- English
Sadržaj predmeta
Metodologija pedagoških istraživanja
- Šifra:
- 219182
- Kratica:
- PRPOO
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 2.0
- Opterećenje:
- 15(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Ana Mirosavljević
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Ana Mirosavljević (P, S)
- Opis predmeta:
- Na temelju upoznavanja i razumijevanja teorijskih orijentacija u poimanju odgoja i obrazovanja, studenti grade kompetenciju shvaćanja i interpretiranja pojma odgoja i obrazovanja te ovladavaju odgojnim i obrazovnim strategijama, metodama i postupcima. Uvođenje studenata u razumijevanje kvantitativnih i kvalitativnih pristupa istraživanju pedagoških pojava te osposobljavanje za samostalno provođenje jednostavnih istraživanja u predškolskoj praksi. Ovladavanje formalnim i neformalnim tehnikama prikupljanja podataka. Osposobljavanje za analizu i interpretaciju podataka. Izgradnja etičnosti u provođenju istraživanja i korištenju podataka istraživanja: objektivnost, povjerljivost, poštovanje osobnosti ispitanika. Osposobljavanje za praćenje i razumijevanje empirijskih podataka u stručnoj literaturi te za prezentaciju rezultata istraživanja.
- Obavezna literatura:
-
Jeđud, Ivana (2007): Alisa u zemlji čuda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije
Mužić, V. (2004): Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja (2. prošireno izdanje)
Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007): Metode istraživanja u obrazovanju
Creswell, John W. (2012): Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research
- Preporučena literatura:
-
Milas, Goran (2005): Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima
Opić, S., Bognar, B. i Ratković, S. (2017): Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja
Silobrčić, V. (2000): Kako sastaviti, objaviti i ocijeniti znanstveno djelo
Škrbić Alempijević, Nevena, Potkonjak, Sanja, Rubić, Tihana (2016): Misliti etnografski : kvalitativni pristupi i metode u etnologiji i kulturnoj antropologiji
- Ishodi učenja:
1. usvojiti, opisati i interpretirati osnovne metodološke pojmove
2. analizirati i kritički procjenjivati stručnu i znanstvenu literaturu
3. dizajnirati nacrt istraživanja i provesti pedagoško istraživanje
4. primijeniti istraživačke tehnike iz područja kvalitativne, kvantitativne i mješovite metodologije
5. provoditi futurološka istraživanja
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 16 Rani i predškolski odgoj i obrazovanje prijediplomski 6 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar