- English
Sadržaj predmeta
Pedagogija ranog i predškoloskog odgoja i obrazovanja
- Šifra:
- 218967
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
izv. prof. dr. sc. Sandra Kadum
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Marija Karačić (S)
doc. dr. sc. Adrijana Višnjić-Jevtić (S)
izv. prof. dr. sc. Sandra Kadum (P)
- Opis predmeta:
- Zanja o suvremenim teorijskim pristupima odgoju i obrazovanju predškolske djece; Znanja o razvojnim učincima podizanja djece u različitim socijalno-kulturnim kontekstima; Znanja i sposobnosti identifikacije, kritičkog promišljanja, kreiranja i vrednovanja predškolskih programa; Elementarna metodologijska pismenost za praćenje i proučavanje predškolske stvarnosti; Znanja i sposobnosti kreiranja razvojno optimalnog okruženja; Samostalnost, kritičnost i kreativnost u promišljanju teorije i prakse predškolskog odgoja; Artikulacija implicitnih teorija i ranoj edukaciji.
- Obavezna literatura:
-
Babić, N., Kuzma, Z. (2000): Kontinuitet - diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije.
Babić, N., Irović, S. (2004): Djeca i odrasli u igri.
Bogatic, K., Visnjic Jevtic, A., Campbell Barr, V., Georgeson, J. (2018): Interpreting Child-centredness to Support Quality and Diversity in Early Childhood Education and Care. Project report.
Jurčević Lozančić, A. (2016): Socijalne kompetencije u ranom djetinjstvu.
Miljak, A. (1996): Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja
Šagud, M. (2002): Odgajatelj u dječjoj igri
Višnjić Jevtić, A. i Visković, I. (2018): Izazovi suradnje.
- Preporučena literatura:
-
Glasser, W. i Glasser, C. (2001): Naći se i ostati zajedno.
Glasser, W. (2000): Teorija izbora - nova psihologija osobne slobode.
Filipović, I. (1994): Kako biti bolji roditelj.
Miller, A. (1995): Drama djetinjstva.
Adubato, S. (2004): Govorite iz srca - Budite svoji i postignite rezultat
- Ishodi učenja:
1. Generirati nove ideje i teorije o interakcijskoj naravi razvoja djeteta u obitelji i institucijskom predškolskom odgoju (jaslice, dječji vrtić, predškola).
2. Poznavati i kritički analizirati znanstvene spoznaje o prirodi razvoja i učenja djeteta u ranom djetinjstvu.
3. Poznavati i kritički analizirati predškolske programe humanističke orijentacije.
4. Poznavati i primijeniti jednu od tehnika praćenja djece u mikro-okruženju u skladu s etnopsihološkim teorijama razvoja djece.
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar