- English
Sadržaj predmeta
Alternativne škole
- Šifra:
- 219025
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 2.0
- Opterećenje:
- 15(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Branko Bognar
- Izvođači:
-
prof. dr. sc. Branko Bognar (P)
doc. dr. sc. Katarina Šarčević Ivić-Hofman (P, S)
- Opis predmeta:
- - društvena uvjetovanost, pojava, važnost i pregled alternativni pedagoških ideja i škola - pedagoški projekti i posljedice reformne pedagogije - pedagoško-didaktičke koncepcije, organizacija i praksa važnijih alternativnih škola (Montessori, Waldorf, Freinet, Summerhil, Laborschule) - današnje privatne škole kao alternativni pokušaji - kurikularne osobitosti alternativnih škola. pedagoški pluralizam suvremeni školskih sustava kao znanstvena utemeljenost alternativnih pedagoški ideja i škola
- Obavezna literatura:
-
Armstrong, T. (2008): Najbolje škole
Matijević, M. (2001): Alternativne škole
Glasser, W. (2003): Kvalitetna škola
Edwards, C. P. (2002): Three Approaches from Europe: Waldorf, Montessori and Reggio Emilia
- Preporučena literatura:
-
Buczynski, N. (2019): Montessori škrinjica. Priručnik za učitelje, odgajatelje i roditelje.
Neill, A.S. (1999): Škola Summerhill: Novi pogled na djetinjstvo
Philipps, S. (1999): Montessori priprema za život, odgoj neovisnosti i odgovornosti
- Ishodi učenja:
1. Opisati, definirati i objasniti fenomen pluralizma u obrazovanju.
2. Razlikovati didaktičko-metodičke aspekte pojedinih alternativnih škola.
3. Uspoređivati alternativne škole s obzirom na njihove zajedničke karakteristike i različitosti.
4. Uspoređivati i kritički razmišljati o pedagoškim, didaktičkim i metodičkim rješenjima u alternativnim, privatnim i slobodnim školama.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 17 Učiteljski studij integrirani preddiplomski i diplomski 6 izborni 51 Učiteljski studij integrirani preddiplomski i diplomski 6 izborni