- English
Sadržaj predmeta
Nenasilna komunikacija
- Šifra:
- 219002
- Kratica:
- US
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 2.0
- Opterećenje:
- 15(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Katarina Šarčević Ivić-Hofman
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Katarina Šarčević Ivić-Hofman (P, S)
- Opis predmeta:
- Vještine nenasilne komunikacije: aktivno slušanje, postavljanje otvorenih pitanja, JA govor, sažimanje, parafraziranje, preoblikovanje, primanje i davanja povratnih informacija; Prisutnost i značenje sukoba u svakodnevnom životu; Prepoznavanje društvenih sukoba: načini njihovog manifestiranja te uzroka i načina rješavanja; Sukob kao prilika za poboljšavanje odnosa u zajednici; Razviti kritičan odnos prema nasilju i iznalaženja alternative nasilju; Prepoznati razne oblike nasilja; Kako živjeti nenasilje u svakidašnjem životu? Razumijevanje sličnosti i različitosti među ljudima; Rad na predrasudama; Način suprotstavljanja tuđim predrasudama; Osnovne ljudske potrebe i rad na osvještavanju vlastitih potreba; Kako se ponašamo kada nam potrebe nisu zadovoljene; Smisao i važnost pregovaranja u sprječavanju nasilja; Upoznati tehnike rješavanja sukoba: oluja ideja, konsenzus i posredovanje.
- Obavezna literatura:
-
Ajduković, M. i Pečnik, N. (1994): Nenasilno rješavanje sukoba
Bognar, L., Ništ, M. i Tonković, Lj. (2004): Miroljupci. Promišljamo i gradimo mir.
Bognar, L. (1998): Govor nenasilja
Brajša, P. (1993): Pedagoška komunikologija
Brajša-Žganec, A. (2003): Dijete i obitelj, emocionalni i socijalni razvoj
Bilić, V., Buljan Flander, i G., Hrpka H. (2012): Nasilje nad djecom i među djecom
Čudina - Obradović, M. i Težak, D. (1995): Mirotvorni razred
Glasser, W. (2004): Teorija izbora: Nova psihologija osobne slobode
Olweus, D. (1998): Nasilje među djecom u školi
Rosenberg, M. (2006): Nenasilna komunikacija. Jezik života
Janković, J. (1996): Sukob ili suradnja
- Preporučena literatura:
-
Bognar, L., Uzelac, M. i Bagić, A. (2000): Budimo prijatelji
Brajša, P. (1996): Umijeće razgovora
Jull, J. (1995): Vaše kompetentno dijete
Simmons, S. i Simmons, J. C. (2000): Emocionalna inteligencija, procjene i vrste
Klarin, M. (2002): Dimenzije obiteljskih odnosa kao prediktori vršnjačkim odnosima djece školske dobi
Kyriacon, C. (1995): Temeljna nastavna umijeća
McKay, M. (1997): Vještine komuniciranja u dvoje
Milanović, M. (1997): Pomozimo im rasti, priručnik za partnerstvo odgojitelja i roditelja
Neill, S. (1994): Neverbalna komunikacija u razredu
- Ishodi učenja:
1. Razvijati pozitivnu sliku o sebi.
2. Naučiti kroz afirmaciju, komunikaciju i suradnju graditi mostove prema drugim ljudima.
3. Koristiti ja-govor.
4. Aktivno slušati djecu i odrasle.
5. Prepoznavati društvene sukobe i produktivno pristupati sukobima u školi.
6. Primjenjivati osnovne postupke rješavanja sukoba.
7. Posredovati u sukobima.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 17 Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 4 izborni 51 Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 4 izborni 53 Izborni modul A - razvojni smjer integrirani prijediplomski i diplomski 4 izborni 54 Izborni modul B - smjer informatika integrirani prijediplomski i diplomski 4 izborni 63 Izborni modul A - razvojni smjer integrirani prijediplomski i diplomski 4 izborni 64 Izborni modul B - smjer informatika integrirani prijediplomski i diplomski 4 izborni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar