- English
Sadržaj predmeta
Psihologija darovitosti učenika
- Šifra:
- 219014
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 2.0
- Opterećenje:
- 15(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Ivana Hanzec Marković
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Dunja Jurić Vukelić (P)
Bernarda Veseličić (S)
doc. dr. sc. Ivana Hanzec Marković (P)
- Opis predmeta:
- Cilj: Omogućiti studentima stjecanje temeljnih suvremenih i relevantnih kompetencija neophodnih za pravilnu interpretaciju darovitosti i primjenu propisanih, učinkovitih i empirijski utemeljenih pristupa u radu s darovitim učenicima u kontekstu obveznoga osnovnoškolskog obrazovanja. Sadržaj: I. Što je darovitost? Definicija darovitosti; procesi darovitosti; naslijeđe i darovitost; darovitost u dječaka i djevojčica; darovitost i teškoće u razvoju; II. Zašto i kako identificirati darovitost? Svrha identifikacije darovitosti; udio darovitih u populaciji; postupci identifikacije darovitosti; III. Kako se razvija darovitost? Darovita djeca i učenici; cjeloživotni razvoj darovitosti; darovitost i društvo; darovitost i obitelj; darovitost i vrtić; darovitost i škola; IV. Kako obrazovati darovite? Obrazovanje darovite djece i učenika; diferencijacija, grupiranje i obogaćenje; akceleracija; socijalne vještine, moralnost i vođenje; područja darovitosti.
- Obavezna literatura:
-
Vlahović-Štetić, V. (2008): Daroviti učenici: Teorijski pristup i primjena u školi.
Winebrenne, S. i Brulles, D. (2016): Želim znati više. Kako poučavati darovitu djecu u suvremenoj nastavi
- Preporučena literatura:
-
American Psychological Association, Coalition for Psychology in Schools and Education (2015): Top 20 principles from psychology for preK-12 creative, talented, and gifted students' teaching and learning
- Ishodi učenja:
1. Student će moći pravilno tumačiti obrađene psihologijske činjenice, koncepte i procedure (darovitost, inteligencija, kreativnost, motivacija, talent, individualne razlike, daroviti učenici s posebnim potrebama, akceleracija i obogaćenje).
2. Student će moći dati primjere povezanosti teorija darovitosti i teorijama sukladnih pristupa u identifikaciji i poticanju darovitih učenika.
3. Student će moći navesti, opisati i objasniti u Republici Hrvatskoj uređene modele školske potpore identifikaciji, odgoju, obrazovanju i savjetovanju darovitih učenika.
4. Student će moći opisati, definirati i objasniti očekivani smjer cjeloživotnoga razvoja darovitosti (sposobnosti, kompetencije, ekspertnost, eminentnost).
5. Student će moći analizirati literaturu iz područja psihologije darovitosti, usporediti je i procijeniti njenu korisnost za neposredni odgojno-obrazovni rad te će moći identificirati dostupne odgojno-obrazovne resurse koji odgovaraju područno specifičnim odgojnim i obrazovnim potrebama darovitih učenika.
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar