Vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje, vrednovanje naučenog 6. Temeljne komponente evaluacijskih procesa. 7. Predmetna i metodološka složenost procesa evaluacije. 8. Specifičnosti odgojno-obrazovnih fenomena i prirode mjerenja u odgoju i obrazovanju. 9. Subjektivni pristupi evaluaciji u nastavi i učenju i teškoće što proizlaze iz tih pristupa. 10. Objektivizacija evaluacijskih procesa u nastavi i učenju (testovi, zadaci objektivnog tipa, skale procjene, skale sudova...). 11. Školska ocjena i ocjenjivanje. 12. Vrednovanje kurikuluma. 13. Dokimološke posebnosti u nastavnim predmetima. 14. Dokimološka iskustva iz svijeta i Europe.
- Obavezna literatura:
-
Grgin, T. (2001): Školsko ocjenjivanje znanja
Matijević, M. (2004): Ocjenjivanje u osnovnoj školi
Stanić I., Borić E. (2016): Mjerila ocjenjivanja u razrednoj nastavi
Jurjević Jovanović I., Rukljač I., Viher J. (2020): Vrednovanje u razrednoj nastavi.
- Preporučena literatura:
-
2. Klippert, H. (2001), Kako uspješno učiti u timu. Zagreb: Educa. Meyer, H. (2002), Didaktika: razredne kvake. Zagreb: Educa. Dryden,G:Vos,J.(2001), Revolucija u učenju.Zagre:Educa. Vrcelj, S. (1996), Kontinuitet u vrednovanju učenikova uspjeha. Rijeka: Pedagoški fakultet u Rijeci. Stanić I., Borić E. (2016) Mjerila ocjenjivanja u razrednoj nastavi. Zagreb:Školska knjiga.
Legenda
- P - predavanja
- V - Vježbe