- English
Sadržaj predmeta
Psihologija obrazovanja
- Šifra:
- 219023
- Kratica:
- US
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 15(P) + 15(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Ivana Hanzec Marković
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Ivana Hanzec Marković (P, S)
- Opis predmeta:
- Cilj: Pomoću psihologijskih principa opisati i objasniti korelacijsku i uzročno-posljedičnu vezu između učenja i poučavanja u obrazovnom okruženju u cilju predviđanja, a time i djelotvornijeg planiranja i kontroliranja ishoda obrazovnog procesa. Sadržaj: Istraživački i prostor primjene spoznaja psihologije obrazovanja u odgoju i obrazovanju. Metode istraživanja, vrste istraživačkih nacrta i psihologija obrazovanja u planiranju i evaluaciji obrazovnog procesa: mjerenje, vrednovanje, standardizirano testiranje i ocjenjivanje. Kako učenici misle i uče: učenje, pamćenje i inteligencija (kreativnost, metakognicija, strategije učenja, kritičko mišljenje, rješavanje problema i transfer). Što učenike motivira: emocije i motivacija u učenju i poučavanju te individualne razlike u crtama ličnosti i motivaciji za postignuće. Zašto je za učenje i poučavanje važno okruženje tj. kontekst: kultura, socijalne interakcije, socijalni i moralni razvoj učenika, blagostanje, ljudske snage i vrline te uvažavanje različitosti (psihološka obilježja učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, tj. učenika s teškoćama u razvoju i darovitih učenika). Zašto i kako upravljati: vođenje nastave, upravljanje odjelom, disciplina i uloga restitucije u kvalitetnoj odgojno-obrazovnoj praksi.
- Obavezna literatura:
-
Vizek-Vidović, V., Vlahović-Štetić, V., Rijavec, M., Miljković, D. (2014): Psihologija obrazovanja
American Psychological Association, Coalition for Psychology in Schools and Education (2015): Top 20 principles from psychology for preK-12 teaching and learning
- Ishodi učenja:
1. Argumentirati što je sadržaj, cilj i neposredna korist psihologije obrazovanja u kontekstu kvalitetne odgojno-obrazovne prakse.
2. Tumačiti u sadržaju obrađene psihologijske činjenice, koncepte i procedure.
3. Opisati, objasniti i upotrijebiti znanja o metodama istraživanja u formuliranju afirmativnih i nul-hipoteza za korelacijska istraživanja obrazovnog procesa.
4. Navesti, opisati, komentirati i sažeti obrađene psihologijske principe kao okosnicu sadržaja u kolegiju.
5. Analizirati i sintetizirati osnovnu psihologijsku literaturu iz psihologije obrazovanja, usporediti literaturu s principima, i u skladu s principima predložiti rješenja usmjerena povećanju odgojno-obrazovne kvalitete.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 17 Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 6 obavezni 51 Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 6 obavezni 53 Izborni modul A - razvojni smjer integrirani prijediplomski i diplomski 6 obavezni 54 Izborni modul B - smjer informatika integrirani prijediplomski i diplomski 6 obavezni 63 Izborni modul A - razvojni smjer integrirani prijediplomski i diplomski 6 obavezni 64 Izborni modul B - smjer informatika integrirani prijediplomski i diplomski 6 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar