Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Inkluzivni odgoj i obrazovanje

Šifra:
91964
Kratica:
IOO-3PP
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
6.0
Opterećenje:
30(V) + 30(P) + 15(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Sanja Skočić Mihić

Izvođači:

prof. dr. sc. Sanja Skočić Mihić (V, P, S)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA 1. Opisati termine, razvoj, zakonsku regulativu i etiološke činioce na području inkluzivnog odgoja i obrazovanja 2. Usporediti razvojne potencijale djece s posebnim potrebama 3. Prikazati rezultate primjene opservacijske liste 4. Povezati stečena profesionalna znanja sa spoznajama iz inkluzivnog odgoja i obrazovanja 5. Izložiti postupke odgajatelja s djetetom s posebnim potrebama 6. Protumačiti načela suradnje u interdisciplinarnom timu, komunikacije s roditeljima i etička pravila struke 7. Osmisliti /Planirati odgojno-obrazovni rad s djetetom s posebnim potrebama 8. Procijeniti inkluzivnu praksu i njene facilitatore OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA 1. Predškolski inkluzivni odgoj i obrazovanje: Zakonska regulativa, Terminologija, Klasifikacije, Etiološki činitelji 2. Povijesni razvoj: Segregacijski oblici, Integracija: Pretpostavke za integraciju 3. Inkluzija: Prava djece s posebnim potrebama, Koncepcijski modeli 4. Identifikacija: Uloga odgojitelja u opservaciji: Instrumenti, Individualizirani program rada. Program rane intervencije 5. Razvojni potencijali predškolske djece s teškoćama: oštećenjem vida i sluha, s poremećajima glasovno-govorne komunikacije, s poremećajima u ponašanju, s motoričkim oštećenjima, sniženih intelektualnih sposobnosti, s autizmom, s višestrukim teškoćama; Darovita djeca 6. Odgajatelj u radu u inkluzivnim skupinama: Strategije i postupci, Znanstveno utemeljene intervencije 7. Obilježja obiteljskog odgoja i roditeljstvo djeci s posebnim potrebama, Stručna podrška 8. Oblici suradnje odgajatelja sa stručnim suradnicima: državnim i regionalnim službama, stručnim organizacijama i humanitarnim udrugama relevantnim za predškolski odgoj djece s posebnim potrebama
Obavezna literatura:

3. 1. Bouillet, D. (2010). Izazovi integriranog odgoja i obrazovanja. Zagreb: Školska knjiga. 2. Cvetković Lay, J., Sekulić Majurec, A. (2008). Darovito je, što ću s njim? - Priručnik za odgoj i obrazovanje darovite djece predškolske dobi. Zagreb: Alinea. 3. Stančić, V. (1985). Djeca s teškoćama u razvoju u redovnoj školi. Zagreb: Savez slijepih Hrvatske. 4. Stafford, K., Daniels, E. (2003). Kurikulum za inkluziju - razvojno-primjereni program za rad s djecom s posebnim potrebama. Zagreb: Udruga roditelja Korak po korak

Preporučena literatura:

4. 5. Kostelnik, M.J. i sur. (2004). Djeca s posebnim potrebama. Zagreb-Educa. 6. NOVI prijatelji: kako pomoći djeci predškolske i mlađe školske dobi u razumijevanju i prihvaćanju individualnih razlika: priručnik za odgajatelje i učitelje. Ur. Shelley Heekin i Patricia Mengel. Zagreb: Mali profesor. 7. Juul, J. (2006). Obitelj s kronično bolesnom djecom. Zagreb: Pelago, 16-36, 64-79. 8. Wieder, S., Greenspan, S. (2003). Dijete s posebnim potrebama - Poticanje intelektualnog i emocionalnog razvoja. Buševec: Ostvarenje. 9. Bašić, J., Hudina, B., Koller-Trbović, N., Žižak, A.(1994). Integralna metoda - Priručnik za odgajatelje i stručne suradnike predškolskih ustanova. Zagreb: Alinea.

Ishodi učenja:

1. 1. Opisati termine, razvoj, zakonsku regulativu i etiološke činioce na području inkluzivnog odgoja i obrazovanja 2. Usporediti razvojne potencijale djece s posebnim potrebama 3. Prikazati rezultate primjene opservacijske liste 4. Povezati stečena profesionalna znanja sa spoznajama iz inkluzivnog odgoja i obrazovanja 5. Izložiti postupke odgajatelja s djetetom s posebnim potrebama 6. Protumačiti načela suradnje u interdisciplinarnom timu, komunikacije s roditeljima i etička pravila struke 7. Osmisliti

Legenda

  • P - predavanja
  • S - seminar
  • V - Vježbe