- English
Sadržaj predmeta
Specifični didaktičko-metodički postupci u radu s učenicima s teškoćama
- Šifra:
- 258559
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 2.0
- Opterećenje:
- 15(V) + 15(P)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Katarina Šarčević Ivić-Hofman
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Katarina Šarčević Ivić-Hofman (V, P)
- Opis predmeta:
- 1. Primjereni programi školovanja za učenike s teškoćama (1P) 2. Prilagodba u radu s učenicima s teškoćama (1P) 3. Individualizirani kurikulum (1P) 4. Strategije poučavanja učenika s intelektualnim teškoćama (1P) 5. Strategije poučavanja učenika s poremećajem iz spektra autizma(1P) 6. Strategije poučavanja učenika s motoričkim oštećenjima i kroničnim bolestima (1P) 7. Strategije poučavanja učenika s oštećenjem vida (1P) 8. Strategije poučavanja učenika s oštećenjem sluha (1P) 9. Strategije poučavanja učenika sa specifičnim teškoćama učenja(1P) 10. Izrada specifičnih didaktičkih sredstava i pomagala (2P) 11. Prilagodba prostora (2P) 12. Kompetencije učitelja za rad s učenicima s teškoćama (1P) 13. Timsko planiranje (1P) 14. Specifične nastavne metode u nastavi matematike 15. Specifične nastavne metode u nastavi hrvatskog jezika 16. Specifične nastavne metode u nastavi prirode i društva 17. Specifične nastavne metode u nastavi glazbene kulture 18. Specifične nastavne metode u nastavi likovne kulture 19. Specifične nastavne metode u nastavi tjelesno-zdravstvene kulture (15V)
- Obavezna literatura:
-
Češi, M. i Ivančić, Đ. (2019): Izazovi i umijeća učenja i poučavanja: hrvatski jezik i inkluzivni pristup
Igrić, Lj. (2015): Osnove edukacijskog uključivanja. Škola po mjeri svakog djeteta je moguća
Igrić, Lj., Dumančić, Z., Ivančić, Đ., Schmidt, D., Stančić, Z. (2017): Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama
Ivančić, Đ. (2010): Diferencirana nastava u inkluzivnoj školi
- Preporučena literatura:
-
Krampač-Grljušić, A. (2017): Učenici s teškoćama u redovitom školskom sustavu
Kudek Mirošević, J., Granić, M. (2014): Uloga edukacijskog rehabilitatora: stručnog suradnika u inkluzivnoj školi
Krampač-Grljušić, A., Marinić, I. (2007): Posebno dijete: priručnik za učitelje u radu s djecom s posebnim obrazovnim potrebama
- Ishodi učenja:
1. Dizajnirati individualizirani kurikulum uz podršku edukacijskog rehabilitatora
2. Izrađivati prilagođena didaktička sredstva i pomagala (ovisno o vrsti i razini posebne potrebe/teškoće)
3. Pratiti i bilježiti djetetov razvoj i postignuća (formalna i neformalna evaluacija)
4. Koristiti temeljne zakonske odrednice o osnovnoškolskom obrazovanju učenika s teškoćama
5. Primijeniti specifičnosti u nastavnih metoda (matematika, hrvatski jezik, priroda i društvo, glazbena kultura, likovna kultura, tjelesno-zdravstvena kultura)
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 17 Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 9 izborni 51 Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 9 izborni 53 Izborni modul A - razvojni smjer integrirani prijediplomski i diplomski 9 izborni 63 Izborni modul A - razvojni smjer integrirani prijediplomski i diplomski 9 izborni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanje
- V - Vježbe