- English
Sadržaj predmeta
Metodika matematike II
- Šifra:
- 219035
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 3.0
- Opterećenje:
- 30(V) + 30(P)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Anita Katić
- Izvođači:
-
Sanela Mužar Horvat (V, P)
doc. dr. sc. Anita Katić (P)
- Opis predmeta:
- Ciljevi kolegija Osposobiti studente za dinamičnu organizaciju nastave matematike u prva četiri razreda osnovne škole i sustavno analiziranje njezine djelotvornosti. Sadržaj kolegija Prepoznavanje razina geometrijskoga mišljenja prema van Hille-u kod učenika na kraju prvoga obrazovnog razdoblja te načini poticanja njihova razvoja. Rad s učenicima mlađe školske dobi koji pokazuju poseban interes za matematiku (matematička natjecanja). Matematička osobnost. Djelotvorne metode rješavanja problemskih zadataka s nadarenim učenicima mlađe školske dobi (metoda uzastopnih približavanja, grafičko-aritmetička metoda, metoda inverzije, metoda indukcije, kombinacije, prebrojavanja, metoda analize i sinteze, domišljato računanje, mjerenje i crtanje, rješavanje problema bez znanja o jednadžbama, zabavna matematika, logika). Rad s učenicima koji imaju poteškoće u nastavi matematike. Nastavne strategije učitelja matematike. Razvijanje matematičke kreativnosti učitelja u radu s djecom mlađe školske dobi.
- Obavezna literatura:
-
M. Pavleković (2008): Metodika nastave matematike s informatikom I
M. Pavleković (1999): Metodika nastave matematike s informatikom II
M. Pavleković (2009): MATEMATIKA I NADARENI UČENICI (razvoj kurikula na učiteljskim studijima za prepoznavanje, izobrazbu i podršku darovitih učenika)
- Preporučena literatura:
-
Mahesh C. Sharma (2001): Matematika bez suza (Kako pomoći djetetu s teškoćama u učenju matematike)
A. Krampač-Grljušić (2007): Posebno dijete: priručnik za učitelje u radu s djecom s posebnim obrazovnim potrebama
- Ishodi učenja:
1. Samostalno, matematički ispravno i metodički korektno riješiti matematičke zadatke iz nastavne građe za dodatnu nastavu matematike u prva četiri razreda osnovne škole.
2. Koristiti metode rješavanja problemskih zadataka primjerene učenicima prva četiri razreda
3. Odabrati i osmisliti metodičko oblikovanje/pristup za razvijanje geometrijskog mišljenja
4. Kreirati matematički zadatak primjeren dobi i sposobnosti učenika
5. Prilagoditi matematički sadržaj sposobnostima učenika
6. Pripremiti i izvesti nastavni sat vodeći računa o učenicima različitih sposobnosti
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 17 Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 7 obavezni 51 Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 7 obavezni 53 Izborni modul A - razvojni smjer integrirani prijediplomski i diplomski 7 obavezni 54 Izborni modul B - smjer informatika integrirani prijediplomski i diplomski 7 obavezni 63 Izborni modul A - razvojni smjer integrirani prijediplomski i diplomski 7 obavezni 64 Izborni modul B - smjer informatika integrirani prijediplomski i diplomski 7 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanje
- V - Vježbe