Skoči na glavni sadržaj

Sadržaj predmeta

Alternativne škole

Šifra:
219025
Visoko učilište:
Sveučilište u Slavonskom Brodu
ECTS bodovi:
2.0
Opterećenje:
15(P) + 15(S)
Nositelji:

prof. dr. sc. Branko Bognar

Izvođači:

prof. dr. sc. Branko Bognar (P)

doc. dr. sc. Katarina Šarčević Ivić-Hofman (P, S)

Opis predmeta:
- društvena uvjetovanost, pojava, važnost i pregled alternativni pedagoških ideja i škola - pedagoški projekti i posljedice reformne pedagogije - pedagoško-didaktičke koncepcije, organizacija i praksa važnijih alternativnih škola (Montessori, Waldorf, Freinet, Summerhil, Laborschule) - današnje privatne škole kao alternativni pokušaji - kurikularne osobitosti alternativnih škola. pedagoški pluralizam suvremeni školskih sustava kao znanstvena utemeljenost alternativnih pedagoški ideja i škola
Obavezna literatura:

Armstrong, T. (2008): Najbolje škole

Matijević, M. (2001): Alternativne škole

Glasser, W. (2003): Kvalitetna škola

Edwards, C. P. (2002): Three Approaches from Europe: Waldorf, Montessori and Reggio Emilia

Preporučena literatura:

Buczynski, N. (2019): Montessori škrinjica. Priručnik za učitelje, odgajatelje i roditelje.

Neill, A.S. (1999): Škola Summerhill: Novi pogled na djetinjstvo

Philipps, S. (1999): Montessori priprema za život, odgoj neovisnosti i odgovornosti

Ishodi učenja:

1. Opisati, definirati i objasniti fenomen pluralizma u obrazovanju.

2. Razlikovati didaktičko-metodičke aspekte pojedinih alternativnih škola.

3. Uspoređivati alternativne škole s obzirom na njihove zajedničke karakteristike i različitosti.

4. Uspoređivati i kritički razmišljati o pedagoškim, didaktičkim i metodičkim rješenjima u alternativnim, privatnim i slobodnim školama.

Predmet u nastavnom programu:
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni
17 Učiteljski studij integrirani preddiplomski i diplomski 6 izborni
51 Učiteljski studij integrirani preddiplomski i diplomski 6 izborni