- English
Sadržaj predmeta
Metodologija pedagoškog istraživanja
- Šifra:
- 219049
- Kratica:
- US
- Visoko učilište:
- Sveučilište u Slavonskom Brodu
- ECTS bodovi:
- 4.0
- Opterećenje:
- 15(P) + 30(S)
- Nositelji:
-
doc. dr. sc. Ana Mirosavljević
- Izvođači:
-
doc. dr. sc. Ana Mirosavljević (P, S)
- Opis predmeta:
- Metodologija pedagoških istraživanja u sustavu pedagogijskih disciplina, u sustavu izobrazbe školskog učitelja i u njegovoj profesionalnoj djelatnosti. Kvalitativni i kvantitativni pristup istraživanju. Vrste istraživanja: Temeljna, primijenjena, razvojna, akcijska, futurološka; deskriptivna, kauzalna; transverzalna, longitudinalna; empirijska eksperimentalna, empirijska neeksperimentalna istraživanja. Etape istraživanja. Projekt istraživanja. Postupci i instrumenti prikupljanja podataka: vrste, karakteristike, primjena. Eksperimentalna, kvazieksperimentalna, ex-post-facto i akcijska istraživanja. Etnografski postupci. Studija slučaja. Kvalitativna i kvantitativna analiza podataka. Interpretacija rezultata. Pogreške u interpretaciji. Znanstvene teorije, znanstvene zakonitosti. Izvješće o istraživanju: vrste izvješća, izrada izvješća, objavljivanje. Primjena rezultata istraživanja.
- Obavezna literatura:
-
Bognar, B. (2011): Akcijska istraživanja u školi
Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007): Metode istraživanja u obrazovanju
Mužić, V. (2004): Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja
Matijević, M., Mužić, V., Jokić, M. (2003): Istraživati i objaviti - elementi metodološke pismenosti u pedagogiji
Dulčić, a., Ajduković, M., Kolesarić, V. (2003): Etički kodeks istraživanja s djecom
- Preporučena literatura:
-
Opić, S. (2016): Znanstveno proučavanje odgoja i obrazovanja
Bedeković, V. (2011): Osnove metodologije stručnog i znanstvenog rada
Bognar, B. (2006): Kako procijeniti kvalitetu akcijskog istraživanja
Vujević, M. (2002): Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti
Halmi, A. (2001): Specifičnosti metodologije pedagoškog istraživanja
- Ishodi učenja:
1. Posjedovati kapacitet za učenje kao pretpostavku za generiranje novih ideja.
2. Usvojiti, opisati i interpretirati osnovne metodološke pojmove.
3. Osposobiti se za praćenje stručne i znanstvene literature te njihovu kritičku procjenu.
4. Osposobiti se za osmišljavanje, izradu i provedbu jednostavnijih istraživanja.
5. Primijeniti istraživačke tehnike iz područja kvalitativne, kvalitativne i mješovite metodologije.
6. Provoditi futurološka istraživanja.
- Predmet u nastavnom programu:
-
Šifra studija Naziv studija Razina studija Semestar izvođenja Obavezni/Izborni 17 Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 9 obavezni 51 Učiteljski studij integrirani prijediplomski i diplomski 9 obavezni 53 Izborni modul A - razvojni smjer integrirani prijediplomski i diplomski 9 obavezni 63 Izborni modul A - razvojni smjer integrirani prijediplomski i diplomski 9 obavezni * predmet se ne predaje u tom semestru
Legenda
- P - Predavanje
- S - Seminar