- English
Sadržaj predmeta
Pedagogija djece s posebnim potrebama
- Šifra:
- 219152
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 15(V) + 15(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Katarina Šarčević Ivić-Hofman
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Katarina Šarčević Ivić-Hofman (V, P, S)
- Opis predmeta:
- Definicije i terminologija teškoća u razvoju/posebnih potreba; Klasifikacija; Etiologija i prevalencija; Povijesni položaj i stavovi prema djeci s posebnim potrebama; Zakonske odrednice; Timski rad u procesu dijagnosticiranja, odgoja, obrazovanja i rehabilitacije; Sustav odgoja, obrazovanja i rehabilitacije; Filozofija inkluzije i institucionalni predškolski odgoj; Identifikacija i management nadarenosti; Intelektualne teškoće i adaptivne vještine; Oštećenja vida; Oštećenja sluha i komunikacije; Cerebralna paraliza i baby handling/pozicioniranje; Poremećaj iz spektra autizma; Prevencija poremećaja u ponašanju; Alternativni oblici komunikacije; Suradnja s roditeljima.
- Obavezna literatura:
-
Ljubešić, M. (2003): Biti roditelj
Ljubešić, M. (1999): Dijete s teškoćama u razvoju i autonomija
Romstein, K. (2010): Epistemološki pristup inkluziji
Romstein, K., Sekulić-Majurec, A. (2015): Obrnuta inkluzija, pedagoške vrijednosti i potencijali
Romstein, K. (2016): Razina uključenosti djece s teškoćama u razvoju predškolske dobi u odnosu na vrstu aktivnosti i vrstu teškoće
Stančić, V. (1991): Oštećenja vida, biopsihosocijalni aspekti
- Preporučena literatura:
-
Romstein, K. (2015): Procjenjivanje kvalitete inkluzivnog okruženja
Romstein, K. (2017): Zabrinutost roditelja za jezično-govorni razvoj djece
- Ishodi učenja:
1. Generirati nove ideje i teorije o socijalnom položaju djece s teškoćama u razvoju i njihovih obitelji.
2. Poznavati i kritički analizirati postojeće znanstvene orijentacije u rehabilitaciji, odgoju i obrazovanju djece s teškoćama u razvoju.
3. Poznavati i primijeniti jednu od tehnika praćenja djece u mikro-okruženju u skladu s inkluzivnim vrijednostima.
4. Kritički analizirati postojeće teorije učenja i poučavanja djece s posebnim potrebama.
5. Poznavati i samostalno primijeniti elemente specifičnih strategija poučavanja djece s teškoćama u razvoju.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 16 Rani i predškolski odgoj i obrazovanje prijediplomski 3 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar
- V - Vježbe