- English
Sadržaj predmeta
Akcijska istraživanja u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
- Šifra:
- 219130
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 15(V) + 30(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
prof. dr. sc. Branko Bognar
- Izvođači:
-
prof. dr. sc. Branko Bognar (P)
doc. dr. sc. Ana Mirosavljević (V, S)
- Opis predmeta:
- Cilj je kolegija upoznavanje studenata s osnovnom problematikom kvalitativnih istraživanja (akcijskih istraživanja) i načinima njihova provođenja u odgojno-obrazovnim ustanovama, senzibiliziranje studenata za razumijevanje osnovne svrhe akcijskih istraživanja te prepoznavanje potencijala koje akcijska istraživanja imaju u odgojno obrazovnoj praksi kako u svakodnevnom radu odgojitelja, razvoju kurikuluma, tako i u profesionalnom razvoju odgajatelja.
- Obavezna literatura:
-
Slunjski, E. (2011): Kurikulum ranog odgoja: istraživanje i konstrukcija
Miljak, A., Vujičić, L. (2002): Vrtić u skladu s dječjom prirodom "Dječja kuća"
Sekulić Majurec, A. (1994): Akcijska istraživanja u praksi školskog pedagoga
Bognar, B. (2006): Kako procijeniti kvalitetu akcijskog istraživanja
Šagud, M. (2006): Odgajatelj kao refleksivni praktičar
Sekulić Majurec, A. (2000): Kvantitativan i/ili kvalitativan pristup istraživanjima pedagoških fenomena, neke aktualne dileme
Vijeće za djecu Vlade RH, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Zagreb (2003): Etički kodeks istraživanja s djecom
- Preporučena literatura:
-
Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007): Metode istraživanja u obrazovanju
Miljak, A., Vujičić, L. (2000): Mijenjanje kulture predškolske ustanove putem akcijskog istraživanja
Sekulić Majurec, A. (2007): Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja
- Ishodi učenja:
1. pravilno analizirati i tumačiti prirodu i tehnike akcijskog istraživanja
2. 2. razlikovati izravno uključivanje u mijenjanje odgojno-obrazovne prakse od neizravnog, primjenom tehnika koje se koriste u akcijskom istraživanju (sudjelujuće promatranje, videorefleksivna metodologija, dokumentiranje...)
3. definirati ulogu praktičara (odgojitelja) u mijenjanju i usavršavanju svoje odgojno obrazovne prakse
4. upotrijebiti stečena znanja i provesti akcijsko istraživanja kojim će argumentirati njegovu učinkovitost
5. demonstrirati senzibilitet za promišljanje i kritičko preispitivanje osobne prakse
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar
- V - Vježbe