Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Matematika u vrtiću

Šifra:
91965
Kratica:
KUV-PP-I
Visoko učilište:
Učiteljski fakultet
ECTS bodovi:
3.0
Opterećenje:
15(V) + 15(P)
Nositelji:

Sanja Vranić, prof., pred.

Izvođači:

Sanja Vranić, prof., pred. (V, P)

Opis predmeta:
PREDUVJET UPISA PREDMETA Nema preduvjeta PREDVIĐENI ISHODI UČENJA Znanja: vrednovanje specijaliziranih činjenica, pojmova, postupaka, principa i teorija unutar područja rada i/ili učenja, uključujući njihovo kritičko razumijevanje. Spoznajne vještine: prikupljanje, interpretiranje, procjenjivanje, odabiranje i kreativno korištenje različitih relevantnih činjenica, pojmova i postupaka u osmišljavanju rješenja i rješavanju složenih zadataka ili problema unutar specijaliziranog područja rada u nepredvidivim uvjetima, te prijenos znanja na druga područja i probleme. Psihomotoričke vještine: izvođenje složenih radnji te primjena složenih metoda, instrumenata, alata i materijala u nepredvidivim uvjetima te izrada instrumenata, alata i materijala te prilagodba složenih metoda. Odgovornost: preuzimanje etičke i društvene odgovornosti za upravljanje i vrednovanje profesionalnog razvoja pojedinaca i skupina u nepredvidivim uvjetima. OKVIRNI SADRŽAJ PREDMETA Matematička fenomenologija 1. O pojmu skupa, 2. Relacija i funkcija 3. Struktura prirodnih brojeva 4. Elementi geometrije 5. Geometrijske transformacije i gibanja Genetička fenomenologija 1. Pojam broja kod male djece 2. Prebrojavanje i prirodni brojevi 3. Relacijski pristup broju 4. Princip konzervacije Freudenthalova didaktička fenomenologija 1. O dužini 2. O skupu 3. O prirodnom broju 4. O sukladnosti 5. O geometrijskim tijelima i geometrijskim likovima 6. O mjerenju
Preporučena literatura:

1. Obvezatna: 1. S. Mintaković, F. Ćurić: Osnove matematike , Školska knjiga, Zagreb, 1972. 2. M.Pavleković, : Matematika i nadareni učenici , Element, Zagreb 2009. 3. M.Peteh,: Prvi koraci u matematici, Školska knjiga, Zagreb 1979. Dodatna: 1.M.Gardner: Mathematical Puzzles and Diversions, W.W.Norton & Company,London, 2001. 2. D.Clemson , W.Clemson: Mathematics in the early years, Routledge, London , 1994. 3. P.Liebecek,: Kako djeca uče matematiku , Educa, Zagreb 1984. 4.R.Gelman,C.R.Gallistel,: The Child's Understending of Number,Harvard University Press,London 1978. 5. H.Freudenthal, Didactical Phenomenology of Mathematical Structures, Dordrecht 2002. Kluwer Academic Publisher

Legenda

  • P - predavanja
  • V - Vježbe